2012-05-15 / 22:30:33 Kategori: Even angels can fall [Avslutad]

Even angels can fall - Kapitel 5

Tidigare i kapitel 4:

”Nice ass, do you mind if I slap it again?” frågade han och bet sig i läppen. Killarna bakom han gjorde highfive med varandra medan de skrattade. Surt skakade jag på huvudet och tog upp min hand som hängde längs kroppen. Jag gav honom fingret och suckade. ”You’re a jerk, Louis. All guys are the same. Every damn guy.” mumlade jag innan jag vände mig om och började gå bort från honom och hans kompisar. Louis hade verkat som den söta, omtänksamma killen, men nu. Nu verkade han som stadens idiot och som en av alla killar. En kille som sätter på tjejer och sen lämnar dem. Patetisk.



Med ett litet flin drog jag bak handen bakom min rygg och väntade på att killarna skulle smälla till den. Snabbt smälldes en handflata mot min och det ekade högt i korridoren. Niall, som hade slått till den kved lite och fläktade sin hand fram och tillbaka. Harry, som också stod bakom mig, hoppade på mig bakifrån och rufsade mig i håret.

”Nice man!” skrattade han och började gå bredvid mig. Niall instämde och la sin arm runt mitt huvud.

”Damn, she’s hot.” skrattade han och gav mig en menande blick medan han bet sig i läppen.

”Back off, Niall. I’m gonna get her first.” blinkade jag och Niall skrattade tyst.

”Yeah, okay. But just if I can get her after. Damn, she’s still hot!” han satt händerna i fickorna och bet sig ännu en gång i läppen. ”Just bang and then leave, okay?” frågade han och tittade på mig som att det var det självklaraste i världen. Jag nickade med ett litet flin och skakade på huvudet. Vi var de där killarna i skolan. Killarna folk påstod var players, skaffade massa tjejer och sedan dumpade dem. Tja, vad ska jag säga? Jag kan ju inte förneka det direkt. Egentligen var det inte meningen att jag skulle smälla till April, jag trodde att det var en av de desperata tjejerna på denna skolan. De som bara bad om uppmärksamhet av killarna. Men nu när jag redan hade gjort henne förbannad kunde jag väl lika gärna fortsätta. Hon var snygg, riktigt snygg, och även fast hon tyckte att jag var en idiot skulle hon tillslut inte kunna motstå min charm, aldrig någonsin. “Good.” mumlade Niall innan han slog upp dörren till matematiksalen och sträckte ut armarna i luften.” The sexy boys are here!” skrek han och busvisslade högt.

Jag lutade kinden mot handflatan och suckade djupt. Matematik var det sista jag ville ha nu, jag orkade inte med att huvudet snurrade runt på grund av ett dumt tal jag skulle lösa. Min blick gled över det fulla klassrummet. Bara några få bänkar tomma, annars var det proppfullt. Mrs McKlay stod framme vid whiteboard tavlan med pennan i handen redo att starta lektionen. Otåligt stampade hon foten i golvet och tittade på sitt armbandsur.

”Well. It seems like, Mr Tomlinson, Horan and Styles will be late, as usual. So we’re going to start without them.” suckade hon och började skriva upp ett tal jag inte alls förstod mig på uppe på tavlan. Med himlande ögon vred jag på huvudet och lät blicken glida över klassrummet. Min blick fastnade på en tjej som satt längst bak i klassrummet på en stol tryckt mot väggen. Hennes bruna lockiga hår låg mjukt mot hennes axlar och hon bet sig otåligt i kinden. Jag rynkade pannan och försökte granska henne närmare när hon plötsligt flyttade upp blicken så att hennes gyllenbruna ögon träffade mina. Hon gav mig en mörk blick och hon tittade länge på mig. Snabbt vek jag undan och tittade rakt fram på tavlan igen. Om blickar kunde döda hade jag varit stendöd nu, så hård var blicken. Sekunden senare sparkades dörren upp och in stormade Niall. Han satt händerna i luften och log leendet tjejer smälte för.

”The sexy boys are here!” skrek han högt och busvisslade samtidigt som Louis och Harry kom bakom honom.

