2012-03-31 / 16:48:40 Kategori: Moments [Avslutad]

Moments, Kapitel 46

Tidigare i Moments…”Thank you.” sa jag glatt och la ner flaskan för att istället ta upp mobilen.”I’m kind of hungry, do you want to eat some lunch?” ”Yeah, I know a place next to this. Come.” sa hon och tog tag i min hand innan hon började styra oss ut ur lokalen.


 

Hon styrde mig mot en liten söt restaurang med uteplatser.
”Oh, look at the sun! Can we please sit outside?” frågade jag och Eleana nickade. Vi hittade ett perfekt bord nästan precis vid vägen med en massa sol. Jag letade upp ett par solglasögon i väskan som jag satt på mig. Sedan tog jag upp mobilen och klickade på Harrys nummer. Han svarade efter några signaler, han lät glad.

-Hi babe.Sa han glatt. Han satt förmodligen i en bil eftersom jag hörde hög musik och killarnas skratt.

-Hi. Sa jag lätt och började små le.

-How is everything going, have you sing yet? Frågade han och jag hörde blinkersen klicka.

- Everything is fine. We just danced, Eleana was awesome!

-Oh, how fun! Were are you now?

-We are at a little restaurant beside the studio we’re dancing in. Sa jag och såg en servitris komma mot oss. Så fort han kom fram slog jag upp menyn och pekade på vad jag skulle ha.

- Oh, I think I see you. Wait a sec.

-Okay. Sa jag fundersamt och tittade mig omkring. Jag fick syn på en svart Range Rover körandes bredvid vägen som sedan stannade och fem skojandes killar hoppade ut.
”Oh look! There is Sara!” hörde jag Louis skrika och Eleana tittade fundersamt på mig. Jag brast i skratt och skakade på huvudet.
”Hi, beautiful.” sa Harry när han kom fram och kysste mig lätt på läpparna.
”Hi” sa jag med mina läppar trycka mot hans och log. Efter kyssen drog killarna till sig stolar från andra bord och satt sig bredvid oss. ”I think you can order too. Waiter!” ropade jag och en servitris kom mot oss, denna gången en tjej. Killarna bestämde och nästan samtidigt fick jag och Eleana in vår mat.
"Oh, can I taste?” frågade Harry nästan direkt och jag nickade. Jag hörde killarna sucka och Harry tittade frågande på dom.
”You’re always want to taste other people’s food, Hazza.” sa Liam och Harry skakade på huvudet.
”No, I’m not!” sa han och låtsades va förvånad.
”Yes you do Harry. That’s so annoying!” sa Niall och jag började skratta.
”Here.” sa jag och Harry lutade fram huvudet för att kunna ta pomfritten med tänderna, men istället för att lägga den i hans mun tryckte jag upp den på hans näsa så den mosades. ”Aw, look how sweet you are.” fortsatte jag och skrattade. Han skakade på huvudet och tog upp en av mina pomfrites och tryckte upp den i mitt ansikte.
”Not cool, It’s my food so stay away, cat boy!” sa jag och torkade bort pomfriten från mitt ansikte.
”Sorry babe.” sa Harry och försökte hålla tillbaks skrattet medan han pussade mig lätt i pannan. Killarna fick en stund senare in sin mat och dom åt som djur, seriöst, dom slängde i sig maten. Jag såg att Eleana slängde en blick på klockan och mötte sedan min blick.
”We have to go now.” sa hon och jag nickade.
”Bye birdie.” sa jag och kysste Harry på läpparna innan jag tog tag i min väska och vi gick mot lokalen igen.
”They are sweet.” sa Eleana när vi hade kommit tillräckligt långt bort för att dom inte skulle kunna höra. ”Especially Liam.” fortsatte hon med ett flin på läpparna.
”Oh, you like Liam most?” frågade jag och hon ryckte på axlarna.
”Maybe…” sa hon och öppnade dörren till lokalen.
”See ya, I have to practice on the song now.” sa jag och vinkade lätt innan jag sprang lätt bakom scen och letade fram rätt papper.
”Which song?” hörde jag någon fråga och jag vände mig om.
”Oh, hi Simon!” sa jag glatt och fortsatte leta i papprerna. ”Uhm, I was thinking on Love me for me, I love that song.”
”Yeah, Cher is amazing.” sa han och drog fram ett papper ur högen och räckte det till mig.
”Thank you.” sa jag med ett leende och snabbläste igenom texten. ”Well, I havet o practice now, bye.” sa jag och höjde handen innan jag gick till ett hörn av rummet där jag kunde vara själv. Jag älskade denna låten, och att hon också hade varit med i x-factor gjorde allting roligare. Jag hann nog öva i en halvtimme innan jag hörde att dom ropade in oss till scen. Som tur är hade jag hört denna låten många gånger förut och kunde redan texten.
”Okay, Sara, Frida, Annabelle, Josephine, Daisy, Rebecca, Vanessa, Mary, and Sophia, you can go upp on the stage.” sa Louis och jag sökte efter Frida med min blick. Jag lyckades inte hitta henne, så jag gick upp på scen endå. Jag kom bredvid Annabelle och Rebecca som stod ungefär i mitten. ”We’ll start on the right.” fortsatte han och jag vände på mitt huvud lite för att se vem som klev fram, det var Sophia. Ända tills det var min tur stod jag och lyssnade på dom andra.
”Sara, you can go on.” fortsatte sedan Cheryl. Jag nickade och tog ett djupt andetag innan jag hörde låg musik
spelas av den låten jag hade valt.


