2012-02-29 / 17:02:46 Kategori: Moments [Avslutad]

Moments, Kapitel 8

Tidigare i Moments…Hon hade sökt på ”Hazza” på google, bilder. Men hade bara fått upp bilder på någon slags muslim. Hon kollade med konstigt ansiktsuttryck på skärmen och jag skrattade åt henne. ”Sara, you know that isn’t Harry…” hon kollade kaxigt på mig och svarade ”Well, I knew that…?” men hon kunde inte hålla masken och började istället le mot mig. ”Let me show you.” sa jag och tog tag i datormusen. Jag sökte på Harry Styles och fick upp en massa bilder på honom. Jag kollade på Sara som hade ett leende på sina läppar. Jag slog henne lätt på armen och hon kollade sedan på mig. ”Autch…” sa hon och jag började skratta. ”So, what do you think about him?” hon kollade på mig och svarade ”I don’t know. But he’s reaaaaaaaaaaaaal hot!” sa hon och började skratta. Jag skakade på huvudet och tog sedan upp min mobil och skickade ett sms till Harry.

”Just so you know, I showed some pictures at you and she thinks you’re really hot. So good start, man! ;) Xx Louis.”




Harry’s point of the view.



Jag satt kollade på smset som Louis precis hade skickat till mig. ”Just so you know, I showed some pictures at you and she thinks you’re really hot. So good start, man! ;) Xx Lou.”

Jag bet mig i läppen och startade på datorn. När den hade startat loggade jag in på facebook. Jag ville så gärna se henne, och jag kunde verkligen inte vänta en vecka. Det enda jag visste var hennes namn, men jag kan få reda på så mycket om henne. Jag sökte på Sara Loew och det kom upp en riktigt vacker flicka på skärmen. Jag satt och kollade på henne. Granskade henne uppifrån och ner, men fick tillslut slita ifrån min blick och klicka ner facebook. Jag ville ju inte vara någon stalker. Men hon var den vackraste flickan jag någonsin sätt, och jag längtade efter att få träffa henne.


En vecka senare..


Sara’s point of the view.


Denna veckan hade varit fantastiskt. Jag hade fått träffat Louis för första gången. Han var som den bror jag alltid önskat men aldrig fått. Jag låg på nyvaken på sängen när mobilen började pipa. Jag tog upp den i handen och tryckte på smset, Frida.

”Hey girl! Tänk att det bara är en dag kvar, EN dag kvar! Sen kommer jag, och kan äntligen träffa dig. Jag har saknat dig en massor, Saris-Paris! Xx”

