2012-02-29 / 10:41:41 Kategori: Moments [Avslutad]

Moments, Kapitel 7

Tidigare i Moments… Allt mjöl föll ner på hans hår och resten av kroppen och han kollade på mörk busig blick på mig. ” Now it’s war…” jag skrattade och han jagade mig runt hela huset. Plötsligt öppnades dörren och hela familjen kom in med Louis väskor i händerna. Dom kollade först förvånat på oss som låg och brottades på golvet och började sedan skratta. ”Welcome to the family!” skrek Lou mot mig och slog ut med händerna. Jag började skratta medans Jay skakade på huvudet och skrattade. ”Guys, what have you done here..?” Jag och Louis kollade på varandra och sedan på Jay. Hon skrattade och sa sedan. ”Yeah, welcome to the family,Sara!”



Vi satt och pratade hur långe som helst, jag och Lou. Vi hade så mycket gemensamt. Jag hade fått visa mitt nya rum och han beundrade det när han plötsligt såg gitarren. Med ett leende på läpparna frågade han ” Wow, do you play?”

 ”Hehe, yeah. I do, and sing. I actually did this for you.” Jag tog fram gitarren och satte mig på sängen bredvid Lou. Jag sjöng och spelade WMYB för honom och när jag var klar satt jag tyst och väntade på hans kritik. Det tog ett tag innan han sa något och nervösiteten steg stort inom mig. ”Wow….That’s was really good. You got talent, sis! ” sa han chockat och log mot mig. Jag skrattade nervöst men frågade han endå
” So there is nothing I should change?”
”No, I like you’re style. But yeah. You could practice a little bit and then you’re even better.” jag log mot honom och frågade sedan tyst. “ So, how long are you staying?” han suckade och sa. “ Actually, I don’t know yet. A couple of weeks I guess. And the boys are coming here soon, just so you know.” sa han och smilade.
 “Wait, now? Right now?” frågade jag chockat. Han skrattade och sa
“No silly. Right know I just want to hang out with my family, so they’re coming in a couple of days, maybe a week.” Jag nickade med ett leende till honom. Han tog upp sin mobil och fingrade på den medans jag bara satt där. ”So…. How are they, the guys in you band, I mean..”Längre han jag inte innan Louis avbröt mig.  
”Wait, I’m just going at the toilet and then I can tell you more about them.” Han log och gick in på min egena toalett och låste dörren efter sig. Jag satt där snällt och väntade när hans mobil plötsligt började ringa. Jag kollade nyfiket mot den och skrek sedan på Lou. ”Hey, Lou? Someone is calling you. Should I answer?”
”Yeah, shure!” svarade han. Jag klickade på den gröna luren och direkt började någon prata.

Heeeeey, Lou! It’s Hazza. Did you get home safe? And have you met you new sister? Is she hot?!”

Louis öppnade plötsligt dörren från toaletten och jag höll för luren. ”It’s someone cald ”Hazza” ”. sa jag till honom och han började skratta. ” Well, keep talking.” svarade han. Jag harklade mig och tog sedan bort handen från mikrofonen.

”Ehm, hi. This is Sara, Louis new sister?” sa jag och kollade mot Louis som försökte hålla sig för skratt. Det blev tyst i luren i ett tag innan han sa: ”That was akward…Ehm, can you give the phone to Lou?”

”Yeah, hold on a sec.” sa jag och gav luren till Louis. Louis skrattade när han tog imot mobilen som han sedan satt imot örat. Man hörde ”Hazza” skrika och Louis skratta. Jag kollade nyfiket på dom men satt mig sedan vid datorn och startade den.

Louis Point of the view:

Sara gav mig luren och jag satt den vid örat. Men när jag hörde Harrys skrik tog jag den snabbt därifrån och började skratta. När jag hade lugnat ner mig satt jag luren mot örat igen och hörde Harry skrika:
Oh jesus, Louis! That was so akward. She maybe think that I’m a pervo now, well good job Harry, good job.” Jag skrattade åt honom och gick längre in i rummet, längre ifrån Sara så att hon inte skulle kunna höra.
”Harry, calm down! So what? You can be friends anyway?” Harry tystnade och sa sedan tyst
Yeah, friends… That’s good.” Jag suckade och sa sedan.
 “No Hazza. Don’t say that you are flirting with my new sister? You haven’t even meet her yet, dummie!” “Whaaaaat?! You know that I’m looking for a new girlfriend?” sa han chockat. Jag suckade ännu en gång och svarade honom: “Yeah, I know. But this is my sister!!”
Practically, she isn’t your sister. Just sayin’.”  Nu började jag bli irriterad.
 “She is a real sister to me, Harry. You know she’s gonna live here for more than a year. And you don’t even know if she is good looking, right?” Han suckade och sa sedan:
 “Yeah, you have right,Lou. I haven’t even met this girl. And I don’t know how she looks or how she is like a person. When I’m meeting her I’m gonna take things slow. But as long I have you, right BooBear?!” jag kunde höra hur han genast blev gladare och jag skrattade åt han. Vi sa hejdå och jag gick sedan bort till Sara igen. Hon kollade på mig och log. ”Wow, you guys were talking long…”
 ”Yeah.” sa jag och skrattade. Hon vände sig sedan mot datorn och jag gjorde det samma. Hon hade sökt på ”Hazza” på google, bilder. Men hade bara fått upp bilder på någon slags muslim. Hon kollade med konstigt ansiktsuttryck på skärmen och jag skrattade åt henne.
 ”Sara, you know that isn’t Harry…” hon kollade kaxigt på mig och svarade ”Well, I knew that…?” men hon kunde inte hålla masken och började istället le mot mig.
 ”Let me show you.” sa jag och tog tag i datormusen. Jag sökte på Harry Styles och fick upp en massa bilder på honom. Jag kollade på Sara som hade ett leende på sina läppar. Jag slog henne lätt på armen och hon kollade sedan på mig. ”Autch…” sa hon och jag började skratta.
”So, what do you think about him?” hon kollade på mig och svarade
”I don’t know. But he’s reaaaaaaaaaaaaal hot!” sa hon och började skratta. Jag skakade på huvudet och tog sedan upp min mobil och skickade ett sms till Harry.

”Just so you know, I showed some pictures at you and she thinks you’re really hot. So good start, man! ;) Xx Lou.”



KAPITEL SJUUUUU! Men kom igen nu. Lite kommentarer hade väll inte skadat? Det tar ju typ bara en minut! :)
Puss på er!
0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0