2013-01-13 / 21:03:00 Kategori: Länkbyten

Belive it - Kapitel 1


Linnay Nelsie Elsoy Bieber. 
Det är ett hemskt namn. Jag fattar inte ens varför det finns. Vem kommer på att döpa sitt barn till det? Jag menar Elsoy hur fan tänkte man där? Tänkte dom att deras barn skulle bli mobbat hela sitt liv eller? Och det gör det ju inte bättre att man heter Bieber i efternamn och råkar vara Justin Biebers' tvillingsyster. Ja ni läste rätt tvillingsyster. Varför vet då ingen att han har en tvillingsyster? Jo det ska jag tala om för er.. När hans mamma skulle föda honom visade det sig att det fanns två barn i magen och inte bara ett. Hon blev så chockad att hon gav bort det andra barnet till hennes väninna i England. Ja ni läste rätt England. Vem ger bort sitt nyfödda barn till ens väninna i England? Jo tydligen gör vissa människor det, hon klarade väll inte av att ha det nära eftersom hon avskydde det. Hon skulle få hennes dröm son – isstället fick hon en ful unge och en dröm son.. Då är det ju självklart att den fula ungen måste bort. Så det börjar med att denna fula unge får bo i någon liten skit by hon inte ens kan namnet på eftersom hon inte ens bryr sig. Hon bor där under hela sin uppväxt, fram tills nu. Hon är 17 och flyttar till London – inte för att hon bryr sig. Men hon måste börja i vanlig skola.. Hon har (nästan) alltid gått i en privatskola. Eftersom hon blev mobbad i den vanliga skolan hon gick i, och eftersom dom hon bodde hos var stenrika så fick hon en privatskola. 
Människan jag nyss berättat om är jag. Hemskt. Men sant. Och eftersom jag inte vill att någon ska få reda på att jag är Justin Biebers' tvillingsyster (eftersom vi är ganska lika.. okej jävligt lika!) så ändrade jag mitt namn så fort han berättade för mig att han skulle börja lägga ut videos på sig själv när han sjöng.. Inte för att jag visste att han skulle bli känd, jag ville inte att någon skulle veta bara. För att jag skäms över att vara hans syster. Jag skäms över att jag föddes. Jag skäms över att min egna mamma inte gillar mig. Så jag ändrade mitt namn till Nelsie Stewart eftersom att dom jag bor hos heter Stewart. Alla tror att det är mina riktiga föräldrar, vilket jag är glad för – det är bara det att jag hatar dom. Dom enda som vet om att Justin är min bror är min * host * riktiga familj (om jag nu ens har en riktig familj) och dom jag bor hos. Jag vill inte att någon ska veta.
 
Jag slog igen boken med en duns. Det blev för mycket som vanligt. Jag tog upp handen och kände på mina kinder, japp blöta. Men vad hade jag förväntat mig? Lisa (hon som jag bor hos) även kallad Curella gav mig boken igår. Hon sa att det kunde vara bra för mig att skriva om mitt liv och mina känslor.. Jag håller inte med, men eftersom jag ska vara snäll nu så ger jag det ett försök. Jag vet att det inte kommer funka men men..
 

***
 

Jag öppnade dörren till Skolan och gick in genom entrén. Skolan var stor, grå och tråkig. Jag tog ett djupt andetag.
Ingen vet vem du är.
Dom har inga anledningar till att trycka ner dig.
Jag ska bara köra min överlevnadsplan så klarar jag mig.

1. Prata inte i onödan.
2.Titta inte på någon längre än 3 sekunder.
3. Räck aldrig upp handen.
4. Gå till lektionerna.
5. Gör det du kan – frys ut folk.
6. Bli inte kär.
7. Dra inte åt dig uppmärksamhet.
8. Gråt aldrig i skolan.
9. Följ dom här reglerna.

Löjligt va?
Jag började gå in i skolan på jakt efter Rektorns kontor. Ju längre in jag kom ju mer blickar fick jag på mig. Jag ryste till av obehag. I brevet vi fått hem stod det att Rektorns kontor låg högst upp i byggnaden. Onödigt om ni frågar mig. Tillslut hittade jag rektorns kontor. Jag skulle precis knacka på när jag hörde röster inifrån. ” Det var väldigt oansvarigt gjort!” sa en kall kvinlig röst.. ” Jag vet det kommer inte hända igen” svarade en mjuk hes killröst.. ”det hoppas jag, om det händer igen måste jag tyvärr kalla in dina föräldrar” ”Nej snälla! Jag lovar att det inte händer igen!” ”Okej då, kila iväg till din lektion igen”. Jag satte mig snabbt ner på en stol, som jag antog va en väntstol.
Dörren öppnades och jag reste på mig för att möta rektorn. Istället möts jag av dom finaste gröna ögon jag sett. Han kollar på mig, sen ursäktar han sig och går förbi mig för att försvinna.
Kvar står jag och försöker förstå vad jag nyss sett.. Tills rektorn harklar sig.
” Hej jag är din rektor Ann Andersson” jag sträcker fram min hand för att skaka hennes.
” Nelsie Stewart” Jag följde efter henne in på kontoret och satte mig på stolen framför hennes skrivbord. Hon började prata med mig om regler mm. Tillslut gav hon mig mitt schema och skåpnummer så jag kunde gå.
Jag började direkt leta efter mitt skåp, tredje våningen nr. 213. Helt plötsligt vibrerade det till i fickan och jag tog upp min mobil för att kolla smset.

