2014-03-11 / 00:00:00 Kategori: Forbidden Love

Part 47. It was just love


Mina ben förde mig långsamt över de gråa stenplattorna medan min kropp kämpade för att stå emot vinden. Pustarna av blåst hade kommit in över den inhägnade skolan och fått luften att bli sval och kall, precis så som höstdagar kunde vara. Frusen över de kalla vindarna greppade jag desperat tag i det gråa tyget av min tunna kofta och pressade det så nära min hud jag bara kunde. Blåsten letade sig in och flög under materialet av mina kläder, något som orsakade gåshud och rysningar över hela min kropp.
Viskningar fram och tillbaka hördes över den långa ytterkorridoren, men fångades upp av vinden och fick det avlägsna ljudet att nästan falla bort. Nyfiken över alla de låga, uppspelta rösterna lyfte jag lätt på mitt huvud för att granska sikten framför mig. Samtidigt som mina ögon gled över de leende flickorna tog min kropp mig kämpande över den hårda marken med vädret emot sig.
När de sedan seglade över synen rakt framför mig stannade mina fötter och min chockade mun föll till golvet. Ett tiotal meter framför mig stod en vacker pojke vars lugna leende fyllde min kropp med ro. Hans stora, värmande hand var nedtryckt i hans vänstra byxficka medan den andra vanligt hängde vid hans sida.
De mörka lockarna låg charmigt mot hans huvud och ramade in de fantastiska ögonen, de ögon jag kunde fastna i en djuplös trans i. Hans fötter tog honom närmare mig samtidigt som vinden greppade tag i hans svarta kavaj och fick den att flyga med i farten. De skvallrande flickorna bredvid mig upphörde sitt viskande när pojken tog några steg fram emot mig; visade att det var mig han ville ha.
Ett förvånat skratt föll ur min leende mun medan jag skakade mitt huvud.
“Harry...”, viskade jag tyst, inte troende på att han faktiskt var där. Hos mig. min närhet.

Ett vackert leende klädde hans läppar när han tog de sista stegen fram. Hans huvud lades försiktigt på sned medan han granskade mitt utseende, såg in i mina ögon och blickade ner på mina frusna läppar. Långsamt rörde han sin hand uppåt mot min kropp och vidare mot ansiktet. Hans varma, grova hand berörde mitt ansikte och fick min hud att chockeras av hans plötsliga värme.

Försiktigt lekte hans fingrar rundor vid min kind och smekte min ömtåliga hud när han sedan skakade sitt huvud under beröringen.

“I told you that I wasn’t going to leave you here”

Fortfarande chockad över situationen skrattade jag lyckligt till och drog honom närmare mig. Jag kunde känna hans värme flyttas över till min kropp när hans armar placerades runt min midja och hans ansikte grävde ner sig i min hud. Hans beskyddande omfamning fick tårarna i mina ögonlock att bränna och lyckan inom mig att ofattbart stiga.

Njutningsfullt slöt jag mina överlyckliga ögon och tryckte mitt ansikte mot hans bröst. Jag kunde höra ljudet av hans djupt slående hjärta medan jag desperat drog in hans ljuva doft, den doft jag saknat mer än allt annat. Bara hans närhet, värmen av hans kropp och med hans röst hörandes i mitt huvud, kunde jag klara mig undan allt. Min kärlek till den lockhåriga pojken var något världen aldrig skådat och något som fick mitt hjärta att äntligen le igen. Han var faktiskt hos mig. Han hade inte lämnat mig.

Lyckligt drog jag in ännu ett djupt andetag mot hans mjuka bröst och lät doften fylla mina lungor med behag. Ett leende föll över mitt ansikte i samma stund och var något jag inte känt av på flera veckor, inte sedan han lämnade mig; ärlighet.

 Hans starka armar lindade ett kontrollerande grepp runt min kropp medan jag borrade in mig i hans sida. Lugnet hade dragit in över mig så fort jag fått syn på den vackra pojken, och efter att vi hade stått och kramats i jag vet inte hur längre, drog vi oss vidare mot mitt rum. Jag visste inte om Caitlin skulle komma eller inte, men jag kunde inte bry mig mindre heller. Jag hade min värld lindad runt min kropp, och det var allt jag bad om.
Hans läppar kolliderade plötsligt mot min ömma hud i nacken samtidigt som en njutningsfull suck föll från hans läppar. Lyckligt slöt jag mina ögon och tog tillfället i akt att njuta av den korta stund vi faktiskt hade tillsammans. Håret vid mitt bakhuvud reste sig pirrigt när hans varma, blöta hud tog kontakt med min och gav mig avtryck längs hela min axelgång.
“I can’t believe that you’re actually here”, mumlade jag tyst för mig själv och log åt hans varma beröring.
“Of course I’m here. I couldn’t leave you”
Leendet på mina läppar växte efter hans svar och fick mig att desperat trycka mig närmare honom. Hans starka bröst vilade mjukt mot min rygg samtidigt som hans händer vilade vid var sida av min midja. Tystnaden föll över rummet och fyllde våra kroppar med ro. Jag kunde höra hans hjärtslag och lugna andetag medan hans kropp pressades mot min och förminskade utrymmet mellan oss. En varm känsla uppstod mellan kropparna och fick mig att fyllas med glädje ännu en gång.
Min hjärna kunde fortfarande inte ta emot riktiga reaktioner och jag hade fortfarande inte insett att han var här hos mig, även om jag låg i hans famn. Plötsligt flög en mindre rolig känsla in i mitt bröst och fick mina mungipor att oroligt rycka. En låg suck for ur mig i samband med att jag stirrade in i väggen och försökte hitta svar.
“Why couldn’t we be together?”, utbrast jag plötsligt, desperat efter svar som kunde få situationen att klarna upp. “It’s not like we did anything wrong. It was just love” 

En utmattad, tung suck ramlade ur Harry, något som fick min kropp att flyttas med i hans en sekund långa ändrade position. Han tryckte sig sedan så närma mig det gick, även om luften mellan oss redan var utpressad och bortschasad.

“The world is a sick place, baby. It doesn’t matter how much you love a person or why you love them, if they in any possible way have a history that people doesn’t like, they’ll be ripped apart. The humanity apparently doesn’t want people to be happy, so they just keep them apart and tries to kill the love”

Han gjorde en paus för att kunna andas samtidigt som han gav mig tid att få orden att sjunka in i mina tankar.

“If the love is strong, though, the couple can survive the judging people. If they love each other enough, they can go through-”

“-fire without getting burned”, mumlade jag avbrytande medan mitt sinne fylldes med minnen från den tid då jag var lycklig. Vi må ha smugit runt, men vi var lyckliga. Och det var allt som räknades.

“Exactly”, instämde Harry nickandes, lades återigen sina armar om min kropp och placerade sin haka vid mitt ena nyckelben.

En suck for återigen ur honom innan han böjde sig ner och lät sina läppar träffa min hud återigen. Han tog sedan upp det, återgick till sin förra position och gjorde ett försök till att borra in sig i min värme.

“It wasn’t wrong, angel. We just had the right love at the wrong time. But don’t you worry, we’ll get through this. I know we will. Do you want to know why?”

Jag nickade nyfiken, desperat efter att få höra hans säkra röst.

“Because we’re that one couple who can go through fire without getting burned, that couple with the strong love who can do anything and that couple who would do everything to be in each others arms. We’re that couple, love. Now and forever”


 

1

Postat av: Emma

Nawww

2014-03-11 @ 20:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0