2012-04-25 / 00:10:24 Kategori: And now we meet again [Avslutad]

And now we meet again - Kapitel 23

Tidigare i And now we meet again: ”You look beautiful, by the way.” viskade han sedan i mitt öra och jag kände hur hela jag rös till. Han var verkligen min drömprins, och nu visste jag. Nu visste jag vad dom menade med ordspråket. Louis var den enda viktiga. Dejten skulle blivit perfekt även fast jag inte hade haft den perfekta klänningen. Jag skulle ändå haft Louis, Louis, min perfekta drömprins.



Han öppnade dörren och vi gick it hand i hand. På gatan framför oss stod en limousin och jag tittade chockat på honom samtidigt som jag diskret skakade på huvudet. Hans fantastiska skratt fyllde mina öron medan han tog ytterligare några steg närmare och drog med mig.

”Don’t look so surprised.” skrattade han samtidigt som han tog sin fria hand och öppnade bildörren med. Jag skakade på huvudet och hoppade in tillsammans med honom.

”Why limousine?” viskade jag efter att jag hade böjt mig fram så jag bara var någon centimeter från hans öra.

”Eve,” började han med en suck och tittade på mig med en blick som menade att det var det självklartaste i världen. ”If you have money, why don’t spend it on a beautiful girl who deserves it?” fortsatte han och log ett snett leende mot mig. Jag kände hur mina kinder började hetta till och jag log blygt mot honom. Han skrattade mjukt innan han sa en okänd adress till chauffören som satt där framme. Kort därefter började bilen rulla. Under hela bilresan satt vi tysta, men det var ingen obekväm pinsam tystnad, det var mer som en skön tystnad. Det enda som hördes var våra andetag och bilens hjul som trycktes mot asfalten under oss. Plötsligt stannade den långa limousinen och Louis glav chauffören ett tacksamt leende. Chauffören höjde sin hatt samtidigt som han log ett vänligt leende tillbaks. Louis öppnade snabbt dörren och hoppade ut, sedan sträckte han ut sin hand mot mig och hjälpte mig ut, som den hjältemannen han var. Med ett leende ställde jag mig upp och tittade mig omkring. Vi var mitt i staden och stod just nu framför en stor samt väldigt hög byggnad. Lite folk gick omkring på gatorna, men inte många. Dom flesta var medelålders kvinnor eller män som antagligen inte visste vem Louis var, vilket var en lättnad. Jag hade inte lust att bli hatad av massa fans. Han gav mig ett stort leende innan han tog min hand i ett stadigare grepp och satt sedan ner den andra fria handen i byxfickan. Vi började gå mot den stora byggnaden och när vi kom fram tryckte Louis upp den stora dörren. När vi hade kommit in genom dörren ställde han sig framför mig med ett busigt leende och glimten i ögat. ”Okay, I can’t let you look now.” sa han kort innan han satt sina händer framför mina ögon och styrde mig längre och längre in i byggnaden.

”Uhm, Louis?” frågade jag halvt nervös och tog så små steg som möjligt. ”I don’t like this.” Han skrattade mjukt och sedan kände jag hans andedräkt i mitt öra.

”Don’t worry, I’ll protect you.” viskade han och jag kände fjärilar flyga runt som galningar inuti mig. Hans varma händer låg mjukt mot mina ögon. Mina ögonfransar nuddade nätt hans händer när jag blinkade lite upp och ned.  Ett litet skratt bubblade upp ur honom innan jag hörde hur han stöna, förmodligen för att han försökte få upp något tungt. Han styrde mig igenom en dörr skulle jag gissa och sen ännu en bit längre in tills något stötte till mitt ben, då vred han försiktigt på mig och bad mig gå på sidan några meter. När han äntligen sa att jag kunde stanna lyfte jag förvirrat mina armar och försökte hitta honom i luften. Han skrattade innan jag kände ett par händer lyftas från mina ögon. Ljuset var för starkt, och i några sekunder fick jag kisa innan jag kunde se klart. Med en rynka i pannan tittade jag på Louis som hade ett nöjt leende på läpparna. Vi var i en biosalong. Jag skrattade nätt och han drog ut en av de röda stolarna åt mig. Lydigt satt jag mig ner och likadant gjorde han. Hans arm letade sig upp på mitt ryggstöd och jag tittade ut genom salongen innan jag nyfiket vände mig mot honom.

”So, why a cinema?” frågade jag nyfiket och Louis ryckte på axlarna och lyfte handen som han hade på mitt ryggstöd innan han smällde ner den igen.

