2014-01-13 / 16:25:07 Kategori: Forbidden Love

Part 28. The Styles-power


Försiktigt tog min hand tag i dörrhandtaget framför mig. Min andra näve höll krampaktigt ett stadigt grep i toppen av den stora, bruna påsen jag bar på. Mina läppar kneps hårt samman och jag tog ett djupt andetag innan jag tryckte ner metallen och glimtade den mörka, varma omgivning inne i rummet. Mina fötter tog mig vidare och försökte få mig att så tyst som möjligt smyga in utan att väcka den sovande pojken längre in i mörkret. Jag förflyttade mig försiktigt över golvet samtidigt som ett lågt, knarrande ljud blandat med mina andetag fyllde min hörsel.

“Morning angel”, hörde jag plötsligt en raspig, trött röst viska.

Min kropp frös till is och fick mina kinder att hastigt hetta till. Hudtonen på mina kinder blev klädda i en stark, röd färg samtidigt som jag tveksamt vände min kropp mot hans.

“Hi”, pep jag tyst och greppade ett hårdare tag om påsen i mina händer.

Mina läppar kneps hårt samman samtidigt som jag tittade på den nyvakna pojken när han halvt satte sig upp. Hans kropp hölls uppe med hjälp av hans armbåge som tungt pressades ner i madrassen samtidigt som hans fria hand sökte efter lysknappen. Plötsligt lös rummet upp av en svagt, lysande lampa vars strömbrytare blivit berörd av Harrys mjuka fingrar.

“How are you feeling?”, frågade han omtänksamt och försökte söka sig in i min blick. Jag undvek hastigt den; vägrade att möta de gröna smaragderna jag visste kunde få mina ben att ge vika.

Oberört ryckte jag mina axlar och tittade ner på mina små, svarta skor.

“A bit sore...”, erkände jag genant innan en tung suck fyllde rummet och fördubblade den pinsamma tystnaden.

“I’m sorry”, utbrast Harry tyst och ruskade sitt huvud.

Likadant som bara någon sekund tidigare släppte min mun ur sig en suck och jag skakade protesterande mitt huvud.

“Don’t say you’re sorry. You have nothing to apologise for”

“I made you feel uncomfortable”, konstaterade han envist och sökte sin blick bort från min.

“No, Harry, you didn’t. You didn’t do anything wrong”, sa jag medan jag drog mina fötter längs marken och drog mig mot bortre sängkanten. Jag satte mig ned och lade påsen bredvid min kropp samtidigt som mina ögon sökte sig in i hans. “Look, Harry. This is not your fault, you didn’t do anything wrong and you didn’t make me feel uncomfortable. Even if you did, it’d be okay. Do you want to know why?”

Harry lyfte tveksamt sitt huvud och tittade på mig innan han släppte ifrån sig en lätt nickning. Ett litet leende rymde ut på mina läppar samtidigt som jag greppade tag i hans varma, stora hand och lade den i min.

“Because it was the best night of my life. And who do you think made it that way? You”

Försiktigt släppte jag hans hand medan jag såg på när ett leende växte upp på hans ansikte. Jag lade mina händer mjukt ovanpå varandra i knät samtidigt som ett litet skratt ramlade ur Harrys mun. Han lade båda armarna bakom nacken och kopplade samman sina fingrar medan ett flin riktades mot mig.

“Well, look what the Styles-power can do to a girl, eh?”

Han skrattade nöjt åt hans egna ord och fick mig att himla med ögonen åt hans löjlighet. Min hand sträcktes snabbt ut, snärtade till överdelen av hans bröst och sträcke sig sedan efter påsen liggandes bredvid min kropp. Jag kastade den mot honom innan jag reste mig upp och försökte hålla in det skratt som hotade att ramla ur min strupe.

“Shut up and eat your sandwich”


Min blick färdades med bilens rullande samtidigt som ljudet av hjul rördes genom mitt huvud. Omgivningen blev för var sekund mer bekant och Harry saktade in farten ju närmare huset vi kom. Mina ögon började så småningom få syn på det stora, bekanta huset jag nu bodde i, men även andra föremål och människor som fångade min uppmärksamhet. Jag kunde känna hur storleken på mina ögon hastigt ökade och chocken började inta mig.

