2012-03-01 / 21:07:47 Kategori: Moments [Avslutad]

Moments, Kapitel 11

Tidigare i Moments...Zayn stoppade in en film som hette Saw eller något sånt och jag visste att det skulle vara en skräckfilm. ”Guys, I hate horror movies, so I might scream, just so you know..” sa jag och kollade allvarligt på dom. ”Don’t worry babe. Im hear to protect you.” hörde jag Harry säga och drog sig mot mig och kysste mig på örat. Ungefär in i halva filmen hade jag skrikit en hel del, och reste mig plötsligt upp. ”Sorry, but i’m going to bed. I just can’t see this kind of movies. It freaking me out…” sa jag och började gå mot trappan. ”Oh, okay. Sweet dreams.” sa Lou till mig och jag vände mig om och gav honom fingret, men han bara flinade och gjorde en slängkyss till mig. Jag suckade och sa sedan god natt till killarna.





Dagen efter vaknade jag av att jag hade fått ett sms av Frida.

”Saris-paris! Jag landar vid 1 tiden, kan du snälla möta mig på flygplatsen? Jag skulle tydligen åka direkt hem till dom, så jag hinner ta en fika med dig eller något sånt! :)  Xx”

”Visst, jag kommer vara där när du landar. Och fika hade varit gott, jag har så mycket att berätta för dig!! Xx”

