2012-09-02 / 22:07:00 Kategori: Why fake it? [Pausad]

Ännu ett inägg som inte är novellen;

Kapitel 7 ligger nu uppe, så glöm inte att kika in på det! :)

 
 
 
 
 
 
 OBS! Detta jag skriver nu skriver jag inte till någon speciell, särskilt inte Maja så ta inte åt dig. Jag vill bara att alla ska förstå min situation.
 
Det här är alltså en sak jag vill och känner att jag borde ta upp. Snälla, ta inte det här på fel sätt för jag menar verkligen inget iolla, och se mig inte som värsta surtanten som bara klagar, men alltså..... va?
Ursäkta? 
Tack så mycket för att du tycker om vad jag skriver, det betyder verkligen jättemycket. Men när folk klagar på uppdateringen - som folk har gjort några gånger - blir jag faktiskt lite.... Jag vet inte. Sur? 
Jag vet gott och väl att uppdateringen inte är den bästa, men jag är inte värsta supermannen som fixar allt på en gång och jag är ledsen om det inte passar er då. Jag har en massa gånger sagt att jag inte har mått så bra pga saker som har hänt i mitt liv, det är något folk inte kan ha missat, men whatever. Vi tonåringar är ju så dramatiska och det är alltid saker som händer, så ja. Det har hänt mig och det är novellen som får ta smällen. Easy as that.
Jag har miljontals gånger funderat på att lägga ner novellen för att jag tycker synd om er som väntar, inte har mycket tid längre, ibland finns helt enkelt inte inspirationen där och ibland så tycker jag inte att det är kul. Och dessutom så tar stressen/pressen om när folk ber om ett nytt kapitel ibland kål på mig. Då stressar jag och kapitlerna blir slarviga, dåliga och då tycker jag inte ens det är kul, som ni några gånger säkert har märkt. Det är SÅ många gånger jag har tänkt det och faktiskt varit nära på att sluta skriva, lägga ut kapitel och allt sådant,  men då tänker jag på alla fina ord ni säger och att jag faktiskt älskar det. Det räddar mig varje gång.
Shit, nu nös jag på skärmen mitt i allt. Oooooooooh, känner mig så mysig. <3<3<3<3<3<3<3<3
När man stressar och gör det för att man har press på sig är det inte kul, det blir inte heller bra. Och om du hade haft en novellblogg så tror jag att du hade förstått. Just nu skiter jag i om jag förlorar läsare. Förlåt om jag inte uppdaterar så mycket som ni kräver, men jag klarar helt enkelt inte av det. Jag går långa skoldagar, har läxor, ska skriva på novellen och tränar även ett antal gånger i veckan. Jag måste även sova och när jag blir deppig av saker som har hänt vill jag inget annat göra än att lägga mig under täcket med en skål godis och sura, tänka, gråta eller titta på fillm. 
URSÄKTA om det inte räcker för er, men som folk innan har sagt när jag har påstått att jag har dålig uppdatering och säger förlåt - riktiga läsare stannar. Och om du tycker att det är jobbigt att jag inte uppdaterar varje dag så behöver du inte läsa. Ingen tvingar dig. Dessutom skriver jag inte för att få läsare. Tack, jag älskar er alla så sjukt mycket för ni läser, men jag skriver faktiskt för att jag älskar det.
SNÄLLA, ta mig inte på fel sätt. Jag vill inte låta bitchig, sur och allt sådant, men ni måste förstå att det inte är jättelätt. 
JAG SKRIVER FÖR ATT DET ÄR ROLIGT. 
Okej? Antal läsare spelar ingen roll. Dock är det underbart att så många älskar min blogg och det betyder tusen, men alltså... Antalet läsare bryr jag mig faktiskt inte så mycket om.
Snälla tänk efter. Jag vet att uppdateringen suger och att läsare säkert försvinner, men jag har ett liv som ni andra. Jag vill inte isolera mig från världen pga en blogg som en dag bara kommer stå och samla damm. 
Jag vet inte hur många som läser det här eftersom folk säkert tröttnade på mitt klagande, men om du läser det här och förstår, TACK. Tack för att du stannar och allt annat. Framför allt tack för att du förstår. 
Jag älskar er alla otroligt mycket, men min situation är inte jättelätt. 
Älskar er alla, okej? Våga aldrig tro något annat bara för att jag är lite sur just nu. Jag kände bara att ni behövde veta och att jag behövde skriva av mig. Tack för att du läste...x
14

