2012-07-03 / 22:45:32 Kategori:

Even angels can fall - Kapitel 34

Tidigare i kapitel 33:

På vägen dit flög min blick över klassrummet och fastnade på de ögonen som jag så väl kände igen, de ögonen som hade sårat mig något oerhört. Hans blick försökte säga mig något samtidigt som hans beteende sa något annat, vilket fick mig att skakade på huvudet åt honom och sucka tyst. När han någon sekund senare släppte min blick för att söka vidare fick jag i ögonvrån se hur de träffade Niall och hans ansikte ändrades till ett hårt läge. Käkarna blev ihop pressade och hans ögon visade ilska. När vi sedan hade satt oss ner böjde jag fram mitt huvud och tittade in i Nialls ögon som visade tecken på sorg när han dystert tittade upp på mig. ”It’s not your fault.” upprepade jag igen innan jag lyfte upp blicken och fokuserade på läraren som började ta tag i lärarboken och bläddra.


Jag lät min blick följa efter April när hon började gå längs den smala gången mellan bänkarna. Hennes blick flög runt i klassrummet och granskade de irriterade blickarna från elever som tycktes blev störda av det höga ljudet av den smällande dörren, innan hennes blick mjukt landade vid mig.

Mina ögon letade sig in i hennes samtidigt som jag la armarna över bröstet och lutade mig tillbaks i stolen utan att släppa blicken från henne. Hennes blick var orolig och kall samtidigt som hennes mun gav ifrån sig ett lågt suckande och huvudet skakades innan hon satte sig till rätta på stolen.

Min blick lämnade henne besviket och flyttades till personen som gick bakom henne. Personen som jag känt så länge och så väl, som en gång var den bästa vän jag kunde dö för. Nu, nu kändes han som en hög skit. Jag ville inte ha med honom att göra, inte när han hade gjort så han gjorde.

Direkt kände jag hur min blick blev hård och skrek ilska av sig när jag borrade in mig i hans ögon och mötte hans osäkra blick. Snabbt satt jag handen under stolens kalla sitts beredd på att dra ut den för att gå bort till Niall, hoppa på honom, ge honom ett slag i ansiktet och skrika att det var hans fel att jag inte hade April i min famn, men direkt när Harry såg mig lyfta på stolen greppade han hårt tag i min arm och tryckte ner mig igen.

”You’re not going anywhere. Don’t fuck this up, Lou. Let me handle it and don’t make it harder for me to fix.” viskade Harry med hård röst till mig. Hans ögon var spända i mina och hans hand var hårt kramandes runt min överarm.

Högt stönade jag åt hur jobbig jag tyckte han var samtidigt som jag flyttade in stolen igen och la armarna på bordet.

”Fine, but if this shit don’t end soon I’ll jump on that guy. He’s trying to steal my girlfriend.” fräste jag surt och tittade in i Harrys ögon medan han suckade med ett skakande huvud.

Han mumlade något tyst för sig själv som var svårt att uppfatta innan han riktade sin blick mot läraren och jag min mot April och Niall.

Granskade varje steg dem gjorde, alla skratt och alla samtal. Och vad det än var så skar det till i hjärtat på mig, där jag egentligen inte ville att hon skulle komma in.

Fan, den här tjejen har tagit mig hårt. Jag kommer inte kunna glömma henne i första taget.

När lektionen var slut reste jag och Niall oss lättnade upp. En engelskalektion med en vikarie som bara var förvirrad gjorde det allt mycket svårare att förstå vad han menade, och då folk faktiskt ville lära sig något fick man inte lov att skämta med honom. Utan man skulle sitta tyst, lyssna och ta in vad han sa, enligt pluggisarna på första raden.

Med ett skratt gick jag och Niall ur salen och började gå längs korridoren. Att ha sådana klasskamrater som aldrig kunde slappna av och ha en lugn lektion var störande, och då när man hade chansen när en vikarie kom så tog dem den inte utan sa åt oss att skärpa oss och lyssna.