Jag la sedan ner mobilen och ställde mig i duschen. Efter cirka en halvtimme gick jag ur den och lindade en handduk runt min kropp och öppnade dörren till mitt rum. Där stod killarna och kollade på mitt rum. Jag skrek till, och alla vände sin blick mot mig.
 ”Woah, sorry, Sara. We thought that you would be dressed.” sa Liam och höll för sina ögon. Likadant gjorde Niall, Louis och Zayn, men inte Harry. Han stod där och granskade mig upp och ner med ett leende på läpparna. Jag höjde ögonbrynen mot honom och sa, ”Okay, your perv. You can look away if that’s okay?” Harry skrattade och kollade ut genom fönstret medans jag gick bort till min garderob. Jag öppnade dörren , klev in i den och stängde sedan dörren efter mig. Jag tog fram rena underkläder som jag satt på mig och ropade sedan till killarna, ”So guys, what are you doing in here?”
”Eh, we just thought that you would join us in a snowball fight.” hörde man Niall ropa. Jag knäppte mina jeans och ropade ”Sure, i’m coming in a minute.” Jag letade upp ett linne, tjocktröja och en mysig sjal som jag satt på mig och gick sedan ut till killarna. Jag trummade på mina ben och frågade ”Are we going down or what?” alla killar reste på sig och Louis gick fram till mig och la sin arm om mig. ”My parents and sisters will be of the weekend, they’re coming on Monday again.” jag nickade och log mot honom. När vi var nere tog vi på oss jacka, skor, mössa, vantar osv. När jag äntligen var klar så hade killarna redan gått ut. Jag öppnade dörren och klev ut. Direkt när jag hade stängt dörren kände jag en massa snöbollar på mig och jag gjorde en vacker grimas, och med vacker menar jag lika fula som alltid. Jag hörde skratt från killarna och sprang snabbt ner för trappan och gömde mitt ansikte i händerna, där bollen hade träffat mig. Jag satt mig ner på marken och gjorde en stor snöboll diskret så att killarna inte kunde se.
 ”Wait guys,  I think she’s got hurt.” sa Liam till killarna som gick närmare mig för att se hur det var med mig. När dom var framme fick dom ner på huk och jag frågade med ett försök att låta ledsen.
”Who threw the snowball in my face?”
 ”It…It was me..” hörde man en ledsen Zayn säga. Jag tog väck huvudet ur händerna och sa till honom.
”Well, then I have to do this…” och tog upp den gigantiska snöbollen jag hade format och tryckte upp den i hans ansikte. Man hörde skratt från dom andra killarna och jag reste mig upp och började själv skratta. Zayn försökte spotta ur snön som hade hamnat i munnen och ställde sig sedan upp.
”Aw, sorry Zaynie for played like it hurt, but it was kind of fun..” sa jag och log stort mot honom. Han log mot mig och tog upp lite snö som han formade. När den var klar formad kastade han den upp och ner och sa sedan till mig. ”Now its war.” Jag skrek och sprang där iväg. Killarna skrek  och hade sig och plötsligt kom Louis fram till mig. Han hade hittat mitt gömställe och jag suckade. Han skrattade och sa ”Take it easy, sis. I’m not gonna throw at you.” jag log mot honom och sa sedan. ”Thanks. By the way, my friend from sweden are coming today and I promised to meet her at the airport. Do you think you can drive me?” han nickade och jag log tacksamt mot honom. Sedan tog jag upp snö som jag formade och sprang ut från mitt gömställe. Jag skulle precis kasta snöbollen när jag kände att någon hoppade på mig bakifrån så jag ramlade ner i snön med ansiktet ner tryckt i snön. Jag satt försökte sätta mig upp, men kände att någon satt på min rumpa. Jag försökte vända på mig och kände hur den som satt på min rumpa reste sig lite upp, men så fort jag låg på rygg satt den sig ner igen. Jag skrattade och kollade sedan upp för att se vem det var. Såklart satt en leende Zayn där och försökte hålla ner mina armar i snön.
 ”I told you that it would be war.” sa han och blinkade med ena ögat. Plötsligt släppte han mina armar och började istället kittla mig. Jag började skratta så mycket att benen och armarna flög runt i luften.
 ”No…stop…..it…Zayn….IT’S KILLING ME!” Klämde jag fram mellan skrattattackerna. Han släppte sedan mig och gick bort därifrån. Jag satt mig upp och ropade ”Finally!” och killarna började skratta. När jag trodde att jag var som friast kom en ny och satt sig på mig, fast denna gången på mina ben. Där satt en glad Harry som sedan tryckte ner min rygg i snön. Jag skrattade och när han hade lyckats fått ner mig gick han av mig och la sig bredvid mig.
 ”Not cool.” sa jag till han och han började skratta.
 ”So, you’re ready in 6 p.m?” frågade han mig. Jag nickade och han pussade mig sedan på näsan. Jag skrattade och reste mig upp.
”Guys, can we go inside?” ropade jag till killarna som sprang runt och jagade varandra.
”No!” skrek Niall som hade världens läge att mula Liam, kanske därför.
 ”Please? I make hot chocolate!” ropade jag med ett leende på läpparna. Killarna ropade saker som ”YEY” och ”I LOVE HOT CHOCOLATE!” och sprang snabbt in. När vi kom in satt sig alla killar på köksbänken som små barn och väntade på att chokladen skulle bli klar.
”Oh, Come on! How long can it take?!” gnällde Niall. Jag bara skrattade åt han och skakade på huvudet.
 ”If you take out cups and whipping cream it goes faster.” Han suckade och reste sig sedan upp och tog fram vispgrädde, koppar och satt sig sedan ner igen. Jag hällde i vispgrädden i en skål och började vispa den. När det var klart hällde jag i chokladen i kopparna och sedan vispgrädden över. Killarna slängde sig över kopparna och njöt av chokladen. Niall stönade och sa ”Mmm, this is so good..” alla skrattade åt honom och när alla hade druckit upp sin choklad kollade jag på klockan, 12.00. Jag sa till Louis att jag bara skulle ta en dusch och fixa mig och att han sedan kunde köra mig. Jag gick upp på mitt rum och klev in i duschen, men schamponerade inte håret denna gången utan bara skölde av mig. Jag gick sedan till garderoben och letade efter kläder. Fick bli jeans, höga svarta klackar och en stickad tröja med sjal till. Jag flätade sedan håret och la det på sidan och sminkade mig lite. När jag var klar gick jag ner till Louis och sa att jag var redo. Han tog tag i bilnycklarna och sedan gick vi till bilen. Påväg till flygplatsen var stämningen spänd så jag höjde volymen på radion.

”That was Bruno Mars with Grenade. Coming up, the new popular boyband, One Direction
with they’re new single, One Thing!”
Lät det ur högtalarna, One Thing började spelas och Louis höjde volymen. Han log mot mig och började sedan sjunga
”I tried play it cool, but when i’m looking at you. I can’t ever be brave, cause you make my heart race.  “

Jag sänkte volymen lite och sa sedan till Louis. “I’m so jealous of you.” han kollade på mig med en oförstående blick och jag fortsatte. ”You got this dream, your best friends, and your wonderful family. It’s not many who have that, you know.”

