2012-03-20 / 17:32:29 Kategori: Moments [Avslutad]

Moments, Kapitel 35

Tidigare i Moments….."Yeah, but only two days. The audition is in three days, Harry. It already feels like i'm going to throw up or something like that." sa jag och suckade.
"You can do this, I know that. It's just to show them." sa han och kysste mig på örat.




Det var Torsdag idag och jag skulle träffa Rachel. Tjejen som hade snackat med läkaren och berättat vad hon hade sett när Sara hade blivit slagen i huvudet. Hon verkade schysst, och killarna tyckte hon var snygg. Även fast det inte är allt som räknas. Och jag menar, om dom nu tycker att hon är så snygg kan dom väl stöta på henne själv? Varför har dom fått för sig att jag ska göra det? Jag vill bara vara vänner, jag känner henne ju inte ens. Mobilen plingade till och jag tittade ner på den.


Can I come in 10 minutes? X Rachel.


Jag knappade snabbt in ett ja och gick sedan in i rummet som jag delade med Niall.
”Hey man.” sa han direkt när jag kom in och jag nickade lätt till honom, sedan gick jag och ställde mig vid spegeln. ”Zayn, I know that you’re vain, but why are you looking at yourself in the mirror again if you did it for 10 minutes ago?” frågade han och jag drog en hand genom håret.
”Rachel is coming in 10 minutes.” sa jag och vände mig om mot honom.
”Wait, the hot girl?” frågade han och flinade. Jag nickade och satt mig sedan på sängen. ”Do you like her?” frågade han och jag suckade.
”I don’t know, okay? I don’t know her.” sa jag och han backade.
”Okay, if you say so… I’m gonna to take some food, do you want to join me?” frågade han och började gå ut ur rummet. Jag reste mig upp och kollade mig i spegel n en sista gång innan jag följde efter Niall ner till köket.
”Shouldn’t chicken be tasty right now?” frågade han och jag skrattade lite.
”Sure, Nialler. We can do some chicken for you.” sa jag och tog fram en kyckling från frysen.
”AND POTATO!” skrek han och tog fram potatisen. Jag skrattade lite åt honom och började skära kycklingen i små tärningar.
”Yeah, potato all the way.” sa jag och han log stort medans han skalade potatisen.En liten stund senare plingade det på dörren och jag kollade på Niall.
”Go and open, I can fix this.” sa han och nickade åt dörren. Jag log smått åt honom innan jag torkade av händerna på en handduk och gick mot dörren. Innan jag öppnade dörren smygkikade jag på henne lite genom glaset och öppnade sedan. Där stod hon. Hon hade långt svart hår som hon hade satt upp i en hästsvans men låtit lite hår hänga ner och hon hade blåa, ganska vanliga ögon. På sig hade hon ett par höga byxor och en randig tröja som var instoppad i byxorna. Hon höjde sin hand lätt och jag log mot henne. Jag flyttade mig från dörren och lät henne komma in. Hon log mot mig och gick in. Hennes huvud for fram och tillbaka och det såg ut som att hon granskade varje liten detalj i huset.
”Nice.” sa hon och vände sig till mig igen. Jag log mot henne och började gå mot köket.
”Me and Niall are doing some food, do you want?” frågade jag och gick tillbaks till kycklingen på spisen. Hon satt sig på en av barstolarna och skakade på huvudet.
”No thanks.” sa hon och log lätt mot mig. Niall tittade på henne och höjde ögonbrynen.
”Please, don’t say that you’re that kind of girl that don’t eat infront of guys?” sa han och skakade på huvudet. Jag skrattade lite och tog fram tallrikar.
”I’m just not hungry.” sa hon och ryckte på axlarna.