Postat av: Alexandra

Du har en jätte bra uppdatering! Det blir ju mer spänning mellan kapitlerna och man får ett välskrivet inlägg istället för ett slarvigt!
Strunta i dom kommentarerna! Det är stressigt att ha en novellblogg och man kan ju inte må bra hela livet! Så uppdatera när du kan och försök ta tag i att må bra istället för att stressa och lägga upp ett kapitel! Vi läsare bryr ju sig om dig! :) xoxo

2012-09-02 @ 22:48:35
URL: http://lookatusnowfanfic.blogg.se
Postat av: Angie

Kvalitet framför kvantitet, alla gånger! Dina inlägg är alltid välskrivna och så länge de fortsätter vara det tänker inte jag klaga iaf! :)

2012-09-02 @ 22:53:26
URL: http://anotheronedfic.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har en novellblogg och jag förstår precis vad du menar med att känna press när folk tjatar om att man är dålig på att uppdatera. Men sätter en hög press på sig själv vilket ibland bara kan förstöra kapitlena helt och hållet. Och det här med att du mår dåligt och att det händer saker som inte alls är roligt förstör också mycket utav skrivandet. Jag mådde själv dåligt ett tag pga gamla vänner, dock inte när jag skrev noveller men jag vet att man ibland bara vill gräva ner sig under täcker och inte göra någonting förutom att gråta lite eller bara titta på film och försöka tänka på annat. Så bry dig inte om, om folk säger att du suger på att uppdatera. If they don't like it, they can leave it, right? Tycker iallafall att du är super duktig och även om uppdateringen kan vara lite seg så väntar jag med glädje på dina kapitel för dom är helt klart värda att vänta på! :)xx

2012-09-03 @ 00:10:09
URL: http://imagineonedirection.blogg.se
Postat av: Ida. R

Uppdatera när du kan! :) Du kommer i första hand! :)

2012-09-03 @ 07:05:12
URL: http://loppaaannn.blogg.se/
Postat av: Elsa

Håller med tjejerna som skrivit, ta hand om dig först och sedan novellen när du har tid.

Dock skrattade jag aslänge när du skrev att du nös på skärmen, söthet på hög nivå. <3

2012-09-03 @ 07:41:09
Postat av: Jenny

Har själv en novell och där har jag precis skrivit att jag inte kan uppdatera varannan dag som jag har gjort tidigare pga läxor, skola, träningar och kompisar. Visst kanske jag förlorar läsare men jag säger som du att jag skriver för att de är kul och inget annat. Ta den tid du behöver och alla kanske inte stanna men jag är en av dom som gör de och är säker på att de är ännu fler en mig som känner likadant! Ha de bra och såklart längtar jag till nästa kapitel ;) jätte bra kapitel 7!

2012-09-03 @ 08:09:16
URL: http://odnovel.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag förstår dig, jag har också en novell, och bry dig inte i
Vad de dumma personerna säger, jag älskar din blogg och uppdatering !

2012-09-03 @ 14:14:16
Postat av: sofia

Jag tycker du skriver riktigt bra, och jag älskar din novell!
Jag har skrivit en gång innan för en veckasen kankse att du kankse förlorar läsare, och det gjorde jag för att jag verkligen tycker att du förtjänar alla dina läsare :D
du skriver så fruktansvärt bra så du förtjänar verkligen många läsare :)
jag stannar no matter what!



meeen... låt mig bara inflika en sak - maja som skrev komentaren du svarade påå här i inlägget, är min bästa vän! såg att en i kommentarerna här hade skrivit att hon var dum, det var dumt av den personen att skriva så, jag vet att maja oxå gillar din novell mycket, och vi tycker den är så bra så vi klickar oss in här på din blogg väldigt många gånger om dagen ;)

xx

2012-09-03 @ 18:37:56
URL: http://jumpindressage.blogg.se
Postat av: Elina

Är det okej om jag kopierar det här och lägger upp det på min novellblogg? Allting som du skriver är verkligen så jäkla rätt och jag känner igen mig i varenda ord! Om du inte vill att jag lägger upp det så skriv det till mig så raderar jag det igen :) krångligt eller? Haha kram på dig!
Älskar din novell!

2012-09-03 @ 22:21:56
URL: http://onedistorys.blogg.se
Postat av: maja

Jag menade inte att var elak när jag skrev att du förlorade läsare, jag menade bar att du kanske inte har så många läsare kvar om du bar uppdaterar typ en gång i veckan. Jag kommer så klart stanna kvar för jag tycker att dina noveller är sikt bra, jag kollar om du har uppdaterat varje dag och du som skrev att jag var dum i huvet du ska inte säga ett sikt du vet inte ens hur jag menade när jag skrev den kommentarer.

2012-09-04 @ 11:39:23
Postat av: Emilia <3

Hejhej! Jag har gjort ett länkbyte i ett inlägg på min blogg om vad din novel handlar om, men jag undrar ifall du länkar till min blogg ifall du kanske skulle kunna länka till min nya novell blogg emiliaznoveller.blogg.se? I alla fall bara undrar det;) jag vet hur det känns att känna press att alla förväntar sig att nya delar ska komma på löpande band. Vissa verkar inte fatta att vi som har novellbloggar inte är robotar. Vi har ju ett liv utanför bloggen också! :)<3 älskar dina noveller!

2012-09-04 @ 23:15:44
URL: http://Emiliaznoveller.blogg.se
Postat av: Paloma

Hej Annie!
Jag har följt din blogg sedan LÅNG tid, sedan den tiden du bara hade 3 kommentarer och inte världens professionellaste designen. Då kollade jag in din blogg vardagligen. Nu kollar jag in den ungefär 3 gånger i veckan. Nej, din uppdatering är inte bäst, MEN när du väl uppdaterat blir jag rysligt glad och läser, utan att klaga. Jag själv har en novell-blogg och vet att det är väldigt stressigt och jobbigt att uppdarea bra. Som du skrev - sanna läsare stannar kvar no mater what. Och det är vad jag har gjort riktigt länge och jag kommer inte sluta besöka din blogg, aldrig! Jag blir faktiskt riktigt irriterad på att folk skriver ''uppdatera oftare, annars förlorar du läsare!!!'' - Du försöker ju uppdatera så ofta du kan, har tid och vilja? Am I right? Och om dem slutar läsa din blogg för att uppdateringen inte är bäst, så kan dem ju bara sluta läsa istället för att klaga en massa! Och liksom, världen går inte under för att ens favorit blogg inte uppdaterar varje dag. Dem ska vara nöjda över att du ens lägger upp dina noveller här istället för att behålla dem för dig själv.

Kram på dig! x





2012-09-05 @ 13:25:46
Postat av: Moalinn Ahlström

Jag förstår precis, har själv en novellblogg men den går så otroligt segt just för att ibland finns det ingen fantasi, inte har tid eller inte har humöret på topp. Jag älskar dina noveller, och kommer göra så länge du är kvar. Ge inte upp, vi finns här och vi alla älskar det du gör!

kram. x

2012-09-05 @ 15:35:47
URL: http://moalinnahlstrom.blogg.se
Postat av: Frida

DU är inte dålig, DIN uppdatering kan inte folk klaga på. Ditt liv kommer alltid i första hand och du skriver när du väl känner för det och har inspiration och tid. Man kan inte uppdatera jämt, det vet jag att det är skitsvårt. När man dessutom skriver så långa och bra kapitel som du faktiskt gör, så förstår jag att det tar tid. Sen ibland så försvinner lusten och att man inte kan prioritera novellen alltid, det får läsarna förstå. Jag älskar dina kapitel och de är värda att vänta på! Och lägg inte ner novellen, då får du en smäll av mig ! :)

2012-09-05 @ 15:53:23
URL: http://onedirectionstories.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0