2012-07-20 / 16:38:30 Kategori: Allmänt

Svar på frågostunden!

Ledsen för att jag inte har lagt ut kapitel, men som sagt, jag har knappt någon tillgång till internet för stunden och sådant skit. Men om ni gillar min FACEBOOK-SIDA , så får ni alltid reda på hur det ligger till!
Men nu kör vi, här är frågorna ni ville ha svar på!
 

 

Hur gammal är du?

Jag är tretton år gammal! :)

 

Spelar du någon sport eller något instrument? 

Jag har spelat både gitarr och piano, men inte längre. Dock spelar jag fotboll!

 

Gillar du några andra artister?

Absolut! Jag är mycket för Bruno Mars, Cher Lloyd, Chris Brown, Usher, Norlie & KKV osv. , men jag gillar egentligen all sorts musik, så vad som helst går bra. Eller ja, inte klassiskt, men allt annat!

 

Favorit färg och mat?

Jag älskar alla pastellfärger, men inte någon specifik. Favorit mat är nog… Kebab! Haha. :)

 

Favorit låt just nu?

Hm… Den var svår! Förmodligen Don’t wake me up med Chris Brown!

 

Läser du några novellbloggar? I så fall, vilka?

Ja, det gör jag! Dock läser jag inte många, utan bara denna och denna . Jag är väldigt kräsen när jag läser och tycker att man ska kunna beskriva situationer och sådant, därför blir jag nästan alltid missnöjd med det jag skriver själv.  Men den sista är absolut min favorit, hennes novell hon skriver på nu, As if, är superbra!

 

Om du fick en stor lila fluffig elefant, vad skulle du döpa den till?

Haha, ja du, den där var klurig! Fluffy är ju supergulligt, men jag skulle nog kollat upp en massa på google innan jag bestämde mig eller så skulle något helt random ploppat upp i mitt huvud som det alltid gör! :)

 

Har du någon gång träffat killarna irl?

Nej, tyvärr inte! Usch, vad jag önskar att jag kunde träffa dem!

 

Gör du länkbyten?

Jadå, klart jag gör! Bara att säga till så länkar jag er bland de andra länkarna till vänster!

 

Om du läser andra novellbloggar, hur många följer du?

Som jag skrev där uppe, jag följer bara två stycken. Men ni får hemskt gärna tipsa om bra noveller/fanfics! Jag har börjat läsa på en annan ( denna ) som jag gjorde länkbyte med innan, men de tjejerna uppdaterar så himla bra så jag har aldrig hunnit läsa ifatt dem, haha! :)

 

Snälla, kommer det bli något med Harry också? Jag vill typ se honom i ett badboy mood, om du förstår, haha. För han är ju annars the flirt,romantikern, osv.

Förlåt för det, verkligen! Vet inte riktigt hur jag ska få in han, tyvärr. Men jag ska försöka få in han mer på något sätt! Känns verkligen som att jag stöter ut han, sorry babes!

 

Vart hittar du alla bilderna?

Jag hittar alla mina bilder HÄR.

 

Har du tagit skrivkurser?

Nej, faktiskt inte! Har alltid bara skrivit hemma, i skolan, utomlandsdagböcker och dagbok när jag var liten.

 

Hur gammal är du?

Jag är ynka tretton år gammal, vilket jag tycker är synd! Hade gärna varit äldre.

 

Hur många bloggar läser du?

Novellbloggarna skrev jag där uppe, men sedan läser jag också en blogg som uppdaterar sällan, men deras kompis är så sjukt go så jag bara måste följa dem! Klicka HÄR.

 

Har du någon favoritnovell?

Ja, och det måste nog vara As if! Dock har jag bara läst denna hon skriver på nu, men kika in den! Den är verkligen läsvärd.

 

Hur bestämde du dig för att skriva noveller?