Tänk att hon äntligen skulle komma. Min efterlängtade bästavän om bara ett par dagar. Jag avbröts av mitt tänkande med att Louis kom in och satt sig på min säng. ”hey!” sa jag och satt mig upp i sängen.
”Hey” han kliade sig i håret och kollade runt i rummet. ”Ehm, Sara? Have you forgot?”
 ”What? Forgot what?” frågade jag förrvirat.
”Sara, the boys are coming today, don’t you remember?” Han kollade förvånat på mig och jag slängde mig upp ur sängen.
 ”WHAT?! WAS THAT TODAY?!” skrek jag samtidigt som jag rusade mot badrummet för att borsta tänderna. Jag stack ut huvudet mot Louis med tandborsten i munnen och han bara satt där och skrattade samtidigt som han skakade på sitt huvud.
 ”They’re coming in a hour.” sa han och gick sedan ut ur rummet. Jag slängde in mitt huvud på badrummet igen och borstade klart tänderna. Sedan satt jag på plattången och sprang ut till garderoben. Jag slängde av mig pyjamas byxorna och tröjan och tog fram en lång svart kofta, grått linne, jeans och ett skärp som jag satt runt min midja. Jag hörde plattången plinga och sprang ut och lockade håret. Sedan målade jag mina ögon och, WOLÀ! En riktig brutta! Jag tog min mobil och sprang sedan ner till köket.
 ”Why are you in a hurry?” frågade Jay mig och kollade upp från tidningen-
”Jay, did you forgot that the boys are coming today? In like 20minutes!” Jays ögon spärrades upp och hon slängde sig upp ur soffan och ropade på alla andra att killarna skulle komma. Från varenda en fick hon samma svar, ”mamma, vi vet. Det är bara du som inte kommer ihåg…” Jay suckade och sprang sedan in på badrummet och tog en dusch och fixade sig. Under tiden hade jag hunnit göra fruktsallad och satt nu och åt på en av köksbänkarna. Jag blev snabbt uttråkad och såg en penna ligga bredvid. Så jag tog upp den och en vinddruva och måla ansikten på den. Jag skrattade för mig själv och försatte att äta. När jag var klar satt jag tallriken i diskhon och tog tag i pennan igen. Jag målade ansikten, båda ledsna, arga och glada på alla frukter vi hade med skal. När jag var klar skrattade jag åt mig själv igen och började gå mot trappan när det plingade på dörren. Jag frös till, kunde inte röra mig. Så nervös blev jag. Det plingade igen, igen och igen. Men kunde fortfarande inte röra benen. En del av mig ville bara springa och gömma mig medans en annan ville gå och öppna, du vet ”act cool.” . Men jag var fast. Efter många plingningar kom Louis ner och frågade varför jag inte öppnade och drog sedan med mig till dörren. Han öppnade dörren och alla skrek ”LOUIS!” medans någon sa ”HEY DUDES, BACK OF HIS MINE!” och någon annan sa ”NO, HAZZA. LOUIS IS OUUUUUUUUUURS!” och drog Louis till sig. Det var då mina ögon öppnades, när dom sa namnet Hazza. Jag kollade upp och möttes av två underbart gröna ögon som fick mig att smälta inombords. Han log till mig, det vackraste leendet jag någonsin sätt, och jag log tillbaks. Under dom sekunderna  kändes det som att tiden stod still och att inget ont kunde hända, men till sist vaknade jag ur min fantasi och kollade runt på dom andra killarna. 4stycken riktigt snygga killar stod framför mig och log som fån. Jag försökte le normalt tillbaka, men jag har en känsla av att den såg lite fake-aktig ut. Louis drog sig intill mig och sa. ”This is my new sister,Sara!” han kollade på mig när han sa det och log.
”Really nice to meet you.” sa någon med mörka bruna ögon och svart hår som visade sig heta Zayn. Jag hälsade på dom andra och dom sa sina namn osv. Men när jag kom till den sista personen fick jag syn på dom vackra ögonen igen. ”Hi Beautiful. I’m Harry.” sa han med ett vackert leende. Såklart började jag rodna, verkligen rodna. Jag kände hur Louis kollade på Harry med en mördarblick, men det struntade jag i. Jag drog fram handen för att skaka honoms, men istället öppnade han sina armar och omfamnade mig i en mjuk kram. Han luktade mintchoklad, en speciell mintchoklad som jag inte kunde få nog av. Louis harklade sig som nog menades mot Harry som en varning, typ som ”släpp mig syster annars måste jag döda dig.” och Harry släppte mig ur sin famn och tog ett steg bakåt. Jag kände att jag inte hade sagt något och därför for det ur mig
”So, are you guys living here for a week or more?” dom log mot mig och den blonda killen, som hette Niall svarade
”Yeah, so you have to live with us now. But I warn you, we can be kind of…..Wild…”  jag skrattade och nickade medans Louis bjöd in dom. Dom hade med sig väskor, riktigt många väskor och en av dom hade med sig ett stort gosedjur, riktigt gulligt. 
 ”My gentlemens, do you want something to eat?”  frågade Louis med en snobbig röst.
”FINALLY! I thought you never would ask!” stönade Niall och alla suckade.
 “He’s the one who always eat.” Viskade Harry till mig och log. Louis kom tillbaka med en varsin frukt till alla, eller nej. Tre till Niall, det matvraket. Plötsligt började Louis skratta och alla kollade frågande på honom.
 ”I think Daisy or someone hade a little fun with the fruit….” sa han och pekade på sin apelsin. Alla började skratta och kollade på sina egena som också var nerklottrade.
”But, hey..Why did I get the sad one?” sa Zayn och putade med underläppen. Jag kände hur mina kinder började hetta mer och mer. Louis kollade upp på mig och granskade mitt ansikte.
 ”No, wait…” han spände sina ögon i mig med en busig blick och sa, ”Or was it you, Miss Loew..?” Jag började såklart skratta för hur han uttalade Löw och såklart började jag rodna ännu mer. Alla killarna kollade på mig och granskade sedan sina frukter. Men när dom sedan höjde blicken igen och kollade på mina kinder, (som jag trodde skulle explodera av värmen som pumpade runt och runt) så började jag rodna ännu mer, även fast det inte ens var möjligt, PERFEKTO MOMENTO! Plötsligt utbrast Louis, ”
I KNEW IT, IT WAS HER WHO DID THIS FACES ON OUR FRUITS! “ och gjorde en “jag hade rätt” seger dans. Sedan stannade han och blev allvarlig igen, spände sina ögon i mina och sa, “You’re fruit terrorist. ATTACK HER!!!” och alla killar började jaga mig runt huset. Jag sprang till köket och ställde mig på andra sidan av bänkarna och killarna på den andra. ”COME ON GUYS, GET HER!!” skrek Niall och killarna stormade mot mig. Jag skrek och slängde mig ner på marken. Jag hörde en smäll och märkte att Louis och Liam hade krockat i varandra och då tog jag chansen. Försiktigt började jag krypa bort från dom men när jag vände bort huvudet för att kolla om dom så mig så råkade jag såklart krypa in i köksbänken. Jag höll mig för huvudet och reste mig sedan upp och började springa. Stegen bakom mig kom närmare och närmare och jag sprang fort som attan till tv-rummet. Där sprang jag mot tv:n med killarna efter mig. Jag kollade runt omkring mig och sprang mot soffan och hoppade upp över den, MEN. Fastnade i den och ramlade därför ner på golvet. Jag höjde huvudet och kollade på killarna som såg riktigt chockade ut. Liam och Louis sprang fram till mig och Louis viskade oroligt till mig.
 ”Oh my god, Sara are you okay?” . Jag kunde inte hålla mig längre, och började skratta så mycket att jag inte kunde andas. Killarna började skratta försiktigt.
”Chill guys, i’m fine!” klämde jag fram mellan skrattattackerna. ”It’s just that i’m very clumsy…” Jag reste mig upp och började borsta av mina kläder. ”So, now that you finally caught me, what can we do next?” frågade jag men fick fortfarande inget svar från killarna. Kanske fortfarande chockade. Dom bara stod där, kollade på mig med stora ögon. ”Hello? Guys, why don’t you answering me?”
”S-s-sara.. You’re head is bleading, alot..” sa Liam tyst. Jag kollade på dom och satt sedan handen på min panna och kände blodet som forsade, jag tog sedan ner handen och kollade på den och kände sedan hur mina ögon svartnade.



DAM DAM DAM! Kapitel 8 mina kära vänner, och hur gick det med kommentarerna, vavavavava? :(
1

Postat av: Emelie ^.^

Mer! :D

2012-10-13 @ 09:02:46
URL: http://betternow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0