”I thought that a movie and pizza home was too boring, and I’m not that guy who loves fancy restaurants, especially not when fans can see us, that would confuse them and maybe be unsafe for you. So why not rent a cinema and a chef?” Hans leende på läpparna blev stort och jag skrattade lite samtidigt som jag nickade.

”And where’s that chef?” frågade jag med höjda ögonbryn. Louis knep ihop läpparna samtidigt som han log och pekade ut mot bioduken. Där stod en ganska kraftig kock med mustasch, hög kockhatt och vitt förklädde, ungefär så de såg ut i filmerna. Han hade med sig en liten vagn med luckor och skålar som var täckta över stora lock.

”Can I offer you something?” frågade kocken kocken och drog sina tummar och pekfingrar längs mustaschen. Jag skrattade lågt och tittade på Louis.

”And he just had to have a french accent?” Han skrattade samtidigt som han nickade och reste sig upp.

”Come on.” sa han tyst och sträckte ut sin hand mot min. Vi gick ner mot kocken hand i hand och tog för oss maten som vi ville ha. Det fanns allt. Kinesiskt, sushi, franskt och så vidare. Så fort vi hade tagit all mat vi ville ha försvann kocken och hans lilla vagn ur sikte, och snabbt gick vi upp till stolarna igen. Jag vände mig mot Louis så vi satt mitt emot varandra och tog en tugga av vårrullen jag hade på tallriken.

”I have to say that this was a extraordinary date.” sa jag samtidigt som jag la ner maten och slog mina händer mot varandra. Han log ett litet leende innan han la ifrån sig maten och tittade på mig.

”Well, I’m not like other boys.” sa han samtidigt som han ryckte på axlarna. Jag log lite åt tanken och nickade.

”That’s a good thing.” sa jag lågt och han tittade upp på mig igen. Fjärilarna blev som galna och jag trodde att jag skulle sprängas av det där leendet. Det var för underbart. Plötsligt slog han ihop händerna och tittade med höjda ögonbryn på mig.

”Are you done with the food? Because the movie is beginning… Right now!” sa han, eller egentligen skrek han det sista, och slog ihop händerna ännu en gång och pekade mot bioduken. Jag nickade och la ner maten jag hade på golvet.

”Sure, what movie?” Han vände långsamt sitt huvud mot mig och kliade sig i håret.

”Well..” började han och försökte le oskyldigt mot mig. ”I didn’t know what kind of movies you liked, so I just picked my favourite!” sa han glatt och klistrade på ett stort leende. Jag skrattade och hörde snabbt introt på filmen.

”So, Grease?” frågade jag och skrattade lite. Han nickade och la armen runt mitt ryggstöd igen.

”Jupp, I was Danny in a school musical when I went in school, and I gotta say that I was shining like a star.” Skröt han och skrattade nöjt. Jag ville inte argumentera om det, så jag lät helt enkelt bli att kommentera. Filmen rullade igång och jag måste säga att Louis var helt fast. Jag tyckte att det han gjorde var en ganska rolig sak, jag menar det var inte alla som kom på tanken att hyra en hel biosalong, men eftersom Grease var hans favoritfilm fick den för tillfället mer uppmärksamhet än jag. Jag försökte gå närmare, vilket var riktigt svårt när ett stort armstöd var i vägen, men pressade mig så närma honom som möjligt endå. Och endå märkte han inte mig. Hans blick var som fastklistrad mot filmduken och hans läppar rörde sig ljudlöst varje gång dom började sjunga. Jag kunde inte hålla mig, ett litet skratt bubblade upp ur min kropp och för en sekund tittade Louis mot mig med en förvirrad blick.

”I’m sorry, but you look so cute when you looking at the movie.” skrattade jag och han gav mig ett snabbt leende innan hans huvud vände sig mot duken igen. Om jag ska vara ärlig struntade jag i att titta på filmen, jag bara granskade Louis ansiktsprofil och försökte så noggrant som möjligt söka efter brister, men utan att lyckas. Han ansikte var perfekt. Plötsligt efter en tid som kändes som en minut, vände Louis sitt huvud glatt mot mig och jag skakade på mitt egna för att komma tillbaks från mitt drömmande. I bakgrunden hörde man eftertexten och en låt köras på skärmen och jag förstod att filmen var slut. Hade jag verkligen suttit och tittat på Louis så länge? Utan att veta vad jag skulle göra tog jag en chansning och log mot honom.

”What do you wanna do now?” frågade han med ett leende och trummade lågt på hans lår. Jag ryckte på axlarna.

