2012-11-06 / 21:45:00 Kategori: Allmänt

Viktigt beslut.

Okej, jag har en sak att säga som jag vill att alla läser om och tycker till om. Och det här handlar inte om uppmärksamhet eller något annat, det handlar bara om att jag känner mig tvingad att berätta det här för er. Så snälla, inför bloggens öde, läs. x
 
 
Tyvärr, så har jag dåliga nyheter. Eller dåliga och dåliga, neutrala kanske. Beror på hur det blir. Som ni märker så är mina uppdateringar på bloggen inte särskilt bra. Jag skriver inte ofta, kapitlerna blir inte särskilt bra och suget finns inte där. Hela storyn finns uppbyggd i mitt huvud och jag vet att den kan bli så jävla bra (ursäkta mitt språk) -när jag kommer in i det. Jag har några underbara idéer som bara ligger och väntar på att få komma fram vid rätt tillfälle. Men vet ni vad?
Det stoppar innan dess. Långt innan dess. Jag fastnar, sitter verkligen och försöker, men tillslut går det inte. Allt låser sig och får mig att gå bort från datorn och göra andra saker. 
Min fritid tar upp ganska mycket av min vardag och gör att tiden för kapitel blir liten. Det jag gör är viktigt för mig och mina mål i det mesta är otroligt höga, vilket gör att jag pushar mig själv att bli så bra som möjligt i allting. Det finns bara en hake. Skrivandet går inte så bra som jag vill. Och jag blir så frustrerad på det att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Helt ärligt så funderar jag på att lägga ner det helt och hållet. Kanske ta upp det någon gång i framtiden, men just nu låser allt sig. Det är det jag vill prata med er om. Att jag kanske ska sluta skriva och lägga ut kapitel på denna blogg. Denna blogg som betytt så mycket för mig. Jag förstår inte hur allt hände, hur saker bara kunde falla samman och hur det kunde bli såhär. Jag vet att mina läsare hade stannat om jag uppdaterat oftare. Men då jag inte kunnat det så har en hel del försvunnit, vilket gör mig jätteledsen även fast jag vet att jag förtjänar det.
 
Bara att skriva det här gör så himla ont i mig. Jag är så ledsen att såra er, göra er besvikna. Men jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra. Mina ord är som bortblåsta och jag börjar nästan gråta i tanke på att göra såhär. Att göra mina läsare besvikna är det värsta som finns, och jag är rädd att behöva göra det valet nu.
 
Hur allt kunde bli såhär förstår jag inte. Jag kan ju inte bränt ut mig precis, för under den delen jag älskade det som mest så fanns en fin läsare bakom varje skärm och kommenterade så underbart fina saker. Det var så sjukt fina saker. Ja, jag pratar om i EACF. Och det var ni som fick mig att göra det jag älskade. Ni peppade mig, vilket ni fortfarande gör, men samma tryck finns inte där. Kanske har jag tröttnat, kanske är det något annat. Jag vet inte, men det är inte detsamma.
Jag älskar er alla som läser så otroligt mycket och är inte nog tacksam för att ni fick denna blogg att vara riktigt sjukt populär i min förra novell. Min tacksamhet går inte att visas då ni har varit för jäkla underbara. Men valet är svårt och har fått mig att tänka om tusen gånger. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte lägga alla er bakom mig, jag vill egentligen inte sluta skriva. Men mest av allt, jag vill inte göra er besvikna. Det är ju tack vare er jag har utvecklats så mycket som jag har. 

Men det är nu ni som får hjälpa mig på traven, hjälpa mig att bestämma mig. För själv kan jag omöjligt säga det då det inom mig kryllar med en massa olika viljor och känslor.
Ska jag behålla bloggen, dock att uppdateringen på senaste tiden kanske inte kommer bli den bästa, 
eller...
Ska jag sluta skriva helt? Avbryta novellen och tacka för den underbara tid jag fått?

The choice is yours. Det är ni som väljer, och jag vill att ni verkligen berättar vad ni vill. Vilket val det än är, ris som ros, jag är beredd. Jag vill veta vad ni tycker. Det här är viktigt för mig. Så snälla, jag ber er. Hjälp mig.
 
