2012-03-15 / 22:31:17 Kategori: Moments [Avslutad]

Moments, Kapitel 28

Tidigare i Moments…. Väl inne drog jag ner spegeln och kollade mig i den. Jag såg ut som en fisk. Sminket var helt utkletat, håret förstört och jackan och byxorna dyngsura. Jag suckade och stoppade in nyckeln i bilen och vred om. Jag höjde volymen på radion högt och började köra hemmåt för att fixa mig inför dejten. Det skulle bli det bästa som hänt på länge, det var jag säker på.







Louis point of the view.


Nervöst pillade jag på bilnycklarna jag pressade hårt i handen. Jag skulle hämta Eleanor om ungefär en halvtimme.  Vi skulle äta middag, mer än det var det inte bestämt. Jag gick ut i hallen och ställde mig framför spegeln och tog mig en titt. Jag hade på mig en blå skjorta som jag hade knäppt hela vägen upp och ett par svarta jeans. Håret hade jag lagt åt sidan samtidigt som det spretade lite uttåt. Jag kände hur hjärtat bultade så snabbt så det kändes som det skulle hoppa ur bröstet på mig. Jag ignorerade det och tog upp mobilen ur fickan för att kolla på klockan, fem över sex. På ett sätt ville jag bara sätta mig i bilen och köra och hämta henne så fort som möjligt, men det var en liten bit inom mig som sa nej. Jag fick inte vara för desperat. Jag skulle försöka vara mig själv men framförallt, stanna lugn. Inte flippa ut för småsaker, nej nej. Här skulle det vara lugna bullar! Jag tvekade i några sekunder, men öppnade sedan dörren och steg ut i ett härligt vårväder. Regnet som hade börjat falla ner vid 3 hade återigen försvunnit och en härligt svag sol sken på himlen. Den var visserligen påväg ner och var snart helt väck för kvällen, men den var härlig. Jag småsprang ner från trappan och gick vidare mot bilen och öppnade den. Sedan hoppade jag in och startade motorn. Snabbt började jag köra iväg ifrån huset. Ju snabbare jag körde desto snabbare kom jag fram till Eleanor. För varje minut som gick blev min puls mer och mer normal. Jag intalade mig själv att allt skulle gå bra, och lyckades. Pulsen hade gått ner till normal tempo precis innan jag körde upp till Eleanors hus som hon bodde i för tillfället. Från bilens avstånd såg jag hur hon kollade sig i spegeln precis bredvid dörren innan hon började pilla i väskan. Jag gick ur bilen och la händerna på benen medan jag gick mot huset. Hon öppnade dörren innan jag hann knacka samtidigt som hon försökte hoppa –bokstavligen hoppa- i ett par höga klackar. Jag skrattade lite åt henne och tog upp handväskan som låg på bänken bredvid och räckte den till henne.
”Take it easy. We have all time in the world.” sa jag och hon log smått mot mig. När hon hade fått på sig de höga klackarna tog hon på sig en beige vårjacka över hennes svarta kortklänning. Hon tog sedan imot den lilla handväskan och log stort mot mig.
”Shall we go?” frågade hon och öppnade dörren. Jag nickade och gick ut mot bilen. Hon ropade något till någon i huset innan hon gick ut och stängde dörren. Sedan småsprang hon mot bilen och hoppade in.
”Where are we going?” frågade hon med ett leende samtidigt som hon knäppte bältet. Jag ryckte på axlarna.
”I know a really good place, if you trust me.” Sa jag och blinkade mot henne med ena ögat. Hon började skratta och nickade.
”Yeah, sure. Take me to another world and I would trust you.” Sa hon och log svagt mot mig. Jag skrattade och startade bilen igen.
”Let’s go then!” sa jag och började köra iväg från huset. Bilresan var ganska spänd. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga så jag höll därför tyst. Lite senare stannade vi utanför en restaurang vid parken. Lätt hoppade jag ut bilen och småsprang till andra sidan för att öppna dörren för Eleanor. Hon log tacksamt och jag tog henne hand samtidigt som jag hjälpte henne ur bilen. Väl innanför restaurangen såg jag Eleanors ansiktsuttryck ändras. Hon satt handen för munnen och kollade på mig.
”This is beautiful, Louis…. But I can guess that it’s expensive too?” sa hon försiktigt och jag skakade på huvudet.
”Don’t worry about that.” sa jag och förde henne mot en av dom lediga platserna nära den lilla fontänen inomhus. Hon hängde sin jacka på stolen och satt sig ner. Likadant gjorde jag på stolen bredvid.


Eleanor’s point of the view.