Han suckade och svarade mig. ”Sara, it’s many things that’s hard too, it isn’t just fun and that stuff, it’s bad thing too. And by the way, don’t you like what you have? I’m sure that you have a wonderful family back home in Sweden, and a lot of friends. And you can have this to. You can sing, you can be famous to. Just if you give it the chance.”

“No.” svarade jag han och kollade allvarligt på han. ”My life home in Sweden sucks. That’s why I wanted to get out of it. It’s not problem with friends, but it has happened to many bad things there. And yeah, sure I can be famous, it takes time. And it’s not like your life, your is so mutch better.”

“Sara,don’t say that. We, me and the guys, mom and dad, we’re always here for you. And what happened that was so bad in Sweden?” frågade han allvarligt.

“My mom. She paste away a few years ago, she died in a car accident. And it’s just.. I can’t let it go, I can’t… It’s to many memories there… So I thought that this offer would be good you know. Maybe start a new life here..”

Louis stannade bilen och kollade mig rakt in i ögonen, “Wow, I’m so, so sorry , Sara. I didn’t know.”

Jag mötte hans ögon men avbröt sedan kontakten och sa, ”I know, nobody knows.” Han la en hand på mitt ben och startade bilen och började köra. När vi väl var framme tackade jag Louis för skjutsen med en kyss på kinden och gick sedan ut bilen och in på flygplatsen. Stället var smockfullt och jag kollade mig runt omkring för att se om jag kunde få syn på Frida. När folket äntligen började tömmas kunde jag kolla runt omkring mig mer noggrant. Föst såg jag ingen, men sen helt plötsligt kom någon springandes mot mig med en massa resväskor och väskor i händerna. Det var då jag insåg det, det var hon. Jag mötte henne på vägen och drog henne intill mig. Jag kramade henne hårt och länge och sa sedan till henne. ”Gud vad jag har saknat dig!”

”Vilken tur då, för jag har saknat dig också!” sa hon och log sitt typiska Frida leende. ”Så, vill du ta en fika?” frågade hon och jag nickade. Jag tog en av hennes resväskor och vi gick mot ett fik en bit från flygplatsen. Jag beställde en Chai Latte och en chokladboll medans Frida bara beställde en kaffe. Vi letade upp ett bord och slängde ner väskorna under bordet. Frida tog en klunk ur sitt kaffe och kollade sedan på mig.
 ”Berätta allt!” sa hon och log ett stort leende. Så jag berättade. Om den underbara familjen jag bodde hos och Louis och hans band, men särskilt om Harry, att jag kände något extra för honom och att jag skulle på dejt med honom senare.
 ”Så, du bor hos en känd familj, och ska dejta en kändis? Wow, det har hänt mycket när jag var borta!” sa hon och jag fingrade på chokladbollen och nickade. ”Jag hoppas verkligen att jag får en bra familj, jag förväntar mig inget lyx, men i alla fall att dom ska vara trevliga.” Jag nickade mot henne än en gång och frågade henne sedan. ”Så, hur kommer du dit?” Hon ryckte på axlarna och sa, ”Jag vet inte, jag får väll ta tåget eller något, så långt här ifrån är det ju inte.”

”Men jag kan be någon av killarna att köra dig!” sa jag och hennes ansikte sprack upp till ett leende.
 ”Verkligen?” frågade hon. Jag nickade och tog upp mobilen och såg att jag hade fått ett sms av Harry.


Where are you? I’m starting to get worried.. And by the way, I am looking forward to the date tonight,babe. Xx


Jag log och skrev sedan ett snabbt sms tillbaks till honom:
I’m in a cafe a little bit outside the airport. My best friend just came so we’re just talking and that kind of stuffs. But can you please ask Lou if he can pick me up and maybe drive Frida home to Sheffield? And Hazza? I’m looking forward it too. Xx

Cirka en minut senare svarade han, Okay. But Lou and the guys isn’t home right now, so I can come and pick you guy sup if you want to. I’m driving now. Xx