“Harry?”, frågade jag tveksamt.

Mitt ordförråd var nästintill tomt och jag visade inget annat än tecken på förvåning. Harrys hummande gav mig en bekräftelse på att han hört vad jag sa och fick mig att tomt öppna munnen. “When did you say that they were coming home?”

“Tonight. Why?”, frågade han nyfiket och växlade lätt blicken mot mig.

För stum för att prata gestikulerade jag chockat med fingret mot den stora ytterdörren vid huset. Mitt finger pekade skakigt mot det par som kämpigt stod och försökte öppna upp dörren, men som misslyckades och stod där som fån. Så fort Harry såg vad jag försökte visa honom ökade storleken på hans ögon, precis likadant som de gjort på mig.

“Shit!”, utbrast han högt och började panikartat röra på ratten för att få bort oss från chanserna att bli upptäckta.

“What the fuck are we going to do?!”, skrek jag panikartat och tog mig stressat för håret. Bilen styrde oss bort från huset och allt kaos samtidigt som Harry tog upp sin mobil.

“I... I don’t know. Let me call Will, I’m sure he can help me out”

 
Jag tryckte mobilen mot örat samtidigt som mina läppar lätt smektes av min rosa tunga. Min blick vilade på huset femtio meter ifrån mig och ljudet av Jamies djupa andetag blandades med tonerna som vandrade fram och tillbaka från telefonen. Jag hade parkerat bilen tillräckligt långt bort för att de inte skulle märka att det var vi, inte heller att det var deras bil. Tyst suckade jag för mig själv.
Jag hörde ljudet av Wills trötta röst när mina ögon inspekterade när mamma och hennes man äntligen gick in genom ytterdörren.
Yeah?”, hälsade han morgontrött och fick mig tillbaka till verkligheten.
“Hey Will, it’s me. Do you mind doing me a favor? I’m pretty fucked up”, förklarade jag snabbt och lade min vänsterarm som stöd mot bilrutan.
Ett avlägset skratt hördes på andra sidan luren och jag kunde se framför mig hur han ruskade sitt huvud åt mig.
What do you want me to do?
Ännu en gång slickade jag mina läppar, suckade och stängde mina ögon.
“Well, here’s the thing. Mum and Bruce were supposted to come home tonight, but guess who's standing by the front door and guess who has the car?”
Harry Edward Styles, have you been with a girl tonight?
Jag skrattade lätt, skakade mitt huvud och vände huvudet mot Jamie. Hennes orolighet lyste igenom hennes ögon, men det hindrade inte hennes skönhet från att lysa upp henne och visa hennes vackra ögon. Jag log lätt.
“Well...”
And left that sister or what it is, of yours, all alone?”, avbröt Will nyfiket.
Jag tittade intressant på Jamie ännu en gång innan jag drog bort huvudet och tittade på huset igen.
“Something like that, yes”
Jag kunde höra Will sucka och sedan lämna ifrån sig ett djupt skratt.
Mate, you’re impossible. I’m going to see what I can do
“Thanks Will”, pustade jag nöjt ut och kände hur lättnaden fyllde min kropp.
Ännu en gång rymde vi ifrån sanningen som en dag skulle avslöja oss, ännu en gång kom vi undan från det vi båda fruktade mest av allt.
But Harry, seriously now”, påbörjade Will och hindrade mig från att lägga på.
Jag spetsade öronen och lyssnade på vad han hade att säga. Han skulle säkert läxa upp mig. “Stay out of sight and keep an eye on the front door. Got it?
Jag nickade, även om jag visste att han inte märkte det. “Park the car where it's supposed to be within an half hour. I’ll get them out of there soon enough for you to get out of trouble
En suck rymde från Wills mun och ekade genom luren innan han lade på och lämnade mig och Jamie ensamma, undrandes över när vi någonsin skulle lära oss att ta hand om varandra och sluta leva på tur.
 Lovade att detta inte skulle hända, ändå gjorde det det. Tänker inte sitta och klämma ur mig orsaker och anledningar då det helt enkelt inte finns några. Jag har helt enkelt bara glömt bort bloggen och skaffat mig ett riktigt bra liv. Ska dock fixa kapitel till er några gånger i veckan. I promise.
 
0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0