”They’re so stupid sometimes.” skrattade Niall och skakade på huvudet. ”Why couldn’t they just let us chill and work by themselfs?” frågade han förvirrat och jag skakade skrattandes på huvudet.

”Niall, wait!” hörde vi sedan en mörk röst ryta i ilska och Niall stelnade till med en orolig blick på mig.

Bakom mig kunde jag höra hur steg pressades mot golvet och nästan småsprang för att komma fram till oss. Irriterat vände jag mig om med ett stön och blängde surt på Louis som gick med arga steg mot oss.

”Louis, what do you want?” frågade jag surt och granskade honom när han fortsatte att gå mot oss och sedan stanna framför våra fötter.

”I just want to talk with Niall.” sa han lugnt utan att ge mig en blick utan tittade in i Nialls oroliga blåa ögon.

Nialls blick flög runt i rummet innan de landade på mig och visade panik av vad han skulle göra.

”No, for Gods sake, Louis. Leave him alone.” fräste jag surt samtidigt som jag la armarna över bröstet och tittade på honom. 

”No!” kontrade Louis surt och tittade nu på mig. ”Can you please leave us alone, April? Or do you want to be alone with your boyfriend?” frågade han surt och höjde ögonbrynen åt mig.

“You’re unbelievable.” skrattade jag irriterat åt honom och skakade på huvudet. ”Grow up for fuck’s sake.” sa jag hårt innan jag tittade oroligt på Niall.

Han nickade diskret åt mig med ett försök att le och jag gjorde likadant innan jag sedan gick därifrån och lämnade dem ifred.

Snabbt svalde jag i ett desperat försök att få bort den stora klumpen i halsen och tittade osäkert på Louis. Han gav mig en blick som kunde döda innan han skakade på huvudet och tittade ner i marken.

Mina tankar for runt i huvudet och jag försökte övertala mig själv att jag hade fått en chans att tänka efter medan Louis tittade ner i marken, vilket fick mig att slappna av och lugnt tänka igenom mina tankar.

Men sedan när han lyfte huvudet och ett par mörka ögon mötte mina kände jag hur paniken snabbt började komma tillbaka och hur jag ville kasta mig i det närmaste föremålet och gömma mig för honom.

”Louis, I..” började jag men avbröts snabbt av att Louis snabbt skakade på huvudet och själv öppnade munnen.

”Why? Why did you do it, Niall?” frågade han med en förvånansvärt lugn och skakig röst.

Hans ögon hade ändrats från mörka till sorgliga på en sekund och nu såg han inte ens arg ut, det ända som visades i hans ögon var sorg.

Han var olycklig.

”Why did you even try to take her? I thought that we were friends, friends don’t do things like that.” fortsatte han tyst och svalde hårt.

Jag tittade stumt på honom och öppnade munnen med en skakning på huvudet.

”I didn’t try to steal her, Louis. I never did.” började jag och Louis fnös lätt med ihop pressade läppar. ”She found you by herself, I was just there when she cried outside and took her to Liam, nothing else. I would never do that to you!” fortsatte jag i ett försök att övertala honom samtidigt som jag förtvivlat skakade på huvudet.

”You gotta believe me, Lou.” bad jag desperat och tittade in i hans ögon.

”Don’t call me that!” fräste han surt och backade ett steg med stängda ögon. ”I trusted you, man. I thought that you were happy for me and… and just wanted my best, not to steal her from me.”

Jag skakade på huvudet och gick in det steget han precis hade backat och försökte titta in i hans ögon när han sedan öppnade dem.

”I was, I really was happy for you! Please Louis, I never wanted to hurt you, not her either. All I did was to be nice, I never tried to take her. I knew that she was yours.” sa jag uppriktigt och försökte att få honom att tro mig, men ännu en gång fnös han och skakade på huvudet.

”It doesn’t matter, I’ve lost her anyway.” sa han sorgset innan han vände sig om och gick med raska steg bort från mig.

Med en suck drog jag handen genom håret och knep ihop läpparna. På långt avstånd kunde jag se hur April långsamt stack fram huvudet och började gå mot mig med öppen famn.

