2012-03-21 / 15:33:39 Kategori: Moments [Avslutad]

Moments, Kapitel 36

Tidigare i Moments… Eleanor suckade och satt på plattan. ”Come on Sara. Don’t be som immature.” sa hon och jag ryckte på axlarna. ”I promise. It’s something wrong with her, and I’m gonna find out what it is.” Sa jag och tittade allvarligt på Eleanor.


 

”You’re gonna rock this, I promise.”

Jag la handen på Saras rygg och kände hur hon skakade. Vi var i Manchester för Saras audition, jag, Niall, Liam, Louis, Harry & Zayn. Just nu satt vi i väntrummet och Sara hade precis fått ett nummer som hon hade satt på gitarren. Vi satt på golvet och Sara hade sin gitarr i knät. Hon satt och tog djupa andetag hela tiden och vi försökte alla lugna ner henne, men hon var riktigt nervös.
”Babe, you can do this, you just have to show them what you can.” sa Harry och kysste Sara på pannan.
”But Harry, I’m so nervous!” sa hon och han drog in henne i en varm kram.
”Your heart is beating really fast.” viskade han och hon nickade.
”Okay, just take some deep breath.” sa Louis och visade hur hon skulle göra. Hon nickade och försökte ta djupa andetag.
”I’m little more calm now.” sa hon och satt upp gitarren i hennes knä.
”You know, me, Louis and Harry had our audition here, so I bet it will give you some luck.” sa Zayn och log mot henne. Hon försökte skratta lite och le mot Zayn.
”Can I get some water?” frågade hon sedan och jag räckte en vattenflaska mot henne. ”Thanks.” mumlade hon och förde flaskan mot munnen.
”What did you sang when you auditioned?” frågade hon sedan Harry som bara log.
”Isn’t she lovley.” sa han och hon nickade. Hon började plinga lite på gitarren och började så småningom le mer och mer.
”Not so nervous anymore?” frågade jag henne med ett leende. Hon tittade upp från gitarren och skakade på huvudet.
”Actually, no. I’ll do my best and I can’t do something more than that.” Sa hon och log självsäkert mot mig.
“That’s the spirit!” sa jag och sträckte fram min hand som hon slog till.
”Sara Loew, number 1475.” var det en man som ropade ut i rummet. Jag såg Sara stelna till och sedan kolla på oss. Harry hjälpte henne räcka upp handen och mannen kom fram till oss.
”If you follow me I’ll show you where you can stand.” fortsatte han och började gå mot ett rum bredvid scenen.

När jag hörde att han sa Sara Löw stelnade jag till lite. Nervösiteten kom tillbaks. Harry såg det på mig och hjälpte mig att räcka upp handen. Mannen som hade ropat ut mitt namn och nummer kom gående mot oss och jag reste mig långsamt upp med gitarren i handen, likadant gjorde Harry,Louis,Eleanor,Niall,Liam & Zayn. När han kom fram ställde han sig och bläddrade i några papper innan han kollade upp på mig.
”If you follow me I’ll show you where you can stand.” sa han och vände sig om och började gå. Jag bytte snabbt blickar med dom andra och sedan rusade vi efter mannen. Han visade oss in i ett rum bredvid scenen.
”You’re the next, so be ready when they call you up.” Sa mannen och försvann sedan ut från rummet. Jag tog några djupa andetag och satt på bandet som skulle hålla upp gitarren på min axel. Sedan kom några kamramän fram till oss och började filma. Harry kysste mig lätt på kinden innan vi alla samlades i någon slags ring.
”I know you can do this.” viskade Louis till mig och kramade mig. Jag log mot honom och gick sedan mot Harry. Han la armarna om mig och lutade mitt huvud mot hans bröstkorg så jag kunde höra hans hjärtslag. Dom var lugna, till skillnad från mina där det kändes som att mitt hjärta skulle hoppa ur bröstet på mig. Någon kom plötsligt ner rusande från trappan upp till scenen och hoppade på en massa människor. Dom stod och kramades och skrek, hon hade antagligen gått vidare. Pressen kändes större och jag slöt mina ögon för att lugna ner mig.
”Next up is Sara Loew.” hörde man från högtalarna och killarna från bandet och Eleanor samlades runt mig. Dom önskade mig lycka till en varsin gång innan jag sprang upp för sen och ställde mig i mitten. Jag hörde några applåder och kollade ut bland publiken. Det var mycket folk och jag kände hur hjärtat dunkade i bröstet. Jag tog några djupa andetag och log sedan mot domarna.
”Hi.” sa jag lite nervöst och fick några leenden tillbaks.
”Hi sweetie.” sa en av domarna, en tjej.
”Hello, what’s your name?” frågade en annan domare, fast han här var en man i kanske 50-60 års åldern.
”Uhm, my name is Sara Löw.” sa jag och drog tillbaks lite hår bakom örat.
”Loew?” frågade han och rynkade pannan. Jag nickade och log lite mot honom.
”Yeah, I’m from Sweden, but I live with a family in Doncaster because I study there.” Sa jag och dom nickade.
“Wait.” Sa plötsligt en av domarna. Han hade en stickad tröja som räckte till armbågarna och hans hår var svart och stod rakt upp, men det var inte så långt. ”You are my boys girl.” sa han och log. Man hörde ljubel i publiken och jag började skratta. ”You are the girl they talked with me about.” fortsatte han med ett leende.
”Yeah, I guess it’s me.” sa jag och log mot dom.
”Do you know?” sa plötsligt en av tjej domarna. ”You’re look exactly like Lucy Hale, have someone told you that before?” frågade hon med ett leende.
”Yeah, I have heard it a couple of times before.” sa jag och hon nickade.
”What are you gonna sing for us today, Sara?” frågade hon sedan.
”Uhm, I’m gonna sing Fifteen.” sa jag med ett leende.
”Okay, you can start when you feel ready.” sa hon och jag log mot henne. Alla blev tysta och jag började spela på gitarren.