The Phone Rings Don't Wanna Pick It Up I'm So Scared


I'm Gonna Say Too Much I Tip Toe Around Your Questions


Why You Gotta Dig So Deep?

Tears Fall And The Glasses BreakInside These Walls


The Floor Boards Shake From Outside It's Alright


Long As You Looking  From Fifty Feet I Been Trying Trying


Hold My Head Up High I Been Lying Lying


Keeping It All InsideTrying Not To Trust You, Yeah


Take Another Leaf, I'm Broke Yeah Yeah

I'm Done, I Give Up I Don't Wanna Pretend No MoreThat's It, So What


I've Lost A Friend Before Gonna Say It Like It Is No More Wondering What If That Ain't The Way You Oughta Live


Cause I Don't Want You To Love MeIf You Don't Wanna Love Me For Me

Cause I Don't Want You To Love MeIf You Don't Wan' Love Me For Me


Det var det enda jag hann sjunga innan Louis höll upp handen för att få mig att sluta sjunga. Jag bet mig i läppen och tittade ut bland sittplatserna. Jag fick syn på en leende Eleana, hon trodde på mig. Några låtar senare var det Fridas tur, hon sjöng Free Fallin’.  Hon satt vissa toner, men det var lite skakigt. När alla hade sjungit var det nästa grupps tur, alltså killarna, och efter det var det dansare och sedan grupper. Så jag skulle få vänta ganska länge. Ungefär 2 timmar senare var alla klara. Jag, Eleana och Frida satt nu och väntade på att dom skulle bestämma vilka som gick vidare. Vi satt på golvet i en ring och höll varandra i händerna. Alla tre var sjukt nervösa.
”Okay, we have made a decision.” sa Cheryl och tog tag i ett par papper. Vi reste oss upp och mer och mer folk började samlas hos oss där domarna hade kommit. ”First we take the groups, then the boy singers, then the dancers and last but not least, the girl singers.” Jag tänkte bort mig, blundade och kunde inte lyssna på om Eleana gick vidare, jag var så sjukt nervös själv. Men jag avbröts när jag kände två armar trycktes på mina axlar och jag öppnade ögonen. Eleana stod och hoppade på mig.
”Omg, Sara! I did it, I did it!” skrek hon och jag kramade om henne.
”I’m so glad for you!” sa jag och kramade henne ännu en gång.
”Now the dancers can leave.” sa Simon och Eleana viskade mig ett lycka till. Jag tog tag i Fridas hand och tryckte den hårt. Hon försökte le mot mig och jag mot henne, men vi misslyckades båda två. ”Can Daisy, Rebecca, Frida, Mary and Vanessa take a step forward?” sa Simon och Frida släppte min hand. ”Congratulations…” Jag kände tårarna rinna ner från mina kinder och jag torkade snabbt bort dom. Han menade att dom som gick fram hade gått vidare. ”The back road, you’re on.” fortsatte han och jag tittade chockat på Frida. Hennes ansikte som för en sekund sen hade varit glatt, hade på så kort tid ändrat sig och jag fick se en tår rinna ner från hennes kind. Jag satt min hand för munnen och började le. Jag kunde inte fatta det, jag gick vidare! Frida kom långsamt fram till mig och snyftade lite lätt.
”Grattis, Sara. Du förtjänar det.” sa hon tyst och gav mig en kram innan hon försvann ur syne. Jag tänkte inte på att hon gick, utan jag var så inne i att jag hade gått vidare. Lyckan kryllade innuti mig. Jag sprang mot våra väskor och fick syn på Eleana. Med ett glädjeskrik hoppade jag på hennes rygg och skrattade.
”I made it! I made it!” skrek jag och Eleana ljublade.



Novellen börjar gå mot sitt slut, det är kanske 1-3 kapitel kvar. Och det är lite därför jag försökter lägga ut så ofta som möjligt. Jag har nästan inga ideer kvar medan mitt huvud kryllar av ideer till den nya, det ska bli så spännande att se om ni tycker om den! :)
3

Postat av: ilse

Skitbra!!! :)

Jag vill inte att novellen ska ta slut! :(

2012-03-31 @ 17:22:58
Postat av: Sofia

SÅ HIMLA BRA!!!!

SNÄLLA MER IDAG!!!!!

2012-03-31 @ 21:50:03
Postat av: Anonym

Awesome! :D

KRAM!!

2012-03-31 @ 22:39:09
URL: http://sosapeyas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0