När hon kom fram tryckte hon mig mot henne och la mjukt sina händer på min rygg innan hon började dra den upp och ner för att värma mig i ett försök för att få mig att må bättre.

”It’ll be okay, Nialler. You didn’t do anything wrong, it was him. It was him who hurt me, not you. You were just there when he wasn’t, you made me feel good again. Thank you.” viskade hon tyst och jag nickade svagt på huvudet samtidigt som jag gång på gång försökte svälja bort klumpen som envist satt kvar i halsen.

Tanken av att Louis aldrig mer ville se mig fick mig att vilja gå under jorden av sorg och allt jag ville var att fixa det, men Louis var riktigt förbannad och trodde inte på mig.

Hans besvikelse på något som egentligen inte fanns var stor, och han var inte beredd på att släppa in mig i första taget.

Tankarna snurrade runt i mitt huvud och gjorde mig yr i frågan på om han någonsin skulle förlåta mig. Lågt suckade jag och stängde mina ögon i ett försök att tänka efter, men varje gång jag försökte trängde sig Louis in i mitt sinne och påminde mig om vad han egentligen ville att jag skulle göra.

Hålla mig undan och aldrig mer vara i närheten av honom.


Så, här var kapitel 34 uppe! Tyvärr bildlöst, ledsen för det. Men i alla fall, till det jag tänkte fråga.

 

Är fanficen/novellen bra? För innan kunde jag få hur mycket kommentarer som helst på en kväll och nu tog det... Hur många dagar var det? Tre? För att få 35+ kommentarer. 

Jag vet inte vad det är, är det att jag uppdaterar dåligt? Lathet? Att ni har sommarlov? Inte bra längre?  För sommarlov har jag ju också.

Har ingen aning om jag ska vara ärlig, men vad spelar det för roll? Orkar inte bry mig... Men hoppas ni gillar kapitlet i alla fall! x

46

Postat av: Nathalie

din novell är hur jäkla bra som helst, tro inget anat, jag kan med ge att jag har varit lite dålig på att kommentera, men ska bli bättre !!
Sjuuuukt bra kapitel.. längtar tills nästa !

2012-07-03 @ 22:52:07
URL: http://lovelyone.devote.se/
Postat av: Erika Anestedt

jag kollar in på din novell VARJE dag och skriver en komentar om det är nytt jag älskar din novell snälla skriv mer skit i alla som inte örkar bry sig skriv för dom som tycker det är bra som gillar det

2012-07-03 @ 22:54:29
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag tycker din novell är sjukt bra! Ärligt, en av dom bästa jag någonsin läst!

Jag kan erkänna, jag är lat med att kommentera + jag har haft mycket att göra, så fort jag läst klart stängde jag ner datorn för att jag har varit upptagen jättemycket & på kvällen har jag inte orkat bara..
Men din novell är riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiktigt bra! :D

2012-07-03 @ 23:00:21
Postat av: Olivia

Din novell är super bra, tro inget annat!

2012-07-03 @ 23:04:03
Postat av: matilda

asså den är ju as grym..men det häder liksom inget nu :S annars så är det ju klart den bästa jag läst :DD

2012-07-03 @ 23:22:49
Postat av: elin

den e grym !:D men du..det var ju niall som uppmuntrade louis att gå på dendär festen.. kan inte det komma med i novellen? För lou ville ju faktiskt inte från början.. att niall börjar tänka på det elr nåt o så..

2012-07-03 @ 23:27:23
Postat av: Lovisa

Okey tro inte för en sekund att din novell är annat än bra! För den är grymt bra, galet bra, och du skriver som en gudinna :) seriöst så äre det en av dom bästa jag läser, säger bara att jag har läst många! Och förlåt, är lat när det gäller att kommentera xoxo

2012-07-03 @ 23:30:58
Postat av: Lisa

du är skriver gryymt !

