2013-01-06 / 19:52:00 Kategori: Länkbyten

Little Things - Kapitel 1

Kapitel 1 - Fest natten
 

Min blick gled omkring i rummet och fastande på tjejen längst bort. Hennes hår låg perfekt på hennes axlar och hennes leende avslöjade två rader perfekta blänkande tänder. Hon pratade på med den stora klungan som va samlad kring henne och jag kunde höra hennes klingade skratt ända hit. Något jag ville var att gå fram till henne och lägga armarna om henne. Känna hennes doft av den dyra parfymen hon använde. Kyssa hennes mjuka fylliga läppar. Jag ville göra det, men jag kunde inte. Det fanns många orsaker till varför jag inte skulle göra det. Ett: Det va fel tillfälle. Två: Hennes pappa som stog två meter ifrån mig skulle förmodligen strypa mig. Tre: Min bästa vän va hennes pojkvän. Jag suckade och lät blicken vandra mot armen som låg beskyddande kring hennes midja. Hans blick vilade på henne och jag såg hur det lös i hans klar blåa ögon. Om jag skulle ta henne ifrån honom skulle jag aldrig kunna leva med mig själv. Han skulle aldrig förlåta mig och våran vänskap skulle vara förstörd.

”Zayn, är du okej?” Frågade Harry och jag vände min blick mot honom.

 ”Ja.” Sa jag kort och kliade mig i nacken.

 Han nickade men så fortfarande orolig ut. Jag kunde förstå han. Det här hade på gått i nästan en månad nu. Ända sen Niall och Moa blivit tillsammans hade jag blivit tystare. I två månader hade jag varit hemligt kär i Moa och sen när Niall berättat om att dom var tillsammans hade jag mått skit. Alkoholen och cigaretterna hade blivit fler och jag märkte hur Harry blev oroligare. Niall, Louis och Liam hade fullt upp med sina flickvänner så jag och Harry tillbringade mer tid tillsammans så han märkte det. Jag suckade ytterligare en gång innan jag tömde glaset på det dyra vinet.

 ”Ta det lugnt ikväll, Zayn.” Sa Harry och gav mig en sträng blick.

 Jag svarade inte utan gick vidare mot baren. Det va fullt med folk som jag sett i massor av skvaller tidningar för två år sen. Såna som Lady Gaga och Justin Bieber. Aldrig hade jag trott att jag skulle stå här. Plötsligt stötte jag in i någon och vände mig om. Bakom mig stog en lång tjej med långt mörkt blont hår. Hennes ögon hade samma blåa färg som Niall. Hon log ett ursäktad leende mot mig och det kändes som jag kände igen henne.

 ”Förlåt mig.” Sa jag och hon strök bort en hårslinga från ansiktet.

 ”Ingen fara.” Sa hon och skulle precis gå vidare när jag stoppade henne.

”Jag känner igen dig. Har vi träffats förut?” Frågade jag och hon nickade.

”Jag är Moas bästa vän. Jag va med på hennes och Nialls inflyttnings fest.”

”Just det, nu minns jag.”

Vårat samtal flöt på och för fösta gången på väldigt länge, kände jag mig glad.

Nialls perspektiv

 

Jag stog nära Moa med mina läppar mot hennes. Hon fnissade lågt och försökte smita.

”Niall, låt mig låsa upp dörren bara.” Fnissade hon fram och jag släppte taget om henne.

Hon låste snabbt upp dörren till våran gemensam lägenhet och så fort vi kommit in pressade vi våra läppar mot varandra och jag lyfte upp henne i min famn och började försiktigt gå in mot sov rummet. Hela tiden kretsade mina tankar kring kvällen och jag ville bara skjuta undan dom. Liam hade dragit mig åt sidan under kvällen och frågat om jag visste vad som hänt med Zayn. Just nu va jag riktigt orolig. Var jag den ända som inte visste vad som va fel? Jag slöt ögonen och drog Moa närmre mig. När vi tillslut hade hamnat på sängen och jag börjat knäppa upp hennes klänning stoppade hon mig. Jag tittade på henne med orolig blick men hon bara log mot mig.

”Inte nu.” Viskade hon och jag la mig bredvid henne. Hon reste sig och försvann in i badrummet. Jag la mig mer till rätta och kände hur jag höll på att somna. Min sista tanke innan jag försvann va att jag fortfarande hade kläder och skor på mig och glömt att borsta tänderna.