33

Postat av: Madde

Lägg inte ner bloggen! Behåll den och ta den tid du behöver för att få tillbaka suget att skriva :) xx

2012-11-06 @ 21:51:09
Postat av: Anonym

Låt bloggen vara kvar och lägg upp kapitel när du känner att hinner, vill och kan. Du ska absolut inte känna press till att skriva, jag vet själv hur jobbigt det är när ens läsare kan klaga på ens uppdatering. Jag skriver när jag hinner, that's it och så tycker jag att du också ska göra. Låt inte press/ en massa måsten skölja över dig och stress skriva fram ett kapitel som du inte är nöjd med. Ta den tid du behöver, lägg upp ett kapitel när du känner för det. Detta är någonting läsare får acceptera, man kan inte lägga upp ett kapitel varannan dag. Man har så mycket annat att göra. Så som jag sagt, ta den tid du behöver och lägg upp ett kapitel precis när DU vill. Jag stannar fortfarande och tittar in för att se om du har lagt upp ett nytt för det är det absolut värt. Du är en otroligt duktig skribent, så jag tycker inte du ska lägga ner det du håller på med för du har talang remember that!
xxx

2012-11-06 @ 22:04:53
URL: http://imagineonedirection.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag tycker Att Du ska behålla bloggen för den är så himla bra
Att uppdateringen blir som den ät få vi leva med haha men jag älskar dina noveller men valet är helt upp till dig

2012-11-06 @ 22:08:53
Postat av: Amanda

Jag tycker Att Du ska behålla bloggen för den är så himla bra
Att uppdateringen blir som den ät få vi leva med haha men jag älskar dina noveller men valet är helt upp till dig

2012-11-06 @ 22:08:54
Postat av: zandra

du borde verkligen behålla bloggen och uppdatera när du hinner och när du känner för de. om du tappa läsare är det deras förlust. du försöker ju trots allt, du gör ett superbra jobb iallafall. hoppas du behåller bloggen!

2012-11-06 @ 22:43:21
Postat av: Jojo

Jag glömde bort den här bloggen ett tag (för jag läser så många olika. Men detta är defenitivt en av dem bästa!) och sen kom jag på den igen och jag blev skiitglad! Hade jättemånga kapitel att läsa ikapp. Hehe! :) Iallafall...
Snälla, snälla, snälla ha kvar bloggen!
Uppdatera när du vill och orkar, jag stannar iallafall kvar.
Sen så tycker jag verkligen inte att kapitlena är dåliga. Dem är jättebra, verkligen. Hela novellen är grym! Och du är sjukt duktig på att skriva!
Men valet är helt ditt. Kram! :) xx

2012-11-06 @ 22:53:22
Postat av: Debbie!!

Uppdateringen spelar ingen roll alls! Jag tycker du ska ha kvar bloggen och uppdatera när DU kan! :) Och när DU vill! För ta livet och hälsan i första hand, s¨får resten komma sen! Men ta snälla inte bort, så roligt att kunna vänta på nya kapitel! Låt det ta ett halvår om det är vad som krävs, hade fortfarande varit roligt med lite uppdatering istället för ingen! :D Så snälla ha kvar bloggen! :) Älskar hur du skriver xx

2012-11-06 @ 22:53:33
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Alexandra

Annie.. Du ska inte fråga OSS vad DU ska göra! Utan du ska fråga dig själv! För såklart vill vi att du ska fortsätta skriva! Hur seg uppdateringen än kommer bli! Mer spänning mellan varje kapitel bara! Men ta all tid i världen, ta en paus, skriv i förväg, be kompisar om idéer. Men för all skull, sluta inte! Du har en begåvning som sträcker sig millångt, och jag älskar det du skriver. En av dem få favoriterna. Men sen är det problemet man kallar socialt liv, skolan, kompisar och läxor. Det är tufft, det är verkligen det, och varenda läsare har förståelse för det. Annars kan dem starta en egen och se om det är så enkelt. Man lägger så mycket krav på sig när man är tonåring, försök få bort dem, annars kommer du sluta som mig, ångest för minsta lilla.
Men Annie, nu är det inte vi som avgör om du ska fortsätta skriva eller inte. Det är du. Men jag hoppas verkligen att du bestämmer dig för att fortsätta, bara inte lika ofta! xoxo

2012-11-06 @ 23:00:30
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh, det känns så sjukt läskigt att läsa det här... Det är exakt som jag känner just nu!
Jag förstår precis hur du känner, man vill skriva, men man har inte tid, och när man har lite tid, kommer man inte på någonting! Det suger...
Men jag tycker ändå du borde ha kvar bloggen och försöka uppdatera när du kan. Det tror jag de flesta håller med mig om.
Älskar din novell iaf! Puss och kram!

2012-11-06 @ 23:13:28
URL: http://drommaromonedirection.blogg.se
Postat av: Lisa :}

Tycker verkligen inte att du ska lägga ner den,
du kan ju skriva ett kapitel när du hinner och har lust med det. :)
btw; tycker den är hur bra som helst ;)

2012-11-06 @ 23:29:08
Postat av: Emilia

Den här novellbloggen är en av de tre favoriterna jag har, och jag är inne minst en gång om dagen för att kika om det kommit upp något nytt. Du har en grym förmåga, trots
Att du bara är tretton. Om det är så att du inte känner suget lägre, ta en kort paus och försök att få tillbaka suget! Lägg inte ner för gudsskull, då går jag under!<3 xx