2012-07-03 @ 23:56:22
Postat av: m

asbra :D

2012-07-03 @ 23:56:51
Postat av: Minna

Aaaaaaamaaaaaziiiiiing döööör!! :-D

2012-07-03 @ 23:57:17
URL: http://minnahuovinen.blogg.se
Postat av: Alexandra

Bara jag som hoppas på att det blir April och Niall? :p
Tror att folket inte kommenterar på grund av lathet och att det är sommarlov och man oftast gör annat på kvällarna! Men du skriver grymt bra! :) x

2012-07-03 @ 23:58:00
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: sabina

Novellen/Fanfic'en är riktigt bra, o kan medge att jag är rätt lat på att kommentera o eftersom jag är inne på mobilen så funkar det inte alltid, men ska bättra mig! :)

2012-07-04 @ 00:02:40
URL: http://sabinaeelise.devote.se
Postat av: Annie

Din novell är BÄST och inget annat! Folk kanske bara är lata nu på sommarlovet och är ute och inte sitter med datorn?:) den är king iaf xoxo <3

2012-07-04 @ 00:03:54
Postat av: Anonym

Jag tycker din novell är awesome, och jag älskar den, men själv tycker jag oxå att det ska bli mera drama , jag vill att Harry och april ska på något sätt få upp ögonen för varandra, kanske dela en intensiv kyss , eller mer, men såklart, det är ditt val hur novellen ska gå, :)

2012-07-04 @ 00:26:13
Postat av: Elin

Det är verkligen supersuper bra, tror att sommarlovet snor några kommentarer dock. Fortsätt såhär, den är suuuper!

2012-07-04 @ 00:28:45
Postat av: Kim

Skit bra! Men kan inte Louis och April bli tillsammans igen?!?! :P haha

2012-07-04 @ 00:34:10
Postat av: Tilda

Det är skitbra! Det river dock i mitt hjärta när Louis och April inte är tillsammans... ;)

2012-07-04 @ 00:48:03
URL: http://lovenovell.webblogg.se
Postat av: Cecillia

Skir grymt!

2012-07-04 @ 00:54:22
URL: http://lookafteryouff.devote.se
Postat av: Paloma

Vi har -precis som du- sommarlov. Delvis är många även lata, men awesome! Även om jag vill att Niall & April ska bli ihop!

2012-07-04 @ 01:26:03
Postat av: Qrusmyntha

Novellen äger! Grymt bra skrivet kram

2012-07-04 @ 01:34:53
Postat av: Miranda

Du skriver sjukt bra! Men vi har ju sommarlov och man reser elle är ute i solen eller bara umgås med sina vänner. Man vill liksom inte spendera lovet framför datorn :)
Men kan du inte återkoppla till det där om att, som någon kommenterade, det var Niall som övertalade Louis att gå på festen? Och sen ljög ju Niall för April och sa att Louis hade stannat hemma för att han inte ville göra April besviken eller vad det var. Det är ju, enligt mig åtminstone, en ganska viktig del av hela det här dramat.
Längtar till nästa del!

2012-07-04 @ 01:38:28
Postat av: Anna

Åh,jag grät när jag läste det här kapitlet.
Varför vet jag inte,men jag lever mig väl in såpass.
Jag ÄLSKAR alla dina fanfics,speciellt den här.
Jag kollar flera gånger per dag om du har skrivit mer.

2012-07-04 @ 02:10:26
Postat av: Hanna

Åhh de är så bra :) xx

2012-07-04 @ 08:41:12
Postat av: SiRl

Hehe, jag tror det beror på sommarlov. Allas statestik gör världens dyk nu x)
Grymt bra förresten! :)

2012-07-04 @ 09:55:50
URL: http://korkadesida.blogg.se
Postat av: Onenovdirection

Den här fanficen är mycket mer än bra! Längtar till nästa del!!

2012-07-04 @ 10:26:04
URL: http://Onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej du är super duktigt! Fortsätt såhär och alla har vi sommarlov och känner oss lite lata men du gör inget fel! Fortsätt som du gör! Xx.