Ja du, jag bara låg hemma i sängen en sen vardagskväll och skulle sova, men jag är en person som tänker en massa när jag inte kan sova och då blir allt så rörigt. Så då går jag upp och fixar saker, kan vara allt från att städa på rummet till att packa saker, så jag tillslut blir trött. Så jag hade ideer på hjärnan som jag var tvungen att få ut, så jag startade datorn och skapade en novell som hette Stole my heart! Dock tröttnade jag på den redan efter någon dag då jag kom på en annan ide, och det var så Moments blev till! Lite senare efter en massa grubblande så bestämde jag mig för att skapa en blogg, dock vet ingen jag känner om det, haha! :)

 

Har du någon kille?

Nej, men gud vad jag önskar att jag hade en! Vill verkligen ha en pojkvän, men jag har så mycket killkompisar så det inte blir någon pojkvän av någon av dem, så jobbigt. Haha!

 

Har du skype?

Ja, det har jag! Om ni vill att jag ska länka den kan ni skriva det i en kommentar eller något likanade. Har även msn, så om ni vill lära känna mig bättre kan ni adda mitt konto som jag har till denna bloggen. [email protected]

 

Börjar detta bli irriterande?

Haha, nej då. Allt för er mina fina läsare. :)

 

Hur kommer du på alla bra ideer till din fanfic?

Tja, jag vet inte riktigt. Livlig fantasi, antar jag. Har alltid läst så himla mycket böcker, så det är säkert från en massa olika böcker som mina idéer är ifrån.

 

Vilken blogg sida (typ blogg.se , blogspot, bloggplatsen m.m) tycker du är bäst?

Att läsa på så tycker jag bäst om blogg.se , tror jag! Avskyr att läsa på devote, faktiskt. Ledsen för er som har det, men det är så, haha! Blogg.se kan vara lite krångligt, men det är även väldigt bra -  när det inte krånglar med alla dessa fula kossor, såklart!

 

Vart ifrån får du inspiration?

Kan tänka mig att det är från alla böcker jag har läst, annars är det från bilder och vad som händer runt omkring i mitt och andras liv. Kan nog även vara att det bara dyker upp i mitt huvud utan anledning, livlig fantasi kan man säga att jag har!

 

Vad tycker du om Danielle, Eleanor och Perrie?

Riktigt vackra tjejer, måste jag säga! Danielle och Eleanor älskar jag riktigt mycket, de känns som man verkligen kan lite på dem och så, verkar verkligen hel goa! Så dem har jag ingenting emot. Dock så är jag lite osäker med Perrie från vad andra har sagt om henne, men jag vet inte. Antar att tiden vill avgöra om hon är en bra person eller inte. Kan tänka mig att ju längre hon och Zayn dejtar, desto mer kommer jag lita på henne. Men hon är säkert lika härlig som de andra, och självklart gör hon ju Zayn lycklig! Så då är jag det.

 

Ska du åka till Stockholm om killarna kommer?

Jag hade tänkt göra det, faktiskt. Men sedan så sa folk att de inte alls skulle komma, så ja. Nej, det ska jag inte. Och för er som är utanför studion och väntar, åk hem. Killarna kommer tyvärr inte komma till Sverige och spela in, så ni slösar bara bort er tid där.

 

 Favorit låt? ( inte bara killarnas )

Genom alla tider? I så fall så är det nog It will rain med Bruno Mars, Valerie i Louis version, Torn i killarnas version, eller typ några Witney Houston låtar.

 

 Katt eller hund?

Hund, helt klart!

 

Pizza eller Tacos?

Pizza hundra gånger om, avskyr tacos!

 

Hobby?

Stalka killarna, sjunga, vilket jag gör all the time, sporta, vara med vänner, osv.

 

 Hur många fanfic har du skrivit tidigare? Btw, du är grym på att skriva!

Tack så hemskt mycket! Att ni gillar det är allt som betyder något.

Jag har skrivit tre stycken som jag har lagt ut på bloggen, sen har jag ungefär tre stycken där jag har skrivit 1-2 kapitel som ligger inne i min dator som jag inte har publicerat än.

 

Hur länge har du varit intresserad av att skriva? 