”Maybe take a walk?” frågade jag och han nickade innan han reste sig upp och tog min hand. Han drog bort mig från stolen och jag tittade förvirrat tillbaks. ”But shouldn’t we take awa-” mumlade jag och Louis skakade på huvudet.

”They’ll fix it, I promise.” log han och vi gick igenom den långa korridoren jag för första gången fick se. På väggarna hängde det olika planscher från filmer, vissa var romantiska och andra action. Försiktigt tog jag ett stadigare grepp om hans hand när han öppnade dörren ut, jag tänkte inte låta fans förstöra denna kvällen. Hans tumme gned sig mjukt över mina knogar och jag flyttade långsamt upp huvudet från marken i hopp om att vara ensamma på gatan. Jag hade respekt till fansen, absolut, men jag hade inte lust att bli mordhotad på grund av att jag går ut med en kille jag gillar, det är bara sjukt. ”So, what are we going now?” frågade han samtidigt som han satt fart på våra händer så dom gungade i en hög fart.

”Park? Beach?” frågade jag och han nickade innan han gav mig ett mjukt leende.

”The beach sounds perfekt.” Jag nickade och vi började gå mot strandpromenaden. Våra händer gungade fortfarande i hög fart och jag skrattade lite åt det. ”This make the holding hand stuff so much funnier.” skrattade Louis och jag nickade instämande. Jag började känna doften av hav och så småningom började ljudet av havets vågor höras. Än så länge hade inga fans hittat oss. Antagligen för att det var sent eller för att dom helt enkelt inte visste att Louis var ute. ”Okay, can we play twenty questions or something?” frågade han plötsligt och jag nickade samtidigt som jag tittade upp på honom.

”Sure, but I ask!” sa jag snabbt och puttade till honom med höften. ”How did the first girl dump you or how did you dump her?” frågade jag och tittade honom i ögonen.

”My first girlfriend dumped me because I wasn’t enough good looking. 19”

”Wow, I didn’t expect that, that’s so mean.” började jag och skakade på huvudet. ”But look at you know, hot like chili.” Skojade jag och han skrattade. “Favourite song?” Han småskrattade lite och himlade med ögonen.

”Maybe Who let the dogs out.18”

”Okay.” skrattade jag och tänkte efter. ”How did you become famous?”

”I search to x-factor, where I later went out, but instead of going home Simon Cowell putted us together as a group, me, Zayn, Liam, Niall and Harry.17” Svarade han och jag nickade.

“Why did you search to the x-factor?” frågade jag och gjorde ett försök att svinga våra händer högre.

"My last girlfriend, Hannah, forced me to search. She knew that I wanted to, but I was to scared to do it by myself. 16” Jag nickade och hoppade så jag hamnade mitt framför honom samtidigt som jag pekade på honom med mitt pekfinger.

”You like girls who?”

”Eat carrots. 15” svarade han kort och jag brast i skratt. Jag öppnade munnnen för att säga något, men han hann före. ”X-factor.” suckade han och log mot mig. ”14”

”Why isn’t you and Hannah together anymore?” frågade jag en aning avensjukt och full av nyfikenhet. Han suckade och kliade sig i håret.

”I wanted to focus on my carrier to be honest.13”

“Interesting. Favourite colour?”

“Red. 12”

“Favourite song on your album?”

“Moments. 11”

“Oh, I better start listen to your songs now.” Skrattade jag och gick bredvid honom igen för att ta hans hand. ”Best friend?”

”All of the boys. But Harry is something speciall.10”

”If you had to choose one of the boys to be your bestman on your wedding. Who?”

“Harry.” Svarade han snabbt och nickade en gång. “We have already promise eachother. 9”

”Damn it.” sa jag tyst och kliade mig i håret. ”Can you give me a tip of what I can ask you?” bad jag och granskade hans ansikte.

”No. 8” skrattade han och jag slog löst till honom.

”That shouldn’t count.” mumlade jag och suckade. ”Well well, what do you want girls to be like?”

“Funny. Have sense of humor.7” Vågorna började höras tydligt och jag njöt av stunden. Andades in havets doft och tänkte på hur jag hade det. Jag höll självaste Louis Tomlinson i handen.

”If you had one super power, what would it be?”

“To stay young forever.6”

“Have you sometime walked in sleep?”

“Yes I have,5”

“Your type of dates?”

“Movie and pizza at home. 4”

“Are you a funny person?” frågade jag och han skrattade lågt.