2012-11-07 @ 00:08:55
Postat av: Minna

Personligen tycker jag du ska fortsätta. För jag tycket fet du skriver är välskrivet och unikt. Många kommenterar inte lika mkt för att de själva inte har tid, jag kommenterar nästan aldrig just för att datorn segar ner sig något enormt och då slösar jag bara tid. Jag tycker du är grym och ska fortsätta, även om jag hamnat lite efter i denna ff så var EACF grym och det jag hunnit läsa här också väldigt lovande! :-D

2012-11-07 @ 00:10:23
URL: http://minnahuovinen.blogg.se
Postat av: Ida

Aldrig att du slutar! Jag läste din blogg av en slump en gång för jag såg den när jag sökte lite saker på google. Jag började läsa och tro mig.. Jag sträcka alla dina noveller på bara några timmar tills jag kom till din förra! Du skriver som en kung, och jag skiter i hur dålig din uppdatering är, för att när du väl lägger upp ett kapitel så är allt värt väntan! Du kanske borde gå tillbaka och läsa på din gamla novell så du får tillbaka samma känsla, och samma tryck. Jag stannar kvar enda tills du har valt att sluta blogga förevigt, vilket jag inte hoppas blir snart! Pausa om du vill, men kom ihåg att du har läsare som väntar på nästa kapitel. Du är bäst! Jag gillar inte att läsa noveller där det bara är massa romans för att det ÄR ONE DIRECTION. jag läser inte novellerna ens för att det är one direction i dem. utan för att vissa skriver så himla bra, precis som i en bok.. T.ex. som du! Sen så är det bara mycket enklare att måla upp kalaktärerna i huvudet om dem redan har ett specifikt utseende från början. Det jag vill komma fram till är att du är en mästerbloggare och göra det du vill! Ha det bra, och lycka till i fortsättningen. <3<3

2012-11-07 @ 00:52:12
Postat av: Louise (thatdreamstory)

Då du skriver en av mina favoritnoveller vill jag absolut inte att du lägger ner! Så ta den tid du behöver, jag är säker på att många läsare stannar ändå :) Men det är helt och hållet ditt beslut så gör vad som känns bäst för DIG xx

2012-11-07 @ 07:01:49
URL: http://thatdreamstory.blogg.se
Postat av: Linda

Ha kvar bloggen och uppdatera när du kan :)

2012-11-07 @ 13:50:56
Postat av: Matilda

Behåll bloggen och skriv när du kan. För din novell är så bra och jag vet att den bara kommer bli bättre! Så fortsätt anars kommer du ångra dig!

2012-11-07 @ 14:35:23
Postat av: Majmona :D

Behåll bloggen och skriv när du känner att du har lust eller så, så ifall du har absolut inget att göra så kan du ju alltid skriva, Det ska inte bli något sådär att du MÅSTE! Låt den bara stå kvar, dom trogna läsarna kommer alltid vara där och kollar när du har uppdaterat! Men du får sluta när du verkligen känner för det, men kom ihåg! Dina noveller är världsbäst och dom är så himla bra, allt ditt goa jobb går ner i sopptunnan (stavning hehe) och man kanske vill läsa dina gamla noveller igen! Så snälla jag ber, lägg inte ner den! Vi kommer vara här och kolla då och då, ha kvar den, skriv när du orkar, skriv när du har idér som kan slå in, gör inte den slarvig så du inte känner dig nöjd! Du ska ha tid, tänka och skriva tills du blir 110% nöjd! Hoppas det blir bättre för dig! Och ha det bra gumman! Du är duktig .. slösa inte bort din talag!

2012-11-07 @ 15:17:22
URL: http://www.setfiretotherain.devote.se
Postat av: Frida

Jag vet hur det känns, det där. Man vill så gärna men det står still i huvudet. Men din novell är för bra för att bara lägga ner, det spelar ingen roll om du inte uppdaterar så ofta för när du väl gör det blir man superglad! Så snälla, ha kvar bloggen och uppdatera bara när du har ork, vill och kan. Du är bäst :) x

2012-11-07 @ 17:09:01
Postat av: N

Ja tycker som alla andra ovanför:)
Skriv för att du tycker att de e kul inte för att du känner sig tvingad att göra de
Gör de som känns bäst för dig :)

2012-11-07 @ 17:29:06
Postat av: Elsa

Jag älskar dina berättelser. Allt har en liten egen del i mitt hjärta ungefär. Jag vet att det är jobbigt, och skolan kommer alltid komma i första hand. Jag pushar mig själv så, vilket gör att jag inte alls koncentrerar mig på bloggen.
Men glöm inte varför du gjorde bloggen. Jag är rätt säker på att det var för att du ville visa din talang och One Direction noveller, var det inte så? Allt har sin egen tid, och du borde kanske spara bloggen, men låta det viktigaste komma först. Skriv när du har lust, inte för att du måste.
Jag kommer i alla fall stanna kvar, och vänta på den dagen då du fått tillbaka allt intresse och har chansen att skriva. För jag älskar din novell. Truly and deep. xx

