2013-10-10 / 00:00:00 Kategori: Forbidden Love

Part 13. Already too broken


Jag drog upp datorn mot knät medan min kropp fylldes med oro. Inuti mig flög enorma fjärilar nervöst omkring och kraschade mot väggar som flygande stenar. Jag kunde inte låta bli att tänka på henne, tänka ifall hon hade det bra och ifall hon saknade mig. Det spelade ingen roll hur bra jag hade det, hon skulle alltid ta upp en del av mina tankar.

Mina torra läppar trycktes hårt mot varandra för att hålla inne de starka känslor som fanns inuti mig. Jag kände hur ögonen lätt vattnades och hur sorgen intog mig med fart. Jag ville inte att hon skulle glömma mig. Med ett djupt andetag tog jag mig stadigt samman och smekte försiktigt datorns yttre med handflatan. Det kalla, hårda materialet chockade min hud och fick tankar om att strunta i allt att flyga runt, men min bestämda vilja och desperata försök att hålla mig stark fick mig att fullborda det jag kände att jag var tvungen att göra.

Jag drog upp locket, tryckte på start knappen och lät sedan fingrarna vila mot tangentbordets yta. Mina fingrar var hårt låsta på den nu starkt upplysta skärmen och väntade oroligt på att den skulle börja jobba för att komma igång. När jag lyckats med att logga in och datorn äntligen tagit sig i kragen och börjat fungera sökte jag mig darrigt upp mot mailknappen i vänstra hörnet. Medan pilen långsamt rörde sig och mina andetag ansträngt togs började min hand lätt att skaka av rädsla och oro. Jag ville inte veta svaret ifall det skulle vara något negativt, jag ville inte bli besviken. Men samtidigt ville jag fyllas med den lättade känslan av att hon tänkte på mig, att hon brydde sig. Jag stod i ett vägsjäl jag var tvunget att välja emellan vare sig konsekvenserna. Jag var tvungen att ta reda på det för min egna skull.

Jag klickade ner knappen och väntade nervöst på att sidan skulle laddas upp. Egentligen antog jag att det bara tog några få sekunder, men det kändes som en evighet och jag kände mig allt mer orolig. När sidan äntligen laddats upp stängde jag hårt mina ögon och fokuserade. Jag intalade mig själv att vare sig svaret så skulle jag fortfarande hålla mig glad; stark. Jag skulle inte tappa fokus.

När jag fått in det i min hjärna öppnade jag försiktigt de ihopklämda ögonen och lät dem utforska skärmen. Inom mig pumpade hjärtat hårt i bröstet och avslöjade tecken på min nervositet samtidigt som min puls var uppe i högre än vanligt. Jag var noggrann med att läsa varje tecken, hitta varje vrå och inte ge mig förrän jag sett det jag sökte efter. Men när en viss tid gått och mina ögon fortfarande desperat vandrade över skärmen insåg jag vad som hänt. Det fanns ingenting där.

Jag kände hur en plötslig sten landade inom mig med en smäll och fick min kropp att fasansfullt svida. En ström av känslor ramlade omkull inom mig och fick min innan skakiga kropp att fördubblas av sorg och besvikelse. I mina ögon vattnades tårar och min lilla kropp hoppade då och då till när den starka sorgen fick mig att hulka. Jag gömde med hjälp av händerna mitt besvikna och sorgsna ansikte samtidigt som tårar försökte falla ur mina ögon. Hon hade inte svarat. Hon brydde sig inte ens.

Svaret hade kommit som en chock för min kropp och fått den att hastigt spruta ur sig känslor, men mina ögon vägrade att ge ifrån sig tårar och fick de redan så torra ögonen att torka ännu mer. Jag kände hur min kropp hastigt skakade och hur mina händer hade svårt för att hålla sig på plats vid mitt så skakade och försvagde ansikte. Jag bestämde mig för att ta bort dem därifrån, hålla mig stark, men samtidigt som mina händer förflyttades märkte jag det hastiga darrandet som tagit över min kropp.

Mina ögon inspekterade det hoppande de utsattes för samtidigt som min mun förvandlades till ett o. Jag skakade sedan mitt huvud, tog mig samman och tittade på skärmen framför mig. Min blick kunde inte slita sig från skärmen då jag chockat stirrade på den tomma inkorgen framför mig.

“Why won’t she return my texts?”, viskade jag tyst för mig själv.

Jag märkte inte att min röst var så svag och så nära på att falla samman förrän jag hörde mig själv tala. Jag var fylld med förtvivlan, men någonting inuti mig kunde inte motstå att tänka varför. Varför ville hon inte höra av sig? Jag skakade mitt huvud. Det märktes inte att hon var en mamma. Jag kände avsky inom mig samtidigt som illamående tog ett övertag om mig. Hon fick mig att må illa. Men även om hon gjorde det så fanns det en liten del av mig som var för chockad, för godhjärtad och som älskade henne för mycket för att släppa taget. Den delen fick mig att ta mig samman och klicka på interaktionen som visade att det var där du skapade ett nytt mail.

