2012-02-28 / 17:04:06 Kategori: Moments [Avslutad]

Moments, kapitel 4

Tidigare i Moments… Jag log för mig själv och kollade sedan på andras tweeter  när jag såg att någon hade retweetat mig.  @SaaraL, well I hope you enjoy them. They are the best!

Jag märkte sedan vem som hade retweetat mig, Louis. Jag längtade verkligen tills jag fick träffa honom! Jag klickade in på hans profil och fick se en snygg kille. Jag kollade sedan på ” follows” och fick se att han hade över en miljon följare. Jag kollade chockat på summan en gång till.  Min blick kunde inte slitas från den enorma siffran.

 Vem var han?



Jag satt med huvudet i händerna samtidigt som jag var i ett chocktillstånd. Plötsligt hörde jag Jay ropa att det var middag och jag gick med stela steg ner för trappan. När hela familjen äntligen satt till bords blev det massa liv och frågor. Jag var fortfarande ganska chockad och lyssnade därför inte på vad dom sa. ”Hello? Sara?” sa Mark frågande. ”Oh, sorry..” svarade jag han tyst. ”Honey, is something wrong?” frågade Jay oroligt. ”Ehm, no. Not really. Don’t misunderstand me. I really like you guys. And the room i’ve got is amazing! But can I ask you something…? “ frågade jag försiktigt.

“Shure, ask whatever you want!”

“Oh, okay. It’ something about Louis..”  Plötsligt tystnade hela familjen och kollade ner I bordet.
”Oh. Louis is amazing!” svarade Daisy glatt.
”But it’s not that.. ”jag kollade skamset ner  i bordet medans jag kände alla blickar som borrades in i mig. Jag suckade och fortsatte. ” Today I logged in on twitter and tweeted, you know about this England thing and you guys. Well. Then someone retweeted me, and that someone was Louis. I saw that and was kind of curious so I clicked on his profile. And then I saw it… He got over one million followers. So I mean, was it is that makes him that special? “
“Oh, don’t you know?” frågade Lottie.
“Know what?” jag kände hur nyfikheten spreds inom mig.
 ” Louis is one of the five members of a popular band here in uk, it’s called One Direction.”  sa Lottie medans hon kollade förvånat på mig. “Oh..” det var det ända jag fick ur mig.
”But you know. That’s kind of good because if you were a fan it would be kind of difficult to meet Lou.” sa Jay snabbt. Jag log och sedan fortsatte vi att äta. När vi hade ätit och pratat klart var klockan 8 och jag gick upp på mitt rum och satt mig lite vid datorn. Jag kollade facebook när jag såg att Frida hade loggat in och började genast skriva med henne. Hon frågade hur jag hade det och sånt. Men det var ganska svårt att chatta med henne, det gjorde bara att jag saknade henne mer och mer. Efter cirka en och en halv timme knackade någon på dörren och in kom Jay. ”Did you have a good first day?” frågade hon med ett svagt leende samtidigt som hon pillade på hennes händer.

” Yeah, this place is awesome! I kind of miss my dad and friends. But I’ll get over it!” jag log svagt åt henne och hon satt sig på min säng. Jag loggade ut från facebook  och satt mig sedan bredvid henne. Hon öppnade munnen, men stängde den snabbt igen. Tillslut sa hon:

” Ehm… This with Louis? I mean, he is coming in a couple of days and I don’t want it to be a kind of tension between us. We want to be you second family. And I hope it won’t change just because Lou is yeah, Lou..”  Jag kollade förvånat på henne. Efter ett tags tystnad så sa jag: “No, I don’t think so. I mean, I didn’t really know who he was, and it feels good to have you here, so yeah. You are my second family, or actually my real family here in England.” Jay log mot mig och reste sig sedan upp.
“Well, that’s good to hear.” sa hon kollade sedan på klockan på hennes handled. ” It’s kind of late. I’m going downstairs so you can get some sleep. Goodnight!” Hon gick sedan ut ur rummet och jag satt mig åter igen vid datorn. Denna gången loggade jag in på twitter och så att jag hade en ny följare, Louis. Jag log och skrev ett meddelande till honom. 

Hi Louis! You don’t have too be worry. Im not an obsessed fan, I really didn’t know who you were untill now… But hey! I look forward to meet you, Lou!! Xx Sara.

Jag skickade det och loggade sedan ut med ett leende på läpparna. Sedan gick jag och gjorde mig iordning för att gå och lägga mig och kröp ner i den vita himmelsängen. Imorgon skulle Jay följa med mig och kolla på den nya skolan, spännande! Det var det sista jag tänkte innan jag föll i en djup härlig sömn.


Kapitel 4.... Snart kommer Louis gott folk! Men, ni får stå ut att vara utan 1D till kapitel 6 då Louis kommer in i bilden. Men det är ju bara ett kapitel imellan så det borde väll inte göra något? :)
Och just det. Jag ser att folk kikar in här, och det hade varit gulligt om någon enstaka kunde kommentera lite då och då. Men visst, jag får ha tålamod!
0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0