(Sara sjunger.)

You Take A Deep Breath
And You Walk Through The Doors
It's The Mornin Of Your Very First Day
You Say Hi To Your Friends You Ain't Seen In A While
And Try To Stay Out Of Everybody's Way

Jag hörde lite jubel från publiken och fick ett stort leende på läpparna, nervositeten började släppa. Mina ögon flyttades ner på gitarren och kollade på slagen innan jag tog ett nytt djupt andetag och kollade ut på publiken igen.

It's Your Freshman Year
And You're Gonna Be Here For The Next 4 Years
In This Town
Hopin' One Of Those Senior Boys
Will Wink At You And Say 'I Haven't Seen You Around Before'
Cuz When You're Fifteen, Somebody Tells You They Love You
You're Gonna Believe Them
And When You're Fifteen
Feelin' Like There's Nothin To Figure Out
Count To Ten
Take It In
This Is Life Before You Know Who You're Gonna Be
Fifteen

En av domarna höll upp handen och jag slutade spela och kollade nervöst på dom. Jag hörde lite nytt jubel och en av domarna, han rätt gamla, tittade bakåt med ett leende och sedan på mig.
"You've got talent, Sara." sa han och publiken började klappa. "But," fortsatte han. "I don't know if that's enought." Jag nickade lite och tittade på nästa person som satt bredvid honom.
"I like you. You do your own thing." sa hon och jag log mot henne.
"I like you to, Sara. The boys had right about you." sa han, jag antog att det var han där Simon.
"Thank you." sa jag tyst och log mot honom.
"Who's begining?" frågade sedan Simon och tittade på dom andra. Dom satt lite tysta innan den kvinnliga domaren bröt tystnaden.
"I'm going to say yes! You're to good to lose." sa hon och log stort. Jag log stort mot henne och publiken började klappa, mycket.
"I'm gonna say no." sa en han ganska gamla och publiken buade. "I'm sorry. I think that you're good, but I don't know if that's enought." sa han och ryckte på axlarna. Jag nickade nervöst och kollade på Simon. Det var tyst och han satt och tittade på mig länge och jag tillbaks på han.
"Of course I'm going to say yes!" skrek han och jag log stort mot honom och skrattade av glädje.
"Thank you. Thank you so much!" sa jag och sprang av scen. Direkt när jag kom ner skek jag av glädje och fick Eleanor, Harry, Louis, Zayn, Liam & Niall på mig. Harry kysste mig på huvudet och Louis kramade glatt om mig.
"I know that you could do this my angel." viskade han och tog tag i mitt huvud och kysste sedan mina läppar mjukt.
"Do you know how we gonna celebarte this?!" skrek sedan Niall till mig och jag skakade skrattandes på huvudet. "With Nando's!" skrek han och vi alla rusade ut ur lokalen och hoppade in i bilen.
Till nästa del lovar jag drama!
0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0