Jag läste smset och stoppade sedan ner mobilen I väskan igen.
”Harry kör nu, och jag tror att han kör dig hem.” sa jag till Frida.
 ”Awesome!” svarade hon mig. ”Men, Sara? Jag är verkligen nervös, tänk om dom inte gillar mig?” 
”Jag lovar dig Frida, det gör det bara värre om du tänker så. Slappna bara av så kommer det gå bra.” sa jag till henne och hon nickade. Ungefär 10 minuter senare kom en  svart Range Rover körandes utanför cafet som sedan stannade och ur klev Harry. Han gick sedan in på cafet och gick fram till oss. Vi ställde oss upp och Harry kom fram till mig och sa ”Hi, babe” och kysste mig på örat, sedan gick han fram till Frida och hälsade. Han hjälpte oss sedan med resväskorna och ställde in dom i bilen. Harry satt sig i förarsätet, jag i passagerarsätet och Frida i baksätet. Bilen startades och Harry kollade på Frida i backspegeln och frågade sen ”So, where do they live?” ”Uhm, i’ve got the adress here…” sa Frida och började rota i sin handväska. ”Oh, got it! Uhm, a place called Pinfold street?” Harry nickade mot henne och började sedan köra. WMYB började spelas och jag höjde volymen en rejäl bit och började sjunga. När låten var slut började Harry skratta och sänkte volymen.
 ”Hazza, is it fun to be famous? ” Jag kollade allvarligt på han och han skiftade sina ögon mellan vägen och mig. ”Sure it is. But you know, the paparazzis can be kind of annoying.” Jag nickade och sa sedan,
”I want to be famous, it’s kind of cool. Or, not in that way, but I want to live my dream you know. And that’s to sing.”
 Harry nickade mot mig och log. “Sara, you can, I know that. You have an amazing voice. You just have to let the world hear it. Haven’t she, Frida?” Harrys ögon riktades nu mot Frida som bara log och nickade. När vi var framme hjälpte vi sedan Frida ut med väskorna och kramade om henne. ”Vi får ses snart igen! Bara ring mig så fixar vi något!” sa jag till henne och log. Hon besvarade mitt leende och sa,
”Ja, vi kanske kan ta något igen innan skolan börjar? Det kommer ju bli så sjukt mycket annars.” Jag kramade sedan Frida en sista gång och sedan gick jag och satt mig i bilen. Klockan var rätt mycket när vi kom hem. Så jag skyndade mig med att välja kläder inför kvällen. Det fick bli en enärmad kort svart klänning i spets med röda klackar till. Sedan lockade jag håret och la över det på högersidan. Jag sminkade mig lätt och när jag sedan kollade på klockan var den halv 6, så jag hade tid över till annat. Jag satt på datorn och loggade in på twitter. Followers hade blivit ett antal större vilket jag tyckte var konstigt, eftersom jag inte hade lärt känna några ny personer förutom grabbarna i bandet. Det var cirka 100 ny followers och 4 av dom var grabbarna. Resten hette saker i stil med ”ilove1D” eller ”onedirectioninmyheart”, så jag antar att det var fans som hade fått reda på vem jag var. Jag struntade i det och skrev  en tweet istället.

Tonight gonna be awesome! And thanks for the day, @FridaOlsson !

Jag tweetrade och log sedan för mig själv. Min Iphone plingade sedan till och jag hade fått ett nytt sms från Harry.

”Are you ready? Xx”

”Coming, Xx”
 skev jag och la ner lite pengar och mobilen i handväskan. Sedan gick jag ner för trappan och möttes av ett vackert leende. Harry stod där lika vacker som alltid med en ros i handen. Jag gick fram till honom och gav honom en kram och han viskade i mitt öra, ”You look beautiful.” och släppte taget om mig för att ge mig rosen. Jag log ett stort leende och sa, ”Aw, you’re to sweet. And you look great to, handsome!” Han log sitt klassiska leende och sa sedan, ”Shall we?” Jag log och han tog min hand och vi gick ut genom dörren.



Shit snacka om långt kapitel! :D
Har nästan inga färdigskrivan kapitel kvar, och då kommer det ta lite längre tid mellan alla inlägg. Men kom igen, nu gullegrisar! Jag ser att jag får fler och fler besökare, men inga kommentarer? Inte kul.. :(
0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0