”Shut up, Niall.” skrek jag surt och la upp benen på stolen bredvid mig. Niall flinade roat och gick fram mot tavlan och gav Mrs McKlay ett smörigt leende, men hon bröt det direkt.

”Niall! Louis! Harry! Where on earth have you been? Niall, get your bum on that chair now! So do you two, boys! Harry on second row and Louis on the last beside Miss Cooper, now!” skrek hon upprört och spände sina käkar. Niall vände sig om med ett flin och gick mot mig. Han drog ut stolen jag hade fötterna på så de med en duns hamnade nere på marken. Hälarna värkte som tusan, fan ta dig Niall.

”Missed me?” blinkade han mot mig och satt sig på stolen. Jag skakade äcklat på huvudet och flyttade blicken bak mot sista raden där Louis och den nya tjejen satt. Tjejen tryckte sig hårdare mot väggen ju närmre Louis kom och hon verkade spänd. För varje sekund som gick tryckte hon sig mer och mer mot väggen även fast det inte var möjligt.

”Harry on second row and Louis on the last beside Miss Cooper, now!” Jag regerade av vad läraren sa. Menade hon att Louis, den killen som nyss slog mig på röven och tog hand om mig när jag var full skulle sätta sig bredvid mig? Kunde det bli mycket pinsammare? Louis bet sig i läppen och slog bort sin lugg från ansiktet medan han långsamt höjde sin blick mot mig innan han gick mot bänken jag satt vid. Jag la armarna i kors och satt mig upp rätare i stolen. För varje meter han kom närmare pressade jag mig mer och mer mot väggen och höll tyst. Just nu tål jag inte honom.

”Hi.” mumlade han och gav mig ett litet leende samtidigt som han drog ut stolen och satt sig på den. Jag fnyste och skakade på huvudet.

”Don’t think that you can be that innocent guy straight after you hit me on the ass.” fnös jag högt och gav honom en mörk blick. Han satt händerna framför sig och småskrattade.

”Chill.” började han och höjde ögonbrynen. ”But just so you know, you look very cute when you’re drunk.” viskade han med ett nöjt leende och la armarna i kors samtidigt som han lutade sig bak i stolen. Jag tappade humöret, himlade med ögonen och knep ihop käkarna.

”Fuck you, Louis!” skrek jag rakt ut och det skrapande ljudet från stolen lät över hela klassrummet när jag snabbt drog mig upp från stolen och rusade ut genom klassrummet. Med lärarens rop efter mig smällde jag högt igen dörren till klassrummet och började gå i den tysta tomma korridoren. Allt som hördes var mina skor som trycktes mot golvet. Jag tål inte Louis. Kunde han inte låta mig vara och sköta sitt egna? Idioter till killar fanns inte plats i mitt liv, särskilt inte efter pappa hade dött, det blev bara för mycket.



Niall som badguy? Det var det knäppaste! Sitter tom och skrattar åt mig själv, haha! Men jag ville göra något annorlunda, och då blev det såhär! :D

Kommentera en massor nu och säg vad ni tycker! Är det riktigt knäppt att ta Niall som badguy? ;)

Fast den vet jag ju redan själv svaret på, haha! xx

24

Postat av: Anonym

Jätte bra, like always!

Tycker det var kul att läsa att Niall också var en badboy, det är ingenting man förväntar sig utav honom:)

2012-05-15 @ 23:01:33
Postat av: Sanna

Hahaha, niall som badguy you say? Det kommer bli intressant! Och, som du sa, annorlunda. Längtar tills nästa!

2012-05-15 @ 23:03:21
Postat av: Anonym

HAHHAHA! Jag skratta ihjäl mig när jag såg att Niall var badguy! herregud skrattar fortfarande! Men skit bra vill läsa mer :D

2012-05-15 @ 23:07:55
Postat av: Lisa

jättebra :3

2012-05-15 @ 23:08:08
Postat av: Nathalie

jistus kristus vad bra !! Och Niall som badguy.. haha, det kan bli kul ! men kapitlet var jätte bra, och längtar verkligen till nästa ! :))

2012-05-16 @ 07:12:03
Postat av: mathea

gosh! älskar din novell! fortsätt såhär och jag älskar Niall som badboy! Om han var badboy på min skola skulle jag inte säga nej! justsayin;)

2012-05-16 @ 07:35:34
URL: http://aonedfanfic.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha, så jävla bra :)

2012-05-16 @ 07:39:14
Postat av: Emilia

Jag älskar det! :DD

2012-05-16 @ 08:48:12
URL: http://mssparrow.devote.se/
Postat av: Hannah

älskar det! så grym!