Malins perspektiv

 

Jag kom upp till lägenheten och suckade högt. Visst jag hade haft en jätterolig kväll och hade fått mingla runt med massa kändisar. Men att se Moa och Niall tillsammans gjorde ont i mig. Jag hade känslor för Niall. Jag hade alltid haft det. Han hade varit en av mina närmsta vänner när vi båda bott i Irland. Att det va just han som Moa skulle träffa och bli tillsammans med va en ren tillfällighet. Men samtidigt kunde jag inte göra något åt det. Moa var min bästa vän och jag kunde inte såra henne. Jag kom in i mitt stora sovrum och bytte om till min pyjamas och borstade tänderna. Plötsligt började jag tänka på Zayn. Han hade varit rätt trevlig. Jag hoppades att jag skulle få träffa han igen.

Liams perspektiv

 

Jag öppnade dörren och hörde genast tjej skratt från vardagsrummet. Jag tog av mig skorna och kikade in. I soffan låg Bea och skrattade åt något på tv:n. Hennes hår va uppsatt i en boll mitt på huvudet och jag såg att hon hade min blåa och alldeles förstora one piece. Jag fick ett leende på läpparna och klev in i rummet. Hon vände blicken mot mig och log stort. Hon reste sig och kastade sig i min famn. Jag kysste henne och hon slingrade benen kring min midja.

”Jag har saknat dig!” Viskade hon mot mina läppar.

”Jag har saknat dig också! Hur var det i Sverige?” Frågade jag när jag avslutat kyssen.

”Bra, du får följa med nästa gång. Mamma saknar dig.” Sa hon och vi skrattade.

”Självklart!” Sa jag och tog hennes lilla hand i min

Vi gick in i badrummet och borstade tänderna innan vi kröp ner i sängen under det stora mjuka täcket. Hon la sig på mitt bröst och jag kysste försiktigt hennes huvud.

”Jag älskar dig” Viskade jag i hennes hår.

”Jag älskar dig också Liam Payne!” Viskade hon innan jag slöt ögonen och somnade.

Harrys perspektiv

 

Den lilla tjejen drog i min skjorta och jag kom närmre henne. Jag skrattade lätt innan jag hungrigt kysste hennes läppar. Hon fnissade och jag la armarna om henne.

”Vad heter du?” Frågade jag mot hennes läppar och kände hennes händer i mitt hår.

”Julia, du?” Sa hon och jag drog henne ytterligare lite närmre.

”Harry Styles.” Sa jag och hon log.

”Trevligt.” Sa hon och jag avslutade våra vilda kyssar.

”Hem till mig?” Frågade jag och hon nickade.

Jag tog hennes hand och tillsammans gick vi ut på gatan. Jag fick tag på en taxi och tillsammans åkte mot min lägenhet. Det här skulle bli en lång natt.

 

Moas perspektiv

 

Jag kom in i sovrummet och märkte att Niall hade somnat. Jag log och pussade han i pannan innan jag kröp ner under täcket. Mina tankar vandrade fritt och jag tänkte på hur lycklig jag va. Jag hade Niall och jag hade alla mina fina vänner. Jag kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre innan jag somnade.

Louis perspektiv

 

Jag låg i sängen och kände Tilda som låg i mina armar. Hon andades tungt och jag kände hennes kalla tår mot mina fötter. Jag hade saknat henne så mycket. Hon och Bea hade varit i Sverige i två veckor medan jag och killarna jobbat. Mina tankar snurrade krig allt. Våran nya skiva, Tilda och av någon konstig anledning Zayn. Jag och Liam hade snackat med Harry under kvällen och han hade berättat hur Zayn mådde. Det var faktiskt inte något jag märkt. Det skrämde mig lite. Zayn va som en av mina bröder. Jag låg och tänkte ett tag innan jag somnade.


Femte länkningen.... Woop woop!!

Novellen som finns här ovanför heter Little Things, och skrivs av Bea på littlething.devote.se/! Än så länge har Bea hunnit skriva cirka 20 kapitel, och är runt slutet. Men det är ju perfekt, eller hur? Då hamnar man ju inte på efterkälken!

Själv tycker jag att det finns något i denna novellen, jag vet bara inte vad. Det känns som att det kan bli något, utifrån det jag läst, och att det verkar vara ganska mycket triangeldrama - vilket bara är kul.... Hoho.

Dock tycker jag att du kunde sparat lite på perspektiven. Det blir rörigt när det blir för många olika perspektiv i ett kapitel. Kanske var det bara mycket i detta kapitel, eller så är det bara min åsikt, men för övrigt var det mycket bra, Bea. :) 

Jag önskar dig all lycka i framtiden och jag hoppas verkligen att det här hjälper dig på traven. :) x

OBS! ÄNNU EN LÄNKNING KOMMER UPP IDAG, KL 22:30, DÅ JAG INTE LA UT NÅGOT IGÅR.

(Fråga mig inte heller vad som hände med texten.... O.O)

1

Postat av: Bea

Tusen tack för länkningen! Det betyder jättemycket!

2013-01-06 @ 19:56:28
URL: http://littlething.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0