2012-07-04 @ 10:57:31
Postat av: Sanna

Skitbra kapitel :)

2012-07-04 @ 11:18:09
Postat av: Emma

DEn är sjukt bra! :D

2012-07-04 @ 11:30:27
Postat av: Ella

Neeej! Din fanfic är sjukt bra!! Den är verkligen en favorit. Och visst har vi sommarlov men man kan väl endå lägga ner någon sekund på att skriva en kommentar! Jag tror att folk bara är lata. Men i alla fal ver detta kapitel - precis som alla andra - JÄTTE BRAAA!!!

2012-07-04 @ 11:30:58
URL: http://whymefanfic.blogg.se/
Postat av: Debbie!!

Jag tycker din novell är asbra, och gissar på att sega kommentarer beror på sommarlov :) xx

2012-07-04 @ 12:23:04
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Saga

Tror det är för att man är ute mer på dagarna och glömmer bort att kommentera, för din novell är ju A W E S O M E ! ! !

2012-07-04 @ 13:10:43
URL: http://www.sagaekstrom.blogspot.com
Postat av: anonym

Haha, nu är det 30+ kommentarer på 1 dag hehe ^ men den är king!!:)x

2012-07-04 @ 14:42:52
Postat av: Anonym

Älskar din fanfic JÄTTE mycket! herregud säger jag bara. Flyger upp varje gång jag ser ett nytt kapitel. Jag brukar oftast läsa din fanfic på min mobil och då kan jag inte kommentera. Eller det går men min mobil hakar upp sig! men kommenterar så ofta som möjligt! En av de bästa jag läst! :D

2012-07-04 @ 15:18:26
Postat av: Emilia

Din fanfic är den bästa jag har läst. Folk är väl bara lata som inte kommenterar..
du anar inte känslan som dyker upp när du lagt upp ett nytt kapitel. man går liksom och väntar dag efter dag ^^
Helt Amazayn med andra ord!<3

2012-07-04 @ 16:19:42
URL: http://gottabeeyou.devote.se
Postat av: Moa

Tycker din novell/fanfic är gryyyyymt bra! Har inte kunnat slita mig från den haha...:) Längtar grymt mycket tills nästa del kommer ut! Lycka till med resten av skrivandet <3

2012-07-04 @ 16:24:33
URL: http://moafotoo.blogg.se
Postat av: Anonym

Skit bra!! Älskar hela novellen! :)

2012-07-04 @ 17:19:32
Postat av: emilia

Har aldrig någonsin läst en så bra fanfic som den här. Fortsätt skriva x

2012-07-04 @ 17:59:29
URL: http://miljut.blogg.se
Postat av: linnea

Den är den bästa jag läser ! xx

2012-07-04 @ 19:38:20
Postat av: Tova Karlsson

Din novell är helt jävla grym! Själv är det nog av lathet som jag inte kommenterar, men brukar nästan aldrig kommentera

2012-07-04 @ 21:31:09
URL: http://foreveryoungfics.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

novellen är super bra! den bästa jag har läst! :) <3 längtar till nästa del :) <3

2012-07-04 @ 21:32:49
Postat av: Linnea

Dina kapitel är as bra!! Det är absolut inget fel på dom!!! Men jag tror att många är på semestrar eller annat jag har precis kommit hem, men sluta verkligen inte för din novell är den mest annorlunda av alla! Den är verkligen speciell och as bra!! Sluta aldrig att skriva! :) <3

2012-07-04 @ 22:59:58
Postat av: Hanna

Jag har inte kommenterat på ett tag men jag ska försöka kommentera mer! din fanfic är grym! xx

2012-07-04 @ 23:05:52
Postat av: Hanna :D

Min dator slutade fungera och jag har lixom "favoritmarkerat" alla noveller som jag läser så jag tappade bort bloggen. Jag blev skit ledsen, men sen hittade jag den igen! :D O då blev jag über glad! ;D
Jätte bra kapitel iaf :)

2012-07-05 @ 00:54:51
URL: http://Lifeaccordingtomeee.blogg.se
Postat av: Klara

Jäättteee bra :D

2012-07-05 @ 11:19:39
Postat av: felice'

jag älskar den, !

2012-07-05 @ 12:59:31
Postat av: Anonym

Åhh, super bra !!:)

2012-07-08 @ 13:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0