2013-11-07 / 00:00:44 Kategori: Forbidden Love

Part 21. Hold on to me

 

Jag öppnade mina trötta ögonen samtidigt som en gäsp irriterat letade sig ut ur min mun. ”Goodmorning sleepyhead” En raspig röst for igenom mitt huvud och fick chocken att inta min kropp. Mitt hjärta flög upp i halsgropen samtidigt som mina ögon stirrigt for upp och min armar tog emot kroppen. Jag lutade min tyngd mot handflatorna samtidigt som jag argt stirrade ut i rummet.

“What the fuck are you doing in here?!”

Ett skratt for ur hans vackra, fylliga läppar samtidigt som hans huvud ruskades. Hans armbågar tog bort stödet från låren och han lutade sig tillbaka innan han tog upp koppen vid sidan av honom. Ångande rök rymde från den heta drycken i hållaren och hela rummet var fyllt med dofter av te. I ett försök att lugna ner mig andades jag in den ljuvliga doften och försökte hålla mina ögon öppna i en normal storlek.

“I’m just watching you in case you’re thinking about running away”, svarade han lätt efter att han tagit några klunkar och ställde smidigt ner koppen på bordet bredvid honom.

Hans läppar slickades trävande efter smaken som fastnat på hans mjuka läppar när jag studerade honom.

“Running away? Why in hell would I do something like that?”, frågade jag surt och tog mig för det hårt bultande huvudet samtidigt som jag drog bort det varma täcket från min kropp.

Kylan spred sig inom mig som en blixt och det lilla tyget som täckte min hud räckte inte till för att hålla uppe min kroppsvärme. Jag suckade tyst för mig själv.

“Don't you remember?”, frågade han roat och log lätt mot mig. En smilgrop blev synlig i hans vänstra kind och fick irritationen i min kropp att växa. Vad snackade han om?

“What are you talking about? No, I do not remember”, fnös jag och skakade mitt huvud.

Harry härmade min gest och skakade sitt huvud samtidigt som ett skratt ramlade ur hans mun. I vanliga fall skulle jag tycka att det var otroligt gulligt, men för stunden var mitt humör allt för dåligt för att ens kunna uppfatta hans vackra utseende.

“You were so drunk, Jamie...”, berättade han samtidigt som leendet sakta men säkert gled av hans läppar. “And you were so pissed. I’ve never seen you like that before”

En stor klump ramlade ner som en sten i min mage och fick mina känslor att explodera. Hade jag verkligen supit mig full? Äcklat skakade jag mitt huvud och kände hur besvikelsen växte inom mig. Jag förstod inte hur jag kunde göra så mot mig själv när jag visste hur jobbigt det var när mamma drack.

Sekunden senare blixtrade det till i mitt huvud och scener från gårdagen spelades upp som en film i mitt sinne. Alla burkar, alla skrik och Harrys dåliga humör påminde mitt huvud om vad som hänt kvällen innan och varför det slutade som det gjorde. Det var Harrys fel. Det var helt enkelt på grund av honom som kvällen blev som den blev.

“Well, is it weird that I got so mad? God damn Harry, you lied right up in my face", grimaserade jag samtidigt som jag skakade mitt huvud och drog benen över sängen.

Mina små, kylda fötter nådde landytan och lät dess kalla yttre ta emot den lilla massan av mina fötter. Jag tryckte ifrån med armarna och fick kraft nog för att ställa mig upp och börja vandra runt i rummet.

“That’s the thing, Jamie. I never lied. I’d never lie to you”

“Oh please. Save it, Styles. It was pretty clear that you actally did lie to me”, fnös jag irriterat och stannade upp i stegen.

Mina ögon granskade Harrys beteende samtidigt som han chockade reaktion gjorde att hans mun öppnades på glänt.

“Why would Luke do something like that to me?”

“Oh for fuck’s sake, Jamie!”

Hans plötsliga ord chockade mig och fick mina läppar att göra likadant som hans; öppnas på glänt med ord som inte verkade kunna lämna min mun. Den snabba rörelsen som tryckte upp honom från stolen fick mig att backa någon meter. Hans längd var så mycket större än min och all hans ilska fick mig att känna mig liten och försvarslös.