Hela mitt liv, skulle jag nog säga. Men det började sätta fart nu i år, dock har jag alltid gillat det.

 

När började du skriva?

Jag har skrivit saker så länge jag kan minnas, men jag kan inte säga att jag har skrivit bra saker, haha! Men jag började skriva ’på riktigt’ i år.

 

Vart får du alla dina idéer ifrån? Kommer du på själv, eller läsare som tipsar lite?

Det skrev jag där uppe, om jag inte minns fel. Men såklart ger ni mig också lite idéer, vilket är toppen! Så tack så mycket för det!  

 

Vill du skriva när du blir äldre sedan eller är detta bara någonting du håller på med for the moment?

Jag älskar att skriva, så att jobba med det när jag blir större hade inte varit något dåligt! Mina föräldrar tycker att jag ska jobba på någon tidning, typ journalist där jag får fotografera och skriva då jag tycker att båda delar är super. Så författare eller något sånt hade inte varit fel!

 

Har du några djur?

Ja, jag har en hund och en katt. Dock gillar jag inte katter, haha!

 

Hur fick du iden med novellen?

Den här ovellen? Ja du, den var klurig! Antar att den idéen bara dök upp i mitt huvud när jag skrev på min förra, och så blev det såhär! Ibland kommer jag på helt mysko idéer som jag skriver upp tillsammans med alla andra helt störda idéer på en fil här på datorn.  Ibland slår jag ihop en massa olika saker och, wola – du har en bra start! Var aldrig rädd för att skriva något bara, ett tips mina vänner!

 

Har du en favorit av killarna, eller gillar du alla lika mycket?

Alltså, innan, precis när jag började gilla killarna, så var Louis min favorit. Men nu längre vet jag inte om jag har någon, faktiskt. I mina ögon är alla killar lika mycket värda och jag tror inte att jag ger någon annan mer uppmärksamhet än de andra, alla killar är ju toppen!Så jag vet inte riktigt vad jag ska svara där, hehe…

 

Bästa/värsta som har hänt dig?

Hm… Svår fråga! Antar att det var när en i min familj råkade ut för en ganska illa sjukdom kan man väl säga, och om den personen som fick den inte hade åkt in till sjukhuset så tidigt som den gjorde, hade den nog förmodligen haft en riktigt hemsk och dålig sjukdom just nu. Hemskt som bara den, men tur att den personen kollade upp det! Har aldrig varit så rädd som då, men som tur är, så är allt över och personen är frisk!

 

Värsta du vet?

Hm… Sjukdomar, skulle jag tro. Jag är rädd för döden. Tror alltid att jag är sjukare än vad jag är och att det t ex är början på något hemskt, att jag kommer dö i en sjukdom eller att något händer med mig så jag inte längre kan sporta.

 

Vem är din idol, asså tjej typ och din inspiration?

Mina idoler är, såklart, killarna, men jag har även andra. Justin Bieber är en av dem då han var min första kändiscrush, haha! Så han och killarna är nog mina största inspirationer. Eller jag vet inte, kanske har jag fler? Kommer inte på just nu, haha!

 

Lovar du att aldrig sluta skriva, ALDRIG?

Åh, så gullig du är! Det är vad jag hoppas i alla fall, dock han det ju hända att jag tappar intresset, men så länge jag tycker att det är kul så lovar jag att jag skriver!

 

Ditt favoritprogram?

One tree hill, Vampire Diaries, O.C, sådan typer av serier!

 

Gillar du Justin Bieber?

Ja, haha! Han var min första kändiscrusch och jag har inte riktigt kunnat släppa honom. Antar att han alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta tillsammans med killarna.

 

Mc eller Burger King? Lol

Hatar snabbmatskedjor, haha, men Mc Donalds skulle jag tro. (stavas det förresten så? Gud, jag har ingen aning. Vet inte ens om det var det du menade, haha, så dålig jag är.)

 

 Läser du andra noveller? Om du gör det kanske du kan börja läsa min?