älskar det hela med att killarna håller på som de gör, det blir annorlunda och intressant! :)

2012-05-16 @ 12:37:46
Postat av: Paloma

Haha om jag var Olivia skulle jag smälta med Niall bredvid mig, lol (:



AWEESOOOMEEE MER!

2012-05-16 @ 14:55:34
URL: http://piixies.wordpress.com
Postat av: Anonym

bra som vanligt älskar att det inte är som alla andra fanfic!

:D

2012-05-16 @ 15:49:45
Postat av: Pernilla

Haha! Tyckte det var kul och läsa Niall som en ''badguy'' haha!!! Grymt bra som vanligt!! :)

2012-05-16 @ 17:09:11
URL: http://pernillaosofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

And i just love it!!! hahaha, Skit bra! ÄLSKAR DET ! Men glöm inte bort ALLA smaskiga detaljer osv, när Louis kommer knulla henne(opps det dära lät fel, men du fattar xD ) Haha, Sen en rolig grej, Kan inte liksom, Typ Harry eller niall eller zayn eller liam typ också få känslor för henne, så blir det DRAMA! xD Eller nått xD

2012-05-16 @ 17:25:56
Postat av: Saga

ÅH HERRE MIN SKAPARE VAD BRA!



Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla, Snälla,



kan vi få 2 kapitel idag med?

2012-05-16 @ 17:43:28
URL: http://www.sagaekstrom.blogspot.com
Postat av: Penny

Sjuuuuuukt bra! Och det där med Niall som badboy, brilliant! (kom inte på ordet på svenska haha)

2012-05-16 @ 19:41:59
Postat av: Lovisa

Haha! nä det var skit bra!!

2012-05-16 @ 20:39:57
URL: http://photoinlife.blogg.se/
Postat av: Johanna

AZUM!!!

2012-05-16 @ 21:12:40
Postat av: Anonym

Superbra novell! :D

2012-05-16 @ 21:34:48
Postat av: Sarah

Asbra ;)

2012-05-16 @ 21:35:01
Postat av: Anonym

Jättebra novell! :)

2012-05-16 @ 21:36:18
Postat av: Anonym

Superbra som vanligt! :)

2012-05-16 @ 21:37:37
Postat av: Linda

Vill bara säga att en person i kommentarerna sa att hon ville att en annan av medlemmarna skulle få känslor för henne, gillar inte den idén :P

Gillar inte när de blir ovänner i bandet, dem ska vara bästa kompisar hela tiden enligt mig! Men självklart får du göra som du vill :)

2012-05-16 @ 21:48:24
Postat av: Emma

Lite efter hahahah, men jag älskar denna novell!!! och dina andra för den delen :) Jag läste just ut denna men läser om den för den är så jävla bra! hahaha låter lite knäppt men.. Måste säga att du har verkligen talang för skrivandet. Och att läsa en novell när killarna inte är kända är jätteroligt, dina ideer är grymma och den här.. finns itne ord så bra är den, hhahaah (stalker?) lol. Och Niall, Louis och Harry som badguys funkar skitbra haha, kul med lite variation :) det avr nog allt. Kran

2012-09-26 @ 15:47:29
Postat av: Emma

Lite efter hahahah, men jag älskar denna novell!!! och dina andra för den delen :) Jag läste just ut denna men läser om den för den är så jävla bra! hahaha låter lite knäppt men.. Måste säga att du har verkligen talang för skrivandet. Och att läsa en novell när killarna inte är kända är jätteroligt, dina ideer är grymma och den här.. finns itne ord så bra är den, hhahaah (stalker?) lol. Och Niall, Louis och Harry som badguys funkar skitbra haha, kul med lite variation :) det avr nog allt. Kran

2012-09-26 @ 15:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0