“You don’t know him, how much you even want to tell yourself that you do. He’s a dick, Jamie! All he does is to bang girls and then leave them. I can’t let anyone do that to you”

“Well, what stops him?”, frågade jag tyst; blickade in i hans ögon.

Hans sårade blick kröp in i min och fick min kropp att vilja krypa in i hans famn, trots de ord vi båda sagt till varandra. Han slickade sig om läpparna, skakade huvudet och lät luften gå genom hans lungor när han tog ett djupt andetag.

“I’m not going to stand here and defend you when you don’t even believe what I’m saying”, sa han allvarligt medan hans gröna ögon mörknade och hans käkar smått spändes. “I’ll say it one last time. We had a party here and he told me that he was going to fuck you. I just warned him of the consequenses. If you don’t want to believe it, then fine. I can’t do anything about it. But you should know that if he hurts you, if he even touches you in a way that I don't like, I'll hurt him”, klargjorde han tydlig.

Hans ord skar igenom min hals; fick den att bränna och klumpen i min mage att växa. Jag var tvungen att tro honom. Vad för andra val hade jag? Hans ord skrämde mig allt för mycket för att inte göra det. Jag nickade smått, drog fötterna längs marken samtidigt som min blick var fast i den. Mina fingrar trasslade in sig i hårstråna framför mina ögon och drog tveksamt bak dem bakom örat när mina steg minskades.

“I... I believe you” Orden tog i att säga då min hjärna inte ville inse vad jag nyss sagt eller hört. “Now can you... Can you please just... Hold on to me? Tight. I just want to feel your warmth, Harry. More than anything else”

Hans lockar hoppade mot hans huvud samtidigt som det sakta och försiktigt nickades. Han sträckte ut sina långa, smala fingrar tillsammans med den varma armen som utstrålade hans kroppsvärme. Jag räckte fram min lilla hand och fick den att begravas i hans samtidigt som dess försiktighet och sammetslena yta blev som en njutning för min kropp. Han drog mig intill sig samtidigt som mina ögon sakta stängdes. En mjuk suck for ur min mun när hans starka armar omfamnade och värmde min lilla, frusna kropp.

En kyss placerades mjukt i min panna och gav mina känslor flipper när fjärilar pirrigt flög omkring inuti mig.

“Are we ever going to stop fighting?”, frågade jag nyfiket samtidigt som mitt huvud trycktes mot hans bröstkorg.

Jag fångade upp hans underbara, ljuvliga doft och nöjt av varje sekund han var i min närhet. För jag visste att den kunde ta slut. Den kunde ta slut när vi minst anade det. 

Ett varmt buller for ur Harrys bröstkorg och fick mitt huvud att flyttas i takt med det. Hans skratt ekade förtjust i mina öron och hans skakande huvudet kändes mot min huvudtopp.

“No, I don’t think we ever will. But that’s what makes us special. And as long as our love is strong; we could go through fire without getting burned”

Jag skrattade åt hans ord, vilken jämförelse.  

“Besides, I like it that way. It makes me appreciate every single minute I have together with you”

Jag log åt hans ord och kände hur värmen i min kropp steg. Den bevisade min lycka av att ha honom samtidigt som min kärlek spreds till varje kroppsdel inuti mig. Det spelade ingen roll hur mycket vi än bråkade, jag höll ändå med honom. Vår relation var speciell och jag visste att vi skulle klara att ta oss igenom det här. Vår kärlek var allt för stark för att kunna slitas itu.


6+!
8

Postat av: Doa

GUUUUD MEEER

2013-11-07 @ 00:10:34
Postat av: Anonym

Åh! Dom är så söta tsm!

2013-11-07 @ 07:03:42
Postat av: Sandra

Asså dom är så söta så man vet inte vad man ska göra!

2013-11-07 @ 09:00:10
Postat av: Matilda

Guud sååå bra längtar efter nästa!;)

2013-11-07 @ 13:30:12
Postat av: Liandrah

Jättebra!

2013-11-07 @ 18:13:39
Postat av: Anonym

Bra

2013-11-08 @ 18:49:36
Postat av: Diyanah

Åh sååå bra, vill ha nästa nuu haha! :)

2013-11-08 @ 18:49:52
Postat av: Sandra

(: hahahah mitt nya otp xD :) Jättebra som vanligt :) Gillar hur du skriver!

2013-11-08 @ 20:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0