2013-09-22 / 00:00:00 Kategori: Forbidden Love

Part 11. Mark my words


 
 Jag gick bort mot killarna längre in i rummet samtidigt som jag försökte hålla min blick borta från Jamie. Hur mycket jag än ville granska hennes vackra utseende, titta in i hennes djuplösa ögon och kyssa de fylliga läpparna, så visste jag att det inte gick. Det visste vi båda. Om det här skulle fungera var vi båda tvungna att hålla oss borta från varandra.
Jag slog på ett leende och omfamnade lätt en av killarna samtidigt som en tyst hälsning ramlade ur min mun. Mina händer letade sig obekvämt ner i mina jeansfickor och min blick hölls på killarna när de fortsatte att prata högljutt med varandra. Ointresserat vände jag försiktigt på mitt huvud och granskade Luke, en av mammas vänners barn, när han desperat höll sin blick på något i bortre delen av rummet.
“Hey”, sa jag i ett försök att fånga upp hans uppmärksamhet och nickade lätt på huvudet. “What are you looking at?”
Luke suckade, skakade sitt huvud och lät ett leende täcka hans ansikte. “That hot chick over there”, svarade han lätt och nickade sitt huvud på samma sätt som jag gjort bara någon sekund tidigare. “Damn, I could bang that”
Nyfiket letade jag upp hans blick och följde spåren till andra sidan rummet. Jag tittade mig förvirrat omkring; undrade över vad det var han hade siktat in sig på. När jag sedan insåg vem det var han tänkte så om växte ilskan och avundsjukan inom mig medan mitt huvud irriterat skakades så diskret som möjligt. Inte en chans.
Jag kände hur händerna inuti mina fickor började knyta sig och kämpa emot den aggression som kokade inuti mig. Okontrollerbart spände sig mina käkar på samma sätt som nävarna och värken av spänningen växte inom mig. Irriterat pustade jag diskret ur den luft som bubblat upp i min kropp och stängde mina ögon; gjorde ett hopplöst försök till att kontrollera min ilska.
”I’ll go and talk to her”
Mitt huvud reagerade starkt på orden som fick mina ögon att kraftigt förstoras till golfbollar som nästan trillade ur mina ögon. Mina händer for hastigt upp ur fickan och flög kraftigt mot Lukes handled. Jag greppade tag i den med ett hårt grepp som med tiden fick mina fingrar att långsamt vitna, innan Lukes förvirrade blick nådde mina ögon.
“Wh-what are you doing?”, frågade han tyst med stora ögon blickade mot mig. Hans ögon pressades in i mina och fick mig att stumt öppna munnen.
Jag undrade vad jag höll på med samtidigt som Lukes trängande blick trycktes in i min. Jag visste gott och väl att jag inte kunde göra någonting åt att Luke ville gå över till Jamie, även om jag egentligen hade velat det. Trögt fick jag ur mig ett svagt mummel som också försökte dra mig tillbaka till verkligen med en bit förnuft i huvudet.
Jag skakade frånvarandra på hela min kropp och lossade greppet om Lukes arm. Min försvarsmekanism fick inte fullborda det den försökte förhindra, då skulle alla inse vad som var på gång mellan mig och Jamie.
“Nothing”, sa jag försiktigt och försökte slänga på ett leende.
Jag visste inte hur det såg ut från andras synvinkel, men inuti kändes det fel och väldigt stelt.
“Go...” Mitt huvud försökte koppla samman all meningar samtidigt som min hand lekfullt gav sig på Lukes arm och lätt boxade till den. “Go and get her... Tiger
Lukes förvirrade ansiktsuttryck ändrades hastigt till ett leende när hans ena öga blinkade uppmanande mot mig. Hans ben styrde sig senare vidare mot Jamie som chockat stod och stirrade på honom. I ett försök att kontrollera min ilska vände jag huvudet mot Luke och granskade varje steg han tog och alla rörelser han gjorde. När han kom fram till Jamie och öppnade munnen började hennes kinder hastigt att blossa och hon undvek desperat hans blick. Jag visste att hon hade svårt för att ta emot komplimanger och gömde sig gärna för andra som sa dem, men det irriterade mig att han fick henne att rodna så lätt. Han borde inte fått henne att bli på det viset.
Deras munnar fortsatte att röras i ett och då och då släppte Jamie ur sig ett generat skratt. Jag kände hur svartsjukan fortsatte att stiga inom mig samtidigt som lusten av att slå till killen blev större än någonsin. Mina ögon fortsatte att granska deras beteende tillsammans medan ljudet av killröster hördes i bakgrunden. Jag försökte lägga min fokus på att höra vad Jamie och Luke sa, men mina ögon kunde inte lista ut vad deras läppar gav ifrån sig.
Plötsligt gav Luke Jamie en lätt vidrörning på överarmen innan han vände på klacken och gick bort från henne. Min blick följde Lukes, undrandes över vad han skulle göra. Små tankar om möjligheter och chanser cirkulerade runt inuti mig och gjorde mig en aning yr, men tankarna var för stora och för starka för att ens kunna trycka bort eller stå emot. Det gjorde mig arg att jag inte kunde kontrollera vad jag själv skulle göra.
När Luke sedan kommit tillräckligt lång bit bort från henne började jag irriterat att följa efter honom. Jag tryckte hårt mina fötter mot trägolvet och följde Lukes fotspår. Även om det inte var bra så skulle jag följa efter honom tills han stannade. Jag var tvungen att snacka med honom. Efter en vandring genom huset och sedan vidare mot badrummet stannade Luke och stängde toalettrumsdörren bakom sig. Jag suckade djupt för mig själv och lät några svordomar sväva omkring i mitt huvud innan jag slängde en blick mot dörren. Min kropp lutade sig sedan mot väggen bredvid den vita trädörren, slöt ögonen och lade armarna över bröstet.
Jag lät mitt huvud vila mot de gråa väggarna samtidigt som tankarna vandrade omkring inuti mig. I mitt huvud for varningstexter och skyltar upp och bad mig att inte genomföra det som irriterade och gnagde i mina tankar, men jag visste att jag skulle göra vad som helst för att få andra att hålla sig borta från Jamie. Vad som helst.
Plötsligt öppnades dörren till badrummet och ut klev Luke. Han såg mig inte, utan vände direkt på kroppen för att gå tillbaks till Jamie. Ilskan som fanns inuti mig var nära på att explodera när jag argsint greppade tag i hans handled ännu en gång. Jag drog honom mot mig så att hans bakhuvud var i höjd med min mun och gjorde det möjligt för mig att genomföra något utan att någon skulle märka något speciellt.
Min hand greppade sedan ett stadigt grepp om hans kulor och klämde hårt dem mellan mina fingrar. Jag hörde honom kvida till när jag klämde något ytterligare och fick smärtan i hans nedre delar av kroppen att öka.
“I swear, if you ever even try to touch her”, började min raspiga röst viska till honom i hans öra. Hans andetag var ansträngda och hans puls kändes när min mun var så nära hans huvud. “I’ll cut these balls off”
Jag klämde återigen tag om de privata delarna innan ett lågt kvidande föll ut ur hans lidande mun.
“And I’ll, mark my words, make you suffer like never before. Got it?”
Luke mumlade ett svagt ja, något som jag insåg var ett test för mina nerver. Jag tog ett hårdare tag med handen, kände hur käkarna spändes ännu en gång och andades högt ut i hans öra.
“I said; Got it?”
“Y-yes”, hörde jag Luke desperat stamma, tvingade fram orden och försökte få lidandet att sluta.
Jag släppte tillslut taget om hans kulor då jag själv insåg att han fattat min varning och hörde hur ett lättnat stön lämnade hans läppar.
“Good boy”, viskade jag tyst med ett retsamt leende som vilade i mina mungipor.
Samtidigt som orden ramlade ur min mun slog jag en sista gång till Luke på hans känsliga delar, tryckte mig förbi honom och lämnade honom knappt stående vid dörren. Jag styrde mina steg tillbaka till killarna jag snackat med innan och försökte få min puls att gå ner. Jag visste att det var dåligt gjort, men jag skulle göra vad som helst för att hålla honom borta.
Jag slängde en snabb blick mot platsen där Jamie innan stått, och precis som innan stod hon lika vacker som en diamant kvar på samma plats och tittade sig omkring. Hennes ögon mötte tveksamt mina med en säkert mycket stor osäkerhet inuti hennes kropp. Jag kände hur ett leende plötsligt smög sig upp mot mina läppar och avfyrade det mot henne. Hon tog glatt emot det, log försiktigt tillbaka och tittade sedan bort.
Jag kände hur mitt huvud hårt arbetade samtidigt som mitt hjärta hoppade rundor i glädje. Jag visste att det skulle vara värt det jag sagt till den där killen, det skulle vara värt det så länge jag fick ha den där vackra prinsessan i min famn.