Mina fingrar rörde sig fortfarande skakigt över tangentbordets knappar och skrev in ord efter ord som senare bildade meningar. Jag ville låta så mjuk som möjligt, men den ilskan och besvikelsen som fanns inuti mig gick inte att döljas.

 

Hi mum... How are you, how is it in the flat? Have you find a job? Do you feel alone? Do you miss me? There’s so many questions spinning around my head, so many questions I know that you’ll never answer at. I know that you’re strong, that you don’t want to show when you’re sad. But sometimes you have to, mum. You can’t be strong forever, you have to let it out. Even though I know that you hate being weak.

I miss you. I know that I took care of much when we lived together, that I was the one who gained money for us to stay alive, but I liked it. I liked it that way even though I had to be responsible. I did it because I knew I had to. I couldn’t let you fall apart, mum. You’re already too broken.

Why won’t you answer my other messages? Why can’t you just sit down for a minute, let me know how you are and ask how I feel; show me some love? Maybe I don’t like it here, maybe I feel terrible and just can’t stand it, would you even bother to care? Because it doesn’t seems like it, mum. It seems like I’m just as much worth as rubbish for you. Do you even know how it feels; When your mum doesn’t love you enough to just send a fucking text message to let you know how things are and when your dad is too busy, too busy to be with his new family, that he doesn’t even talk to you? He doesn’t even look into my eyes mum. He can see my anger, that anger he caused when he left us. Have you already forgot that, or why’s the reason that you left me here? I just want a normal life, mum. I just want a mum who loves and takes care of me. Is that too much to ask for?

Do you know what? Don’t answer. Don’t think of me. Don’t hesitate a single second about calling me. Do you want to know why? Because I won’t answer it. I’m too tired, too disappointed and too angry to even bother to care. I’m done mum. I’m done with all of this. If you don’t want to answer; fine. Then don’t. I couldn’t care less. Because I’ve tried to long to get your attention without getting it. I’ve tried too long.

All I wanted was some love. Was it that hard to give me some? Well, it’s too late now. You’ve lost me. You’ve lost me to that man you loved so much once, that man who broke your heart. How does it feel? Shit, eh? Well, now you know how I feel.

Oh, before I forget it. His new family, you know that one he left us for? Yeah, it’s nice. I understand why he left us. They’re so much better than this fucking crap.

 

Jag klickade på sänd, slängde ihop locket och kastade datorn mot nedre delen av sängen jag satt på. Jag kände hur sorgen ännu en gång intog mig och hur jag kände mig ensam; mer oälskad än jag gjort på länge.

Mina läppar pressades hårt samman och mitt huvud skakades när mina ögon stängdes för att hämta vila. Sekunden senare började tårarna bränna inuti ögonlocken och tvingade sig starkt förbi murarna. Kalla, salta tårar landade på mina byxor och gav ifrån sig små, blöta spår av sorg. Jag kände hur min lust av att leva sänktes, hur min ork rann ur min kropp och hur den ersattes av sorg och sopade bort all spår av glädje. Hur skulle jag ens kunna orka leva när jag inte ens hade en familj som älskade mig?

Ännu en tår lämnade mina ögon och rann hastigt ner längs mina kinder. Mitt liv var ett skämt, och jag hade ingen aning om hur jag skulle kunna ändra på det.


 Efter lång väntan, here it is! Inte alls nöjd dock då jag fick ett ryck av att läsa av ett senare kapitel, kapitel 75 för att vara exakt, vilket jag tror kan vara det bästa jag någonsin skrivit. Är något sjukt, otroligt nöjd med det och storyn längre in får mig helt... Asdfghjkl. Typ så. Words can't describe it.

Well, hoppas ni gillar det! (Även om inte jag gör det lol)

5+!

 
7

Postat av: Alexandra

Jag älskade dey, värt väntan!!! :D

2013-10-10 @ 06:17:25
Postat av: Stella

hdnsganvsja snälla uppdatera!

2013-10-10 @ 07:42:49
Postat av: nayaityell

this is so freaking awesome. i feel bad for her. :C

2013-10-10 @ 16:35:49
Postat av: Sandra

Ohh myyy längtar tills nästa kapitel :) kommer hennes mamma svara ? ...... Spännande iallafall! xxx

2013-10-10 @ 19:49:46
Postat av: doa

Äntligeeen har väntat skit längeee!

2013-10-10 @ 20:39:05
Postat av: Paulina

Gud så bra längtar tills nästa!

2013-10-11 @ 09:13:17
Postat av: Anonym

Bra!

2013-10-12 @ 22:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0