”Maybe, my fans think so.3”

”Is it hard to be away from your family and friends when you have a job like this?” Frågan ställdes inom mig. Jag var nyfiken, var tvungen att få reda på det.

”Very hard,2”

”Hair on a girl?”

”Blue,pink,yellow,orange and green. No I’m just kidding. It doesn’t matter, she’s beautiful in everything. 1, last question.” Han gav mig ett leende och jag kände rodnaden falla över mina kindrar.

”Have you ever been in love?” frågade jag när vi kom in på strandens område. Sanden letade sig in genom mina skor och smekte mjukt mina fötter.

”Yes.” svarade han kort och tittade upp på himlen. ”Can I ask you questions now?” frågade han och såg ut att leta efter något på himlen.

”Okay, but only two!” skrattade jag och drog av skorna jag hade på fötterna för att känna sandens mjuka korn mot mina tår. Jag sparkade av dom och la dom bredvid mig innan jag tittade nyfiket på honom.

”Why only two questions?” frågade han och sparkade lite i sanden.

”You have to get to know me as a person. It takes time.” svarade jag och han nickade. ”Last question.” Han nickade igen och flyttade ner sitt ansikte så han såg mig i ögonen.

”Is it okay if I kiss you now?” frågade han tyst och tog ett steg närmare mot mig och tittade in i mina ögon. Jag blev förförd. Fångad i hans ögon och stirrade djuptlöst in i dom. Med en nick gick han närmare med ett leende på läpparna så han nu stod högst en centimeter ifrån mig. ”Good.” mumlade han innan hans perfekta läppar pressades mot mina och vi möttes i den perfekta kyssen. Bara en kyss som drömprinsar kan ge.

 


Ja men så kan det ju gå!  Nu kommer lite kärlek in i bilden, woop woop. Ledsen för väntan btw, haft mycket att göra! Jag lägger ut nästa kapitel när jag har fått en massa kommentarer, så allt hänger på er när det kommer ut! xx

 

18

Postat av: One Direction FanFic av Evelina

Meeeeeeeeeeeeeraaaaaa

2012-04-25 @ 09:36:35
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag älskar din fanfic!! Jag började läsa den i går och sträckläste den hela dagen, du är verkligen grym på att skriva!!! Längtar till nästa del :D

2012-04-25 @ 11:34:20
Postat av: Nicoline

Denna fanficen är ju awesome! Älskar att läsa den :D

Hoppas att folk kommenterar så att jag kan få ett kapitel till :D<333

2012-04-25 @ 13:51:40
Postat av: kim

Riktigt bra ! (:

2012-04-25 @ 15:02:12
URL: http://www.dearjuliet.devote.se
Postat av: Alexandra

Looove!

2012-04-25 @ 15:07:17
Postat av: Nathalie

guuud vad bra !! vill bara läsa mer !! du är verkligen super duktig på att skriva ! :))

2012-04-25 @ 15:34:02
Postat av: Elin

sjuuukt bra ! mer

2012-04-25 @ 15:34:35
Postat av: Erika

awesome

2012-04-25 @ 15:34:59
Postat av: ronja

mer mer mer :))

2012-04-25 @ 15:35:38
Postat av: thea

gud vilket bar kapitel !! bring me more :D

2012-04-25 @ 15:36:01
Postat av: Sanna

så sjukt bra!<3

2012-04-25 @ 16:29:14
Postat av: sofia

MER!

2012-04-25 @ 16:57:12
Postat av: Hanna

Jätte bra :D <3

2012-04-25 @ 17:43:29
Postat av: SaNna

GrYmt

2012-04-25 @ 18:19:56
Postat av: Emilia

Din fanfic is awsome!

jag kan inte sluta läsa =DD

du måste skriva mycket mer!<3

2012-04-25 @ 19:46:57
URL: http://mssparrow.devote.se/
Postat av: Emilia

nu kommenterar jag en gång till...

DU MÅSTE LÄGGA UT ETT NYTT KAPITELL!

JAG ÖVERLEVER INTE UTAN DIN FANFIC ^^<3



Du är så sjukt duktig på att skriva!

2012-04-25 @ 20:27:05
URL: http://mssparrow.devote.se/
Postat av: Sanna

Snälla en till idag? För vi som kommenterar varje gång!:) you're the best!<3

2012-04-25 @ 21:16:00
Postat av: Lovisa

ÅH GUD VAD BRA!! JAG TROR JAG DÖR!!!!

2012-04-26 @ 17:09:33
URL: http://photoinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0