Jag skrev det där uppe, och ja då! Jag kan börja läsa den, och om den intresserar mig så kommer jag nog fortsätta med det. Ni får gärna tipsa mig om era favoriter så jag kan börja läsa dem!

 

Family Guy eller Simpsons?

Simpsons, lätt omelett!

 

 Singel?

Ja, tyvärr. Suck, inte vad jag vill direkt, haha.

 

Belieber? 

Vet inte om jag får kalla med det, vad säger ni? Räcker det att jag älskar Justin, eller måste jag veta allt om honom? För om jag bara behöver älska honom, så ja.

 

Favorit 1D låt?

Alla, kan verkligen INTE välja. Älskar alla på olika sätt!

 

Hur många läsare har du ungefär?

Innan, när jag uppdaterade som mest, hade jag 250-300, men nu när jag uppdaterar sämre har jag tappat lite och har nu ungefär 250 st.

 

 

Om du kom till en öde ö och fick ta med dig 3 saker, vad skulle du tagit med dig?

Ja du, jag är beroende av det mesta, haha, så den frågan var lite klurig! Men antagligen skulle jag ta med mig tandborste, kläder och…. ONE DIRECTION! Allt annat skulle jag nog klarat mig utan, haha! Möjligtvis hade jag inte överlevt utan internet, fast jag hade nog inte heller haft något val, haha!

 

Hur vill du att din kille ska vara?

Åh, favoritfrågan hittills, typ, haha. Blä, direkt kan jag säga att jag VERKLIGEN vill ha en pojkvän, haha, så det här kan väl inte vara så svårt att berätta? Till att börja med, så vill jag att han ska ha en bra personlighet. Utseende är ett plus i kanten, men jag tänker inte ha en snygg pojkvän som är ett svin, aldrig i livet. Personligheten är viktigast för mig. Jag känner tusentals killar som är supersnälla när jag är ensam med dem, men när de är med vänner så beter de sig så dåligt så jag blir galen. Killar ska kunna vara samma person båda gångerna, jag vill inte att en kille ska skämmas över att vara med mig. Då är dem körda direkt, haha! Jag vill att han ska vara som alla mina killkompisar, bara det att han… ja, han ska vara min bästa vän samtidigt som vi kan snacka om allt och även vara pojkvän och flickvän, liksom. Jag säger inte att jag vill bli behandlad som en prinsessa, men att han vågar visa att han gillar mig framför sina kompisar, det är typ en stor sak. Han behöver inte vara den snyggaste killen som går att hitta, men han ska ha någorlunda samma smak som jag på saker och inte vara rädd för att visa att jag är hans flickvän. Att ha någon att liksom… mysa med, hade ju inte varit fel, men att bara kunna vara är en sak jag också vill att man ska kunna göra. Det behöver inte vara gulligull hela tiden och sådant.


 

 Tror att det var alla, va? Tack för frågorna, och jag hoppas att allt är bra besvarat! 
5

Postat av: ida

OMG! jag läser också AS IF!! så jäävla bra, är även vän med hon som skriver den;) mehehe :)
det var den första novellen jag nånsin började läsa, and i'm telling ya.. FYFAN VA BRA DEN ÄR!!

är du 13?! ja, du är ganska mogen för din ålder må jag sä.. :)

2012-07-20 @ 17:42:39
URL: http://idasmusik.blogg.se/
Postat av: :)

omg bara 13 ?! trodde typ 18 eller nåt liknande. du är grym!

2012-07-20 @ 21:17:34
Postat av: :)

omg bara 13 ?! trodde typ 18 eller nåt liknande. du är grym!

2012-07-20 @ 21:17:40
Postat av: :)

omg bara 13 ?! trodde typ 18 eller nåt liknande. du är grym! <3

2012-07-20 @ 21:17:41
Postat av: Nathalie

Vad kul att du tycker min novell är så bra! :D började läsa din precis, och den är också verkligen bra! :) Ska länka dig i min blogg också, även fastän alla nog känner till dig haha! Kram x

2012-07-22 @ 13:18:57
URL: http://livinginfastforward.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0