Har riktigt dåligt samvete för att ni fick vänta även om ni uppfyllde kraven... Ledsen för det. Hade ett riktigt stort prov som jag pluggade till och även lite mindre som tog upp i princip hela veckan. 
I alla fall! Denna del är väl helt okej, aboslut långt ifrån mitt bästa, men en viktig grund. Hoppas det var okej.
För att gottgöra mitt sega inlägg: 5+!
6

Postat av: Anonym

Asså jag dör! Det är så sjukt bra! Och jag älskar verkligen denna storyn! Vill bara ha mer! :) du är bäst!

2013-09-22 @ 01:01:19
Postat av: Alexandra

Bryr mig inte om hur lång tid det tar att få ett nytt inlägg eftersom det är så värt väntan när det kommer! :) är helt kär i novellen!! :D xx

2013-09-22 @ 08:07:25
Postat av: Anonym

Inzayn!! Du är galet grym!!

2013-09-22 @ 09:45:15
Postat av: Paulina

SÅ BRA OMG LÄNGTAR TILLS NÄSTA!

2013-09-22 @ 10:37:47
Postat av: Stella

OMFG SNÄLLA UPPDATERA OMG

2013-09-22 @ 10:43:38
Postat av: Sandra

Ohh Myyy!! Längtar tills nästa kapitel (:

2013-09-22 @ 12:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0