Det var fint väder, typiskt vårväder, men fint. Så jag och Harry hade passat på att ta en promenad. Just nu gick vi hand i hand på stranden och njöt av varandras närvaro. Havets vågor trycktes upp mot sanden där jag och Harry gick. Jag skrek till lite och Harry skrattade.
”That water was so cold.” sa jag och skrattade lite. Han tog upp min hand och kysste den mjukt.
”Can you belive how good we have it?” frågade han och drog mig intill honom.
”Oh yeah. Super, because that things with your fans and Jasmine was so good, right?” sa jag och himlade med ögonen.  Han skrattade lite åt mig och jag kollade ut på havet. ”No but you have right. I can walk pretty good again, that’s good. And that I have you makes things so much easier. Even if you’re fans don’t like me.” Han stannade och tog tag i båda mina hander.
”They like you, I promise. But you have to give them time.” sa han och jag nickade.
”I Love you, Harry Edward Styles. Sa jag och kysste honom.
”And I love you, Sara Elisabeth Loew.” sa han och vi började gå igen.  När vi var hemma öppnade jag dörren och slängde av mig skorna.
”We’re home again!” skrek jag och hoppade in i vardagsrummet med Harry i hälarna. Jag stannade förskräckt och tittade på sofforna. Där satt hon. Rachel. Jag kände hur paniken snabbt började stiga och jag backade så lång tills jag stötte in i Harry och tog hans hand. Han kollade lite oroligt på mig men jag bara skakade på huvudet. ”Nothing.” viskade jag och han drog med mig till sofforna.
”Hi, I’m Harry.” sa han och sträckte ut sin lediga hand mot Rachel. Hon ställde sig upp och hälsade på Harry innan hon vände sig mot mig.
”Hi.” sa jag och satt mig ner i soffan tryckt mot Harry. Hon kollade förvånat på Zayn och satt sig sedan ner bredvid honom. Harry la sin arm runt mig och tittade sedan på Rachel.
”So, Rachel. What are you doing in the days?” frågade han och hon log lite lätt.
“I work as model, but not a famous one, just for a couple of magazines.” Sa hon och Harry nickade. Jag himlade med ögonen och suckade. Harry tittade förvånat på mig men jag stötte bort hans blick. Såklart skulle hon vara modell. Dom satt och småpratade ett tag utan att jag brydde mig när man hörde dörren smällas igen. Jag reste mig snabbt upp från soffan och kastade mig ut i hallen. Det var Louis och Eleanor som troligen hade varit hos Eleanor. Jag drog Eleanor med mig ut i köket och hon kollade förvånat på mig.
”What is it?” frågade hon och tog av sig jackan.
”Rachel is here.” sa jag och lutade mig mot en av bänkarna.
”Rachel?” frågade hon och rynkade ögonbrynen. ”Who’s that?”
”A girl the boys think is super hot and I just can’t stand her.” Sa jag och la armarna i kors. 
”But do you know her?” frågade Eleanor och jag skakade på huvudet. ”Don’t judge her before you have got to know her.” fortsatte hon och tog av sig skorna. Jag stönade och tog tag i Eleanors jacka.
”But she’s so fake, I promise!” sa jag och gick mot hallen för att hänga tillbaks den. Eleanor kom inte långt efter och satt ner skorna.
”We give her a chance and then we see, okay?” frågade hon och jag suckade.
”Fine.” sa jag och himlade med ögonen.
”Good. Now I’m gonna say hi to her, don’t be grumpy, Sara.” Sa hon och kollade menande på mig innan hon gick ut i vardagsrummet. ”Hi, I’m Eleanor.” hörde jag henne säga och jag tog ett djupt andetag innan jag gick ut till vardagsrummet igen och satt mig hos Harry. Någon timme senare åkte Rachel hem, och hon hade inte övertalat mig. Hon såg fortfarande lika plastig ut för mig.
”Admit, Sara. She’s nice.” sa Eleanor och tog fram pasta.
”Don’t you see how she’s looking at Harry?!” frågade jag surt och tog fram kastruller. Eleanor kom bakom mig och slog till mig med pastaskålen på rumpan.
”No, I didn’t. It’s just in your eyes, and by the way, Harry would never do that to you.” Sa hon och tog kastrullen ifrån mig och fyllde den med vatten.
”It isn’t Harry I don’t trust. It’s Rachel. She’s a sneaky rat.” sa jag och ryckte på axlarna. Eleanor suckade och satt på plattan.
”Come on Sara. Don’t be som immature.” sa hon och jag ryckte på axlarna.
”I promise. It’s something wrong with her, and I’m gonna find out what it is.” Sa jag och tittade allvarligt på Eleanor.



Händer kanske inte så mycket... Men 2+ kommentarer och ni får ett till ikväll, + information hur det blev med huvudpersonerna! :)
2

Postat av: ilse

Super bra!!!! :)

2012-03-21 @ 14:33:34
Postat av: Evelina

haha =P hon heter nästan precis som mig bara att jag stavar Sara med ett h i slutet och har ett till namn men tyckte det var extremt komiskt =P

2012-12-17 @ 16:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0