2012-11-07 @ 18:28:05
URL: http://onefanfics.blogg.se
Postat av: bella.

jag älskar dina noveller.. men om du inte har suget där ska du inte känna dig tvingad.. och sen så hade jag GLADLIGEN haft novellen medans du hittar ditt sug igen.. som en liten inhoppare.. börjar på en ny novell som jag redan har börjat på.. om du är mer nyfiken så kan du gärna skriva till mig på twitter: @bellatyell eller facebook Isabella Tyell!!! Kramisar!!!!

2012-11-07 @ 20:26:46
URL: http://www.tyell.devote.se
Postat av: Rebecka

lägg inte ner en novell som är så sjukt bra den kan bli & bara blir bättre!

2012-11-07 @ 20:36:15
Postat av: Pania

neej, jag tycker inte att du ska lägga ner bloggen men om du nu bestämmer dig för det så kan du väl skriva hur det var tänkt att sluta? det är ju sååå sjukt spännande....

2012-11-07 @ 21:03:16
Postat av: valentina

Såhär vi vet atr du inte vill göra oss besvikna alls och du är super grym på att skriva älskar det, har varit här frpn början och det ofc suger om du vill sluta men om du känner att dwt ÖR jobbigt å svårt å att det blir stressigt och att det påverkar dig ska du sluta verkligen för du måste må bra!!!!! Du har gjort ditt om du slutar du har fått många läsare folk kommentarer :) annars behåll bloggen och lägg up kapitel när du känner dig fördet men om du gör det vänta inte en månads tid å skriv för du är awesome många älskar ditt skrivande

2012-11-07 @ 21:40:44
URL: http://valmatlivingthedream.blogg.se
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Stay. Helt ärligt är du så gott som den enda novellen som jag inspireras av nu för tiden. Det är jätte jobbigt ibland att alla inte kan hålla samma måtta (men tud endå heh) och aa... Jag behövder en puff i mitt skrivande och du är bland dem som ger mig den. Så stanna! Bland de flera hundra läsare du har tror jag att alla har samma åsikt om vad du ska göra!

2012-11-08 @ 16:19:39
URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: Sophie

Låt bloggen vara kvar och uppdatera när du kan/vill/har inspiration. Hellre två inlägg om året än inga alls! :)

2012-11-08 @ 17:39:46
Postat av: Hanna :)

LÅT BLOGGEN VARA KVAR !!!!
asså om du vill ta en paus och komma tillbaka senare är det okej, bara bloggen är KVAR !!
eller ha ojämnare uppdateringer. Jag bryr mig inte när dom kommer upp, bara jag får läsa dina underbara kapitel !

Där har du min åsikt. kram <3

2012-11-09 @ 22:57:55
Postat av: All novels (one direction)

Nej sluta inte :( Älskar novellen..
Men gör det du känner för, det är aldrig kul att göra något när man känner att man inte har inspiration, tid osv.

2012-11-10 @ 12:08:04
URL: http://allnovels.webblogg.se
Postat av: Erica

Jag tycker absolut du ska fortsätta även om du inte uppdaterar dagligen för jag vet att många fler än jag älskar historien och sättet du skriver på. Om du känner att det går segt kan du alltid be någon hjälpa dig med kapitlena, många skulle gärna vilja blir hjälpbloggare och jag vet att jag är en av dem! Så snälla sluta inte skriv!

Massor av pussar!
Erica! :)

2012-11-12 @ 22:54:19
URL: http://Saer.devote.se
Postat av: Noomi:)

Förstår att du inte har så mycket tid, men du skriver helt fantastiskt bra! Tycker du ska fortsätta och uppdatera mer sällan istället för att lägga ner hel! Du är skit duktig!:)<3

2012-11-13 @ 22:51:03
Postat av: Amanda

Ta inte bort den! Då kan man ju inte läsa alla dina gamla kapitel och din novell! Du skriver underbart bra, bäst av alla noveller jag läser och uppdateringen spelar ingen roll. Bara du inte tar bort bloggen!! Vänta tills du får inspiration igen, ta en paus? Okej ett halvår utan din novell skulle bli tufft, men du förstår vad jag menar va? :) ha det bra!

2012-11-17 @ 09:55:25
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska fortsätta. Det gör ingenting att uppdateringen är dålig, ett kapitel då och då räcker för mig och jag via bloglovin när du lägger upp något nytt :) Så hoppas du fortsätter!

2012-11-18 @ 00:05:51
Postat av: Jenny

Skriv när du kan och orkar, ta INTE bort bloggen! ;)

2012-11-21 @ 16:34:36
URL: http://odnovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0