Louis tog mig till en riktigt fin restaurang. Den såg ganska italiensk och dyr ut med blommor och en fontän i mitten av restaurangen. Han förde mig mot ett bord bredvid fontänen där vi sedan satt oss ner. En servitris kom och lämnade menyer till oss som vi sedan kikade i. Jag smyg tittade på Louis några gånger, - vilket jag verkligen hoppas att han inte såg. Jag studerade hans perfekta ansikte och hans igentligen helt ofixade hår. Jag älskade att han kunde vara så perfekt utan att göra sig till. Hans perfekta blåa ögon som jag kunde drunka i, och det jag älskade mest hos honom, hans leende. Det fick mig att smälta som chocklad. Eller som solen, så extremt hett att man dog, så kände jag mig. Överhettad.  Min kropp blev helt varm när jag tänkte på honom och fjärilarna i magen blev bara fler och fler ju mer jag träffade honom. Han lyfte sin blick från menyn och snabbt som blixten kollade jag ner på min meny igen. En besvikelse att jag inte lyfte blicken och kollade på honom sjönk in i ögonen på han och plötsligt fick jag skuldkänslor. Varför gjorde jag så? Dumma dumma dumma, Eleanor. Såra han inte för guds skull, vad hade du tänkt och göra då..? Jag sköt undan tanken och la min ena hand mot bordet som stöd. Och en liten, liten önskan av att Louis skulle lägga sin hand där kom upp i mina tankar. Jag såg i ögonvrån att han bet sig i läppen och hur han långsamt och försiktigt la dit sin hand på min och började leka lite med dom. Han tittade med ett leende upp från händerna och kollade rakt in i mina ögon. Jag log tillbaks lite sådär normalt glatt leende, medan jag inom mig ville explodera av glädje. En servitris dök plötsligt upp och snabbt for Louis hand bort från min och tog tag i min och hans egena meny som han sedan gav till servitrisen. Han nickade vänligt och frågade sedan vad vi ville ha. Vi beställde våran mat och väntade. Det kändes som att det dröjde flera år innan maten kom, men endå bara några minuter. Vi hade suttit och tittat varandra djupt in i ögonen under hela väntan och märkte knappt när maten kom in. Vi var bara fasta vid varandras ögon. Så småningom bröt vi ögonkontakten och började äta. Maten var fantastisk god och jag och Louis hade det super trevligt. När vi hade ätit upp betalade han och gick sedan fram till mig och tog min hand.
”Do you want to take a walk in the park?” viskade han i mitt öra och jag log smått. Vi gick ut ur restaurangen och fortsatte promenera hand i hand tills vi kom till parken som låg bredvid resturangen. Han stannade vid ett träd där han sedan satte sig ner och klappade på gräset bredvid honom. Jag satt mig ner hos honom och tog försiktigt hans hand och bara njöt av kvällen. Stjärnorna hade dykigt upp på himlen och månen lös starkt. Jag kände hur han satt och tittade på mig och vände därför huvudet från himlen mot hans ansikte. Han tog upp sin hand och tog bort lite hår som hade hamnat framför mina ögon.
”Don’t hide your face. It’s too beautiful for that.” sa han ganska lågt men mjukt. Hans hand stannade på min kind där den låg varmt och jag tittade länge in i hans ögon. Jag bröt tillslut ögonkontakten och började pilla i gräset. Han tog bort sin hand och borstade bort lite smuts på hans byxor.
”Louis?” frågade jag tyst och drog bort ett grässtrå.
”Yeah?”
”I … I…” Jag stannade upp med att pilla på gräset och kollade upp och in i hans underbara ögon. ”I…Think i’m love with you.” sa jag tyst, nästan som en viskning. Han log mjukt mot mig och tog tag mjukt tag i min hand. Han tryckte den mot sin och lyfte min haka för att kunna titta mig rakt in i ögonen. Långsamt gick han närmare mig med ett fortsatt finger mjukt mot min haka. Försiktigt lyfte han en bit på den och hans perfekta läppar nuddade mina. Fjärilarna i min mage blev som galna och dansade runt och runt. Jag besvarade hans kyss och log mot honom med mina läppar tryckta mot hans. Några sekunder senare tog han bort sina läppar och lutade istället sin panna mot min.
”I think i’m in love with you to.” sa han tyst och log ett leende mot mig. Jag tog bort mitt huvud från hans panna och lutade det istället mot hans bröst. Han fingrade på trädets bark som vi var lutade mot medan han lät den andra ligga mjukt på sin mage.
”Do you have something sharp?” frågade han plötsligt och jag lyfte min blick.  Jag tog fram min handväska och började rota runt i den. Till slut fick jag tag i mina nycklar och räckte dom till Louis. Han tog imot dom och tryckte dom mot barken. Efter en stund slutade han och gav mig mina nycklar igen. Jag pressade dom hårt i handen innan jag la ner dom i handväskan och kollade förvirrat på Louis. Han satt försiktigt sitt finger mot barken och visade vad han hade ristat in. Fingret drog han efter sträcken och sa sedan mjukt. ”Eleanor and Louis.”
Jag log stort och tittade mot trädet. Han hade gjort ett hjärta och sedan skrivit Eleanor och Louis. Vilket var riktigt gulligt. Jag satt mitt finger mot hans kind och drog det fram och tillbaka innan jag böjde mig fram och kysste den mjukt. En halvtimme senare stannade Louis utanför mitt nuvarande hem och jag klev ut. Jag höll dörren öppen och lutade in huvudet igen efter att jag hade gått ut.
”Thanks for tonight, Louis. It was amazing.” sa jag och log stort mot honom. Han log tillbaks och satt ena handen på benet medan den andra fortfarande hade ett stadigt grepp om ratten.
”It was. When can I see you next time?” frågade han och tittade hoppfullt på mig. Jag drog en hårslinga bakom örat och tog upp handväskan från sätet.
”I call you.” sa jag med ett leende och stängde dörren. Jag vinkade lätt till honom och sprang sedan uppför trappan och in i huset. Dörren stände jag snabbt och sjönk sen ner mot den. Bästa. Kvällen. Någonsin.


Nå, Vad tycker ni? :D
Och vad tycker ni om designen? Jag lyckades fixa den hähä.
Jag läste precis igenom första kapitlet till Moments. Inte förens nu förstod jag hur dåligt det va, hehehe. Men man kan ju iallafall säga att jag har förbättrats! Det enda som saknas är kommentarer, vilket hade varit urgulligt om ni hade gjort. Och eftersom jag hade 100 läsare igår, 100, så tycker jag att ni kan hjälpa mig lite här. Säg om ni vill ha mer kärlek, bråk, vänskap osv osv. Tack i förhand!! :)
0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0