” Heeeej solstråle! Haha för du är väll lika glad som vanigt antar jag? ;) Tänkte höra hur det går för dig, första dan i skolan och allt ;) Det är skönt att vi lite äldre slipper sånt, eller? Lycka till sis' saknar dig – J x”


Sa jag att Justin är min bästavän oxå? Jag berättar allt för honom. Våran relation är stark. Kan bero på att han är den enda som faktiskt gillar mig..


” Heej bro! Saknar dig med! Jo du skolan går väll bra.. Du vet vissa andra valde faktiskt skolan.. ;) Men jag har min första lektion nu, måste dra! Ses snart eller? Och bara så du vet.. jag är 3 minuter äldre än dig ;) - Din L x ”

”Jag kommer till London om en vecka, ses då? Som om du låter mig glömma.. haha! Lycka till på lektionen sis' älskar dig – din J x”

” Klart vi ses då! Tack så mycket... tror jag.. haha! - L x”

” Älskar dig”

”Älskar dig oxå”


Jag la ner mobilen i fickan och började leta efter min lektionssal.
När jag äntligen hittade rätt lektionssal knackade jag på försiktigt och öppnade dörren. Alla ögon riktades mot mig, inklusive ett par väldigt vackra gröna – det var han.
”Hm, och du är..?” sa en sur gubbe i 50 års åldern, tråkig och tjurig..
” Eeeh.. mitt namn är Nelsie Stewart .. och .. um .. jag är ny här, och jag tror jag ska gå i den här klassen..” Jag förbannade mig själv mentalt över att jag lät så nervös! Kunde jag inte bara vara normal ett litet tag? Eller ännu bättre osynlig.. och inte dra åt mig all uppmärksamhet..
”Ja juste, här är dina saker ms Stewart och jag har en plats åt dig där nere brevid mr Styles!” Han log ansträngt mot mig.. han och jag skulle inte komma överens. Har jag sagt att jag hatar fejk personer? När jag såg denna ”Styles” kändes det som jag fick en sten i magen, tungan fastnade i halsen och jag kände hur handsvetten sakta men säkert började komma. Jag torkade förjäves av dom på mina byxor och gick med bestämda steg och satte mig på platsen han pekat på.
Mr Styles” Haha vem heter Styles i efternamn?
Direkt när jag satte mig ner så vek han undan blicken. Och jag tänkte inte anstränga mig för att vara snäll så jag satte mig bara ner och tog upp mina saker och koncentrerade mig på lektionen.
LÄNKNING NUMMER TIO!!
Ville bara informera er om det... 
Novellen ovanför mig heter i alla fall 'Believe it' och skrivs av Alexsandra på onemoredream.blogg.se/! Novellen har än så länge bara två stycken kapitel, alltså en barnlek att läsa ikapp.
Själv tycker jag att novellen verkar ganska bra. Jag gillar att hon pratar ganska mycket med sig själv, eller ja, 'tänker'. Jag hade gärna haft mer adjektiv, och då menar jag mer beskrivande om hennes känslor osv. Men den är helt klart godkänd. Inte bara konversationer, vilket är bra, och så har du vad som händer och sånt ju. Jag tycker att hoppen blir lite stora ibland. Alltså att du skriver mycket lite om något, sedan hoppar du över till en annan tidsskillnad och börjar typ om. Det tycker jag om sådär, men det går ju snabbt att ändra så länge man tänker på det. :)
Men som sagt, helt klart godkänt. Nu önskar jag bara lycka till i framtiden inom skrivandet och hoppas att länkningen hjälpte! xx
 
SEDAN VILL JAG BARA URSÄKTA MIG FÖR UPPDATERINGEN MEN SKYLLER HELT KLART PÅ MIN DATOR SOM VÄGRAR STARTA. OK? PUSS THEN.
Heh, nä men det är helt sant. Min dator var helt dum i.... bollen och vägrade starta på dagar. Vilket, som ni förstod, var irriterande. Jag tar inte upp detaljer omkring det då jag vet att det uttråkar er, men om ni vill veta så berättar jag ju självklart det. :)
2

Postat av: Alexandra

Tack! Och tack för att jag fick kritik! Det behöver jag! :) haha men tack för att du ville länka min blogg! :)

2013-01-13 @ 21:11:26
URL: http://onemoredream.blogg.se
Postat av: Frida

Jättebra! Ser fram emot mer!;)

2013-01-13 @ 21